{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.055 visninger | Oprettet:

Jeg tror min kat er stresset grundet ny indflytter, HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Jeg anskaffede mig igår en lille ilder hvalp som tilføjelse til familien.
Jeg har i forvejen en kat på lidt over 5 år og indtil nu synes jeg ikke at hun har taget særlig godt imod den nye lille en. Mit spørgsmål er så om der er nogen som har erfaringer med dette, om katten på et tidspunkt vænner sig til ilderen eller om det er en tabt sag? (ved godt at det er meget nyt og måske er det bare et spørgsmål om tilvænning)
min kat holder sig mest udenfor og idag har hun været væk i snart 8 timer hvilket er rekorden indtil nu. Hun har kun mødt ilderen én gang og det var med hvæsen. Ellers har hun kun været inde og snuse til buret et par gange.
Jeg har allerede prøvet at hjælpe lidt og sat kattens mad ind i det vindue hun normalt bruger til at hoppe ind og ud af, men synes ikke rigtig at hun har spist noget fordi hun dårligt nok vil komme indenfor, hvilket betyder at hun ikke har spist i omkring et døgn og det gør mig nervøs. Det er kun sent om aftenen når vi er gået i seng at hun vil komme ind og hygge.
Håber at nogen herinde kan hjælpe og måske give mig et indblik i om jeg har taget en helt forkert beslutning ved at anskaffe mig en ilder, og eventuelt råd til hvad der kan gøres for at afhjælpe situationen.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg tror min kat er stresset grundet ny indflytter, HJÆLP
  • #1   20. jul 2018 Hvis du ikke vil have, at din kat skal flytte hjemmefra så hold den inde, indtil den har vænnet sig til den nye beboer. Ellers vil den blot blive væk hjemmefra i længere og længere tid, indtil den ikke kommer mere.

• #2   21. jul 2018 Det er jo ikke et hvilket som helst dyr du har fået dig, katten reagere måske mere fordi det er et andet rovdyr, en lille massemorder du har fået hjem, altså en konkurrent om føden, det ville det være i naturen.
    Jeg ville følge susannes råd, hold katten inde, så den ikke flytter hjemmefra.

• #3   26. jul 2018 Katten kommer ind og spiser, og hun sover også hos mig om natten, samt kommer ind og går rundt i lejligheden en gang imellem. Tror jeg ville være bange for at lukke hende helt inde, hvis nu ilderen begynder at jagte hende i leg, så hun bliver mere bange for den. Min kat er meget udenfor (især i den her hede), så at holde hende helt indenfor er et stort skridt smiley

Kommentér på:
Jeg tror min kat er stresset grundet ny indflytter, HJÆLP

Annonce