{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
917 visninger | Oprettet:

Udstillingskriterier Somali {{forumTopicSubject}}

Hejsa allesammen. Nu er der ikke længe til vi får dejlige Charlie hjem til os fra opdrætteren. Men så ringede hun lige her forleden fordi jeg havde sagt til hende jeg godt kunne tænke mig at komme på udstilling med ham - (bare sårn for at prøve det). Hun ville lige sige, at hvis jeg var seriøs med udstillingerne var han nok ikke katten for mig, da han var falmet en del den sidste uges tid. Han havde ikke andre "fejl" end det. Jeg sagde selvfølgelig til hende at uanset hvad, så kunne jeg ikke drømme om at bytte Charlie for noget andet i verden og hvis han ikke kunne udstilles, så er der ikke noget at gøre ved det. Men så var det lige jeg tænkte... hey jeg prøver da lige om se i mine mange kattebøger mht. Somali og udstillingskriterier. Og en vildtfarvet Somali kan jo have mange slags aftegninger, farver osv. Så hvormeget betyder det egentlig... altså... Når jeg kikker billederne igennem af Charlies profil, synes jeg altså ikke at kunne spotte megen falmende farve, men det er nok bare mig. Er der nogle garvede udstillere herinde, som kan se om opdrætter har ret i han ikke er egnet grundet farven???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udstillingskriterier Somali
  • #1   6. jul 2007 Synes da helt sikkert at du skal prøve og tage til udstilling med ham... Nu har jeg godt nok ikke selv somali men siameser og jeg har da ikke lige de mest race typiske katte... Den ene af mine er meget kraftig i forhold til hvad han skal være og den anden jeg har er manisk og plukker pelsen af sig selv bagtil, dog er dette blevet bedre nu.. Jeg tog til udstilling med dem begge og fik rigtige flotte resultater med dem begge, så jeg vil sige det abslout ikke skulle være nogen hindring for dig at udstille selvom farven er falmet...

Desuden er det jo kun en killing og derved kan farverne jo ændre sig meget endnu inden den rigtige farve falder ud...

• #2   6. jul 2007 (link fjernet)

på dette link kan du læse alt om standdarten på en somali... eller vil jeg anbefale dig at få din opdratter til at forklare lidt mere om racen og hvad der er godt og måske mindre godt...

Knus Naja

Kommentér på:
Udstillingskriterier Somali

Annonce