syntes det er svært {{forumTopicSubject}}
jeg har jo Kida, som er blevet 1 år. her det første år har både Kalle og Krumme leget rigtig meget med hende. men nu gider de hende slet ikke.
og man kan bare se at hun bliver ked af det. for hun er typen hvor der bare skal ske en masse hele tiden. Og her kan de to gamle slet ikke være med.
vi er jo hjemme hele dagen - mere eller mindre så vi forsøger da at lege med hende så meget som muligt. men stadig man kan se at hun mangler en at lege med sådan rigtigt
så nu har min mor bestemt at vi skal se om vi kan finde en hun kan lege med.
så nu skal jeg så finde en hunkat (ikke flere hankatte.... ellers tak) som kan passe sammen med Kida. altså finde en som elsker at lege/løbe/drille.
syntes det er svært at finde ud af killingers temperman. det er jo ikke lige det første at man læser om en killing. det er mere den er så sød, god mm
men syntes at det er lidt svært. for hvor skal man begynde?
jeg er godt nok skrevet op til en racekat, men pt går der flere mdr endnu.
sidder lidt og kigger forskellige steder. problemet er dog at jeg helst ikke vil have en killing hjem nu. vi skal have familiedag her først i august og vil helst ikke lige have en baby i huset når vi bliver mange
har da så godt nok fundet en som ejeren beskriver som en "bold", men hun er klar nu. og syntes ikke at man rigtig man bede dem om at holde hende i så lang tid
og samtidigt så kunne det være sjovt at få en med lidt sjove farver.
men alligevel så er tempermanet jo vigtigst....
åh jeg syntes det er svært. sidste år viste jeg bare hvilken farve damen skulle have. nu er farven det mindste problem. dog er der mange sorte killinger i år..
ja jeg ved godt at jeg har en del katte, og at jeg i forhold til flere at jeg ikke burde få flere. men dette er MIN egen sag.
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg er dog lidt hug på den lille bold. men igen så vil jeg gerne vente til august...
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
https://www.wayofcats.com/blog/cat-types
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Det der er sket, er jo at Kida har mistet sin killingestatus og det vil sige, at når næste killing kommer der til, så står i nok i samme situation igen, så du må gøre som de fleste siger generelt, få 2 killinger eller acceptere, at Kida er voksen og hun skal nok finde ud af sin nye rolle, med det tager lidt tid.
jul 2008
så det er fatisk ikke mig som ikke kan se det. men min mor
sjovt nok så er det hende som brokker sig over at vi har så mange katte - ikke at hun vil af med dem. men der skal jo gøres rent efter dem.
jeg har prøvet at se om man kunne finde en ungkat eller en 1 års. men det er ikke rigtig lykkes endnu
jul 2008
så må vi se om der er nogen som har sådan en
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
aug 2010
nov 2013
jul 2008
men det er svært. for på den ene side ville det være nemmest med en killing. men så på den anden side så kan jeg godt se at jeg kommer til at stå med samme problem næste år.
vi ser hvad mavefornemmelsen siger. den er vigtigst
nov 2013
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
aug 2010
jul 2008
problemet er bare at Sille er dobbel så stor som kida. så kida er endelig bange for hende. så det leg de to har foregår med ca 1 meters mellemrum
jeg har også Krumme som også gerne vil lege. men han kan ikke lege voldsomt uden at han skriger.... stor dreng, lille stemme. så han går ret hurtigt.
Krumme gider nogen gange godt at lege. Men han er meget plaget af varmen i øjeblikket. så vi må gerne vente til vinter hvis Kalle skal være med
ulempen med disse drenge er bare at de går i seng når kida er klar til at lege....
har da også et par drenge mere som godt gider at lege - når de er færdig med at sove/spise.....
så det er ikke sjovt at være Kida
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Da Mitti kom var han en lille stump, og også her blev der taget hensyn, men også sat på plads og heldigvis er de stadig venner, og Mitti er stadig den lille, på knapt 4 kg, hvor Røde vejer knapt 7 kg, og af de 2 er det Mitti som er bissen.
aug 2012
Følger: 32 Følgere: 37 Katte: 6 Emner: 13 Svar: 357
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
Mine kan godt have deres leg men ofte vil den ene ikke når den anden vil. En ny betyder jo ikke at den vil præcis lide Kida - og så skal du jo bruge en ny, med samme chance, og endnu en ny hvis de heller ikke vil det samme...
At få flere katte er aldrig for at de kan sammen, men fordi man ønsker nye katte - man er nødt til at være realistisk og sige at “hvad så hvis de ikke kan”. Det er ikke for kattenes skyld man får en ny men for ens egen. Det kan jo også være den hader en af de andre og det så bliver til rigtige kampe.
aug 2010
"Det er ikke for kattenes skyld man får en ny men for ens egen."
Ikke altid korrekt.
Min tidligere kat Mads gik ned hver gang han mistede en katteven. Simpelthen deprimeret og han kvikkede op hver gang han fik en ny ven
jul 2008
endelig var planen at kida var den sidste. de fleste hunkatte jeg har haft har nemlig ikke sådan været legetsyge ret længe. så jeg regnede med at Kalle blev "voksen" og ikke gad længere og det så også passede med Kida. men nej Kida er stadig lige så vild som en killing.og der skal bare ske noget.
Hun leger med de andre uanset størrelse. det er hellere det som gør noget. det som er det største problem er alderen. de gamle på 10+ har bare ikke samme energi som kida
syntes det er svært