{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.664 visninger | Oprettet:

Vaccinationer {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at sortere i de forskellige papirer, vi har i kattenes mapper og ser, at der ikke står det samme ved vaccinationerne. Jeg har skrevet dem, som vi har fået med på kattene. Nogle har fået samme vaccine et par gange.

Hmmm hvilken vaccine skal vi foretrække, når de alle skal vaccineres næste gang?

Hjalte: Fel-O-Vax IV VET/Fel-O-Vax PCT/Purevax RCPCh
Bebse: Purevax RCPCh
Rufus: Purevax RCP FeLV
Missi: Fel-O-Vax IV VET/Fel-O-Vax PCT/Purevax RCP

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vaccinationer
  • #1   28. jun 2007 Jeg kan godt tyde de fleste af dem. Skriver lige det, jeg har fundet frem til.

• #2   28. jun 2007 P: Kattesyge
    C: Katteinflyenza
    R: Rhinotracheitis (ved ikke hvad det er)
    FeLV: Leukæmi
    R: Rabies?

og så er der nogle bogstaver nævnt i første indlæg, som jeg ikke ved, hvad der betyder.

• #3   28. jun 2007 Mange tak skal du have Jeanette, det vil jeg lige se på.

Spørgsmålet er så, om jeg ikke bare kan regne med, at dyrlægen automatisk vil give den vaccine som dækker bedst muligt?

• #4   28. jun 2007 Og fandt lige en ny variant klistret bagpå Hjaltes stamtavle. Der står der:

Felocell CVR vet.

Den er så fra tilbage til 07/01/05

• #6   28. jun 2007 Tusinde tak Jeanette. Ja, jeg tænkte nok, at den du nævner, var mod clamydia. Den vaccination hvor den indgår i, er den sidste vaccination vi har givet - og det bliver jo så nok den, de alle 4 får, når de skal vaccineres senere på året.

Jeg havde også tænkt på at spørge dyrlægen i morgen når vi skal derind. Vi skal have givet vores nye Missi noget at sove på, så vi kan ordne hendes pels som har mange knuder. Den forrige ejer havde desværre ikke fået hendes pels passet ordentligt gennem nogen tid og hun vil ikke lade os røre ved de områder, hvor knuderne er. Vores dyrlæge tilbød, at han kunne give hende noget at sove på og så får vi stillet et lokale og de forskellige ting til rådighed og kan selv ordne pelsen. Skulle de gøre det, ville de bare køre en trimmer igennem. Og vi vil jo gerne, hun kan beholde så meget af pelsen som muligt.

• #7   29. jun 2007 Vacciner er en form for religion, og der findes ikke et facit på hvilken en der er bedst.

Fel-O-Vax: er en dræbt vaccine, og ganske mange har oplevet trætte og sløve katte efter denne er blevet brugt. Bivirkningerne skyldes de hjælpestoffer der er i den dræbte vaccine.

Felocell: Er en levende vaccine, som mange bruger.

Purevax: er en Europæisk vaccine, der i modsætning til de andre vacciner bygger på Europæiske stammer af f.eks. Calici, hvor de to ovenstående bygger på amerikanske stammer. Denne vaccine er en blanding mellem levende og død vaccine.

Jeg selv bruge før i tiden Fel-O-Vax, men efter jeg var ved at miste min skovkat efter en vaccination er jeg gået over til Purevax og har aldrig siden oplevet bivirkninger ved vaccination.

/Mvh Helle

Kommentér på:
Vaccinationer

Annonce