HJÆLP - problemkat {{forumTopicSubject}}
Heej Alle!
Ja, vi har problemer med vores dejlige hankat Findus. Efter Cirkeline fik sine killinger, er det gået helt galt! Han og Cirkeline har været de bedste venner; Nu kan de ikke gå forbi hinanden, uden at Findus angriber hende. Når de er udenfor, jagter han hende, hvis han får øje på hende.
Han afskyr killingerne! Det gør de fleste hankatte, men vores anden hankat, Bamse, der heller ikke har været begejstret, har i det mindste accepteret det, bare de ikke kommer for tæt på. Findus bliver så mopset hver gang han får øje på dem, og ynder også at angribe dem!
Siden de kom til verden, har han opholdt sig på overetagen det meste af tiden, bortset fra når han vil ud, og når der er mad. Han ligger ovenpå og er sur, hele dagen!
Nu er han så også begyndt at gå og kaste op om natten på gulvtæpperne, og det der er værrer; Han er begyndt at gå og skide i brusekabinerne! Han gjorde det senest i morges. Jeg havde lige lukket ham ind, og min far havde tømt kattebakken; Den var HELT REN!! Han sad ude i køkkenet, og helt bevidst, gik han ud på badeværelset og sked der, istedet for at gøre det ude i gangen i kattebakken.
Symptomerne er set før, da mine forældre engang havde en kat der gjorde noget af det samme, det blev bare mere ekstremt efterhånden - han blev aflivet.
Det vil jeg IKKE ha' sker med Findus! Han er virkelig en fantastisk kat, og han elsker sådan at være sammen med mennesker. Han er bare en enmandskat. Det har vi altid vidst, men han har jo aldrig opført sig sådan her.
Vi har snakket om, at hvis det ikke bliver bedre når vi kommer af med de små, må vi komme af med ham. Evt. sælge ham til en, der har tiden til ham, og som ikke har andre katte, eller vil have mere end én kat. Hvis vi sælger ham, er det som enmandskat! Aflivning vil jeg personligt ikke snakke om, for det vil jeg ikke tillade. Bare fordi VI ikke har kunnet give ham det hjem han behøver, betyder det ikke at HAN skal straffes.
Jeg vil helst undgå noget som helst af det her! Men hvis jeg skal være ærlig, tror jeg ikke det bliver bedre. Vi har besluttet at beholde den ene af killingerne, men nu er vi nødt til at tage det op til genovervejelse, selvom det er svært, da vi har indstillet os på at beholde hende inde i hovedet - Og det er jo også Findus der er problemet.
Er der nogen der har været i lignende situationer? Har I nogle gode råd til, hvad vi kan gøre? Jeg er lost Jeg vil kun det bedste for Findus! Han er virkelig en dejlig, loyal kat, og han elsker sådan at hygge og kæle! Han har det bare så dårligt inden i lige nu, og jeg ved ikke hvad jeg skal stille op
Jeg hader at se ham så ulykkelig!
OBS: Findus ER kastereret!
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 13 Katte: 1 Emner: 21 Svar: 102
Jeg havde det indlæg i sidste uge, om samme problem, det var bare en hunhat, det gik galt med.. Dixie..
Vi havde haft hende i 3 uger, og hun tabte et kuld killinger, 5 dage efter ankomst, da gammmel ejer, ikk fortalte noget om det..
Så fik min Amanda killiner torsdag d. 14 juni..
Hun bakkede langt væk, og begyndte at knurre..
Det gik så galt, at hun gik helt amok, natten til mandag (sidste uge), og hun gik og hvæste af alt og alle, og gik til angreb..
Vi ku ikk nærme os hende, eller indfange hende, uden hun knurrede, hvæste og bed, så dyrlægen måtte komme og aflive hende, på vores køkkengulv..
Hun blev åz angrebet, trods udstyr til den slags..
Så jeg synes du skal være meget varsom, på din hankat´s reaktion, og vogte han ikk tager hendes killinger..
Knuzz Mette
jun 2007
Følger: 1 Katte: 8 Svar: 16
Ikke misforstå det, men naturen er den store dommer, og naturen har ikke bestemt at vi bestemmer over små søde katte.
Hvis de ikke kan enes må en af dem væk, selvom det kan være svært, men det er nu engang os mennesker der former vores dyr !!!
Lars
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.951
“Enmandskat”? jeg forstår det ord sådan, at katten kun knytter sig til ét bestemt menneske: Men er det, du mener mon, at han trives dårligt med andre katte? Eller? han kom jo godt ud af det med Cirkeline før…
Det vil nok være nemmere at finde nyt hjem til killingerne end at omplacére Findus.
Måske burde Cirkeline neutraliseres. Så kommer der i hvert fald ikke flere killinger, der kan ødelægge hans humør.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 12
så han er ude hele dagen og tilde ligger på mit værelse og er møj sur
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.393
HJÆLP - problemkat