{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.139 visninger | Oprettet:

Kattepension - grim oplevelse... {{forumTopicSubject}}

Det er igenigen Lasses kæreste, der skriver - måske vi bare skulle få ændret brugernavnet til mit navn i stedet... :-S

nå til sagen:
jeg håber lidt at få fat i jer garvede kattemennesker derude. jeg har haft katte hele mit liv og har læst meget om opdræt/vækst/pleje/behov/osvosvosv, MEN jeg har meget at lære endnu.

Lasse og jeg var i dag ude at se en kattepension. Vi har lige fået en ferie forærende, så vi skal være væk i en uge og ingen af vennerne er hjemme til at passe vores misser, så derfor pension.

Jeg havde læst på hjemmesiden, at "burene er store nok til at sikre god aktivering af kattene", jamen så skulle alt jo være fint - især fordi det var en pension i forbindelse med et dyrehospital = faglige personer.

Da vi kommer derud, bliver vi mødt af et surt kvindemenneske - nå ja, vi kan alle have en dårlig dag. Men så så vi forholdene... For det første var pensionen i et rum ved siden af en hundepension - der var ingen lydisolering, så der var jo en larm af den anden verden. For det andet var burene MAX 1 x 1½ meter. For det tredje var der ikke afskærmning så alle katte, kunne se hinanden.
Harpen påstod hårdnakket, at det var da rigeligt til at sikre kattenes bevægelsesbehov. de havde udebure, men dem brugte de ikke. der ville blive set til dem et par gange dagligt, men ikke leget eller nusset med dem.

Jeg var altså nær ved at tude. Jeg synes, det er forhold tenderende til dyrplageri. Jeg mener, bittesmå bure med ét kradsetræ - mine misser ville da gå amok, hvis de skulle være spærret inde sådan et sted i en uge... For slet ikke at tale om det stress, de ville være ude for ved at 1) høre på hundegøen 24/7 og 2) kunne se ind til 5 andre bure m. katte.

Da jeg luftede mine bekymringer over for harpen sagde hun, at kattene havde det fint og "de spiste normalt efter 2-3 dage"... MINE KATTE SKAL DEN ONDELYNERME IKKE SÆTTES I EN SITUATION HVOR DE IKKE SPISER I 2-3 DAGE!!!!!!!! Hun sagde også, at katte jo ikke krævede det samme som hunde rent socialt og aktivitetsmæssigt.... AHVAD, siger jeg bare...

Eller hvad? Er jeg en hysterisk rappenskralde, der tillægger mine katte menneskelige egenskaber?

Kære kloge kattemennesker, ville det være dyrplageri at sætte mine to misser i et 1½ m2 tremmebur i 7 dage uden mulighed for at komme ud?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kattepension - grim oplevelse...
  • #1   15. jun 2007 phew... havde da vist lige noget luft, jeg skulle af med... beklager, hvis sproget ikke er helt stuerent.... <rødme>

• #2   15. jun 2007 Jeg ville ikke sætte mine katte derind "katte jo ikke krævede det samme som hunde rent socialt og aktivitetsmæssigt" hvad er det for noget p.. at fyre af, hun må aldrig ha ejet en kat i hele sit liv! Jeg håber der er et andet alternativ til pasning af jeres katte, for det lyder godt nok sygt det sted!

• #3   15. jun 2007 jamen, hvordan kan man arbejde på et dyrehospital og så tydeligvis ikke ane en sk.d om katte???
    helt ok, hvis vi var kommet med en vandrende pind, at hun så måske ikke lige helt vidste, hvordan en vandrende pinds sociale liv er, men hallo!! katte er jo ikke ligefrem ualmindelige husdyr..........

vi har i dag ringet til en anden pension, der godt nok ligger 100 km væk - men på hjemmesiden ser det MEGET bedre ud: større bure, afskærmning, egen løbegård, fast døgnrytme, fred og ro - og frem for alt, fri nusning!!

• #4   15. jun 2007 Jeg ville også finde mig et andet sted. Det lyder da som om de er fløjtende ligeglade med dyrenes velfærd og bare vil have nogle penge i kassen uden at gøre noget for dem.

• #5   15. jun 2007 hihi, vandrende pinde! Men jeg kan godt forstå I vælger et andet sted, så kan i jo lave køreturen til en udflugt! Held og lykke med ferien, og det nye sted

• #6   15. jun 2007 Puha,hvor er jeg glad for at i tjekkede forholdene først og at mine misser aldrig skal i pension !

• #7   15. jun 2007 jeg er glad for at høre, det ikke er mig/os, der er nogle hystader - hende harpen fik mig dælme til at føle det sådan, men jeg vil jo bare det bedste for mine misser.

hanne: det er skam heller ikke med min gode vilje at sende dem på pension, men jeg vil altså heller ikke lade dem være alene i en uge - det kan de jo ikke!!!! og når man så lige skal på ferie med 3 ugers varsel, så er der dælme ikke meget tid til planlægning. men altså, hvis ikke den pension, vi skal se på i morgen, lever 100000% op til forventningerne, så tager vi ikke afsted. basta! vil simpelthen ikke byde mine katte andet end det bedste (bedst mulige smiley ...)

• #8   15. jun 2007 nej det kan jeg godt forstå, jeg håber også at I er heldige med det andet sted, der findes da gode katte pensioner
    held og lykke og god ferie

• #9   15. jun 2007 Måske én her indefra vil tilbyde at komme og se til dem hjemme hos jer et par gange om dagen? Der kunne jo være nogle stykker, der måske tilfældigvis bor i jeres område - og hvor I kan være kattesittere, hvis de skal noget.

Det med at du skriver i Lasses profil. I kan jo evt. ændre profilnavnet, så der står begge jeres navne der.

Håber I finder en rigtig god løsning.

• #10   15. jun 2007 Om det så havde været gratis, var jeg drejet om på hælen og gået igen efter at have sagt noget meget højt og meget hurtigt.

Hvis I ikke finder en god pension, har I så ikke nogle katteglade venner, der kan bo hos jer i den uge? Det vil være den optimale løsning.

• #11   15. jun 2007 Mega og May-britt: Vi har masser af katteglader venner, der med glæde vil være dåseåbnere i lige så lang tid, det skulle være - men der er ikke nogen af dem hjemme... Eller dvs. der er et par stykker, men de skal mere eller mindre arbejde i døgndrift, så...
    For jo, jeg er da 110% enig: at få dem passet herhjemme er uden den mindste tvivl den bedste løsning, men det kan bare ikke lade sig gøre - og jeg vil altså gerne lige have tid til at se en fremmed an... Jeg mener, jeg ved jo godt, at folk herinde er katteelskere lige så meget som os, men... Mine misser ER jo altså mine børn...Ved godt jeg er et være pyller, men vil altså ikke lade en fremmed passe dem før jeg ved, hvordan kattene reagerer på vedkommende - og der er bare ikke tid til at finde en fremmed og lære vedkommende at kende. vi er midt i eksamenshelv..et....

Men nu ser vi, hvordan det går med pensionen i morgen - skal nok lige smide en besked om det!

• #12   15. jun 2007 Bare det ikke er sådan på vejle dyrehospitals dyrepension... For der skal vores misser hen... smiley

• #13   16. jun 2007 Hejsa...

Godt i tjekkede stedet. Vedkomne i blev mødt af, virker da til at være en nar af største format... Ikke ligefrem et sted som jeg ville have mine katte hen...

Håber at i har fundet et godt sted... -Og skulle det være en anden gang, med lidt bedre varsel så i kunne nå at lære mig at kende, så bor jeg i Aalborg Øst ved universitetet....:-) -Og vil gerne tilbyde min hjælp..

Skriv en besked hvis i får brug for det...

Knuzz Sussie

• #14   16. jun 2007 Ikke om jeg ville sende en kat i sådan en pension!
    Èn eneste gang, da jeg langtidspassede en kat hos mig - og ejeren havde lovet, at hun selv ville komme og bo i mit hjem den uge, jeg skulle på ferie, men pludselig var over alle bjerge - overvejede jeg pension. Jeg tog ud for at kigge på et velanset dyrehospital, hvor der i annoncen stod at dyrene havde adgang til løbegård. Det var løgn, kattene havde IKKE løbegårdsadgang! Jeg bad "firmaet" ændre deres annonce, ellers ville jeg sørge for at de fik en "god" reklame. (Annoncen BLEV ændret). Burene og forholdene der var, som det I beskriver, så jeg droppede simpelthen min ferie og blev hjemme. Jeg ville alligevel ikke kunne nyde en ferie, hvis jeg skulle tænke på, at katten sad i dette afskyelige bur.

• #15   16. jun 2007 Hej alle!

Har fundet et PERFEKT sted!! Er bare så glad og lettet lige nu! Hvis stedet bare lever halvt op til mine forventninger til dem nu efter besøget, så tror jeg sgu ikke mine katte vil med hjem igen!!!!!

Sussie: Det var sødt af dig! Det må vi da finde ud af - så kunne jeg/vi jo også passe din(e) kat(te)! (Ved ikke lige hvor mange du har.... <rødme> smiley

Mange hilsner Ludmilla

• #16   16. jun 2007 Lasse J-- Hvilket sted er det, der er så perfekt?? Det sted kunne jeg da godt tænke mig at benytte til mine piger også så, nemlig smiley

• #17   16. jun 2007 Nu håber jeg ikke, jeg gør noget forkert? Jeg mener, reglerne siger jo at man ikke må offentliggøre tlf nr. og så'n, men gælder det også når det nu er for noget godt??

Nå, jeg tager chancen: Det er Balling Hunde- og Kattepension - de har en fin hjemmeside med gode billeder. Nu har vi jo endnu ikke haft kattene der, men med al den information, jeg fik, så kan det altså kun blive en succesoplevelse! Håber jeg... :-S

• #18   16. jun 2007 Hmm, det ved jeg faktisk heller ikke, - der er jo så meget, man ikke må herinde smiley
    Men tak i hvert fald smiley

Knus

• #19   16. jun 2007 Min moster har brugt den kattepension i Balling, og hun var meget tilfreds smiley

• #20   16. jun 2007 Ann Resen D: Godt at høre smiley

• #21   16. jun 2007 Skal da nok skrive en update, når vi er kommet hjem fra ferien - nu skal vi jo først lige på den = have overstået rundt regnet en milliard eksamener først :-S

• #22   17. jun 2007 Hej Ludmilla

Godt at høre, at i har fundet et godt sted...
    Vi må snakkes sammen en anden god gang angående pasning, hvis det bliver aktuelt... -Og jeg har to katte...

Rigtig god ferie...

Knuzz

Kommentér på:
Kattepension - grim oplevelse...

Annonce