Flytte til jylland med 2 køresyge katte Flytte til jylland med 2 køresyge katte
Hej,
Jeg skal snart flytte i hus med mine to dejlige katte. Problemet er bare, at huset ligger i Jylland, og kattene er i København.
På en eller anden måde skal kattene transporteres 2,5 time i bil, og det er de bare ikke glade for.
Sidste gang jeg skulle køre dem 40 minutter ud til en kattepension, råbte og jamrede de hele vejen, hyperventilerede, kastede op og gik på toilet og generelt SKREG i hysteri hele vejen. Den ene forsøgte desperat at kradse sig ud af sin transportkasse med blodige poter/negle til følge. Begge veje..
Jeg har prøvet flere små ture af 5 -10 minutter. Men det hjælper ikke. Jeg taler altid beroligende til dem, og sidder på bagsæddet ved siden af dem. De kan godt li transportkassen derhjemme, og lægger sig ind i den af og til. Jeg har prøvet Felliway, beroligende piller, overdækket transportkasse og ALT. Men der er intet der virker. Og det er hjerteskærende at være vidende til, og de er bare så stressede når de når frem.
Er der nogen, der har et godt råd til hvordan jeg kan få dem med over, uden at det bliver et traume for både dem og mig?
Jeg håber sådan, i kan hjælpe...
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.000
starter med at komme lidt i deres vand to dage før, og hver dag til vi flytter.
dem som har haft det rigtig svært med at kører, får også lige en dråbe inden de kommer i transportkassen
jeg bruger det efter at jeg har været på internat, hvor vores dyrlæge anbefalede det. har samme dyrlæge endnu selv
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
Men ellers er det jo en god anledning og forhåbentlig sidste tur som er så lang.
Jeg har en som reagere lige sådan, og jeg er glad for, at min dyrlæge kan komme her, nu ved jeg jo ikke hvor du skal bo, men er der syd for Århus, så søg efter mobil dyrlæge, min hedder Malene Michel, og hun er god.
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 167
jul 2013
Følger: 4 Følgere: 32 Katte: 6 Emner: 36 Svar: 406
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 4
Anja n: Tak for rådet, det vil jeg kigge på. Dr bach? Hvilken slags dr bach?
Jette: Ja, jeg har en mobil dyrlæge her i Kbh, og det har været rigtig fint, at de kan få deres vaccinationer i hjemmet. Det skal jeg helt sikkert have igen. Og ja, forhåbentligt sidste tur!
Sandra, Karina: Har også hørt min dyrlæge, og skal hen og tale med hende på onsdag. Håber hun har nogle flere gode råd. Men sidste gang fik jeg nogle beroligende piller, og de hjalp overhovedet ikke. Man kunne næsten se, at kattene bare blev mere bange af at være lettere bedøvede.
Nu har jeg tænkt at starte træning igen, og prøve at sætte mig ned i en ustartet bil med dem et par gange, og ellers tage nogle små køretur rundt om blokken de næste 2-3 uger. Det er bare svært når jeg ikke selv har bil..
Har i flere gode råd, tager jeg gerne imod alt! Jeg vil så nødig have, at de skal igennem samme tur som da de skulle på pensionatet..
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Det gør ikke så meget, at virkningen evt. klinger at før I er nået frem
De allerbedste hilsener
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.544
Egentligt ikke noget de brugte ret meget længere, men det var en nødvendighed. Det er ganske enkelt en sovepille der bare skal soves ud.
maj 2015
A.I: Super råd. Tror faktisk, at det var det, som gik galt sidste gang! Jeg tror ikke, medicinen var gået rigtigt ind, før vi tog afsted! Det giver god mening, at jeg faktisk skal vente til de er rigtig trætte først.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.000
fordelen er at katten ikke bliver stresset over at få det
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
maj 2015
Hvordan og hvor meget giver i af dr bach?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Flytte til jylland med 2 køresyge katte