1.492 visninger
|
Oprettet:
ADVARSEL persienner... {{forumTopicSubject}}
Da jeg kom hjem her til eftermiddag hang min lille Knut (Diamond) med sit ene bagben i snoren fra persiennerne, han støttede med forbenene på gulvet.
Jeg skyndte mig selvfølgelig at få ham ud af snoren, men hans bagben blev ved med at være strakt og han ville ikke støtte på det.
Afsted til dyrlægen hvor han fik lidt at sove på, og blev så røngenfotograferet.
Han har heldigvis kun fået sig en kraftig forstuvelse, og er hjemme igen.
Men husk at fjerne snoren fra jeres perseienner så der ikke sker det samme hos jer.
mar 2006
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 29 Svar: 153
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
Godt at der ikke skete mere.. God bedring med benet.
Knus Sanne
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Heldigvis skete der ikke mere med ham, men bare tanken om hvad der ellers kunne have været sket med ham :(((
tak for advarslen mine snore er ikke bundet sammen og hænger løse hver for sig, men til andre er det sikkert dejligt med denne advarsel...
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.457
Men godt at der ikke sket noget værre...... Af erfaring blive man klogere...... :o)
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 63 Emner: 421 Svar: 4.876
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Så vil jeg da bringe en lille advarsel til dem med kattelem og killinger der udforker verden. Min den ene killing havde nemlig stukket hovedet ud alemmen og åbenbart fortrudt, men sådan en kattelem kommer ikke med fortrydelsesret, så da han har trukket tilbage har han jo trukket klappen med, det resulterede i store mærker på halsen, han hævede voldsomt op og måtte en tur til dyrlægen til behandling for den hævelse.
Et par timer efter var han dog afsted igen og på opdagelse, de er ikke sådan at skræmme de små.
maj 2006
Følger: 32 Følgere: 30 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 365
Tror jeg med det samme smutter ned og ruller mine snore sammen, og placerer dem så de er uden for rækkevidde for de små nysgerrige... Det var ikke lige noget som jwg havde tænkt over:-)
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
"Puha, ja der er mange farer rundt omkring.
Så vil jeg da bringe en lille advarsel til dem med kattelem og killinger der udforker verden. Min den ene killing havde nemlig stukket hovedet ud alemmen og åbenbart fortrudt, men sådan en kattelem kommer ikke med fortrydelsesret, så da han har trukket tilbage har han jo trukket klappen med, det resulterede i store mærker på halsen, han hævede voldsomt op og måtte en tur til dyrlægen til behandling for den hævelse.
Et par timer efter var han dog afsted igen og på opdagelse, de er ikke sådan at skræmme de små."
Vær du glad for, I slap med skrækken!
Jeg har oplevet en killing på samme måde få kvæstet sin pote så alvorligt, at vækstzonerne var ødelagte, og den måtte aflives. Jeg har også oplevet voksne få poterne i klemme, men jeg nåede heldigvis at brække lemmen i stykker. Sidst måtte en killing få amputeret det meste af sin hale, da halen var såret hele vejen rundt, og der derfor ikke var blodtilførsel til resten af halen.
Så i dag har jeg skiftet mine kattelemme ud med nogle, der har en *blød* flap af tyk vinyl. Den giver efter, hvis noget kommer i klemme.
Jeg må nok ikke oplyse her, hvor den kan fås, men hvis nogle er interesset, kan I sende mig en besked.
-
Og Prinsessejulie, vær du kiste-glad for, din killing kunne nå at støtte med forbenene. Hans bagben kunne have været uden blodtilførsel så længe, at der var gået koldbrand i det, og så havde det ikke været til at redde.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 102 Svar: 957
Vi har også lavet en hjemmelavet kattelem, som kattene kan trække sig tilbage i uden at komme i klemme.
Med den gamle kattelem så vi en dag at Carlo sad fast med poten, og kæmpede voldsomt for at komme fri. Hvis vi ikke havde været hjemme kunne det gå frygteligt galt med hans pote, derfor valgte vi selv at lave en..
ADVARSEL persienner...