1.532 visninger
|
Oprettet:
Kattevask.... {{forumTopicSubject}}
Hvad er det bedste at vaske en fedtet kat i - ?
Vi plejer normalt ikke at vaske vores katte, medmindre at de har direkte svinet sig til.
Men nu har vores store Mainecoon hun desværre en meget fedet pels. Hun slikker og slikker den, men det hjælper åbenbart ikke. Hun er ellers frisk og rask, men hun bader ikke i jorden/ støvet som de andre ofte gør.
Spurgte min dyrlæge sidst vi var der tll sundhedscheck men hun siger der ikke er noget galt med hende.
mar 2005
Følger: 20 Følgere: 19 Katte: 8 Emner: 16 Svar: 236
jan 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Katte: 3 Emner: 274 Svar: 2.740
Min kæreste sidder men katten på skødet og lader brusehovedet massere hans krop - han nyder det.... Det er selvfølgelig ikke alle katte der vil det, men man kunne jo prøve
Mikkel står så ogaå altid ude i bruseren når vi går i bad, indtil gulvet er så vadt han ikke kan komme udenom, alligevel står han altid og lurer under forhænget
Han leger også ofte med vandet i kattebakken, når vi sætter den i blød i forbindelse med rengøring
Hehe, der kom vist lidt unødvendige oplysninger med... pointen var: Vores kat kan godt lide vand og vil gerne med min kæreste i bad
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 488
Jeg prøvede produkter fra PitStop uden held. - Opvaskemiddel. (Og det er første, sidste og eneste gang jeg prøvede det)
Nu bruger jeg et produkt fra: Mystercoon. Og det er bare kanon til min MCO pige. Nøj hun bliver flot.
Jeg kan ikke lige nu og her huske navnet, men flasken ligger i skuffen hvis det er.
mar 2005
Så jeg vil sige det kræver nok noget forberedelse, og jeg vil gerne vaske med det rigtige første gang....hvis i forstår.-Så ja Camilla H jeg vil gerne vide hvad det hedder det der, der var godt til din MCO.
mar 2005
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Katte: 5 Emner: 20 Svar: 488
Men dog med den shampo har jeg været uheldig. Får jeg ikke hendes pels 110% våd fra start af, bliver det heller ikke godt. - Så jeg har hende i et baby badekar, med vand og shampoo ibunden, et liermål ved siden af som jeg bruger til at hælde vand over hende. Jeg synes ikke en brugser er godt. Jeg knupper godt i mens jeg hælder vand stille og roligt over hende.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
jun 2006
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg ved godt det lyder dumt, men med fedt skal fedt fordrives lyder et gammelt odrsprog, og jeg må altså sige at det virker..
Junior havde en dum træls fedthale, jeg bare ikke kunne få bugt med, og jeg gned til sidst lidt olie ned i huden, og efter 14 dage, havde han den smukkeste blanke pels. Jeg gned olie ind ca. 3 gange (en gang om dagen i 3 dage) og så redte jeg hans hale igennem - der hvor halen fedtede, så de løse hår blev fjernet, og da der var gået 14 dage (måske 3 uger) var han bare så flot. Han har ikke døjet med fedthale siden.
hvis man vasker kattens fedtlag af, vil den producere mere fedt, hvilket ender i en ond cirkel med fedt - vask - mere fedt - mere vask...
Hvis ikke katten skal på udstilling, så vil jeg anbefale dig at pøve olie ;-)))
mar 2005
- og så skal jeg ud og købe shampoo.
jun 2006
mar 2005
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Jeg smører en lille smule olie helt ned til huden, så det ikke sætter sig så meget i pelsen.
Det er ikke ret meget jeg bruger - højest en skefuld til en stor fedtplamage ;-)))
Det skal være en madolie, da det ikke skader katten indvendigt. ;-))) Når den slikker i det, vil den få en smule lind mave den første dag, hvis den får slikket det i sig ;-))
MEN hvis man sørger for at gnide det helt ned til huden, og så sørger for at frisere katten, så det løse hår kommer væk, samt der kommer luft ned til huden, så bliver det ikke sååå meget olie den slikker i sig ;-)))
Håber I kan bruge det til noget ;-)))))
nov 2006
Følger: 21 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 57 Svar: 260
mar 2005
Vi prøver noget... (!) - og melder tilbage om resultatet.
Tak for de mange råd.
Kattevask....