{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.392 visninger | Oprettet:

Thor R
Thor R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 9

opdrætter sjælland søges !! {{forumTopicSubject}}

Min kat har født killinger her for 5-6 dage siden, da det er en vildkat går den selvfølgelig frit, men har på fornemmelsen den er blevet kørt ned eller noget, for den har ikke været hjemme i over halv andet døgn? KILLINGERNE ER SULTNE ?!?! hvordan fodre jeg dem og med hvad?

evt. en opdrættert der har noget erstatningsmælk som kan komme fordi? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  opdrætter sjælland søges !!
  • Thor R
    Thor R Tilmeldt:
    maj 2007

#1   18. maj 2007 er forresten fra Næstved.

• Thor R
    Thor R Tilmeldt:
    maj 2007

#2   18. maj 2007 dyrelægerne har lukket? smiley

• #3   18. maj 2007 Der er altid en dyrlæge der har vagt - hvis du ringer til din dyrlæge er der en tlf. svarer der henviser til et nummer

• #4   18. maj 2007 Ville mene det er for sent. 1 1/2 døgn uden mad, så er de færdige inden i, og de skriger hele tiden. Hvis du giver dem mad nu, så skal det være MEGET lidt ofte (hver time), da de ellers dør af det.

Sørgeligt - men sån er det med udekatte.

Hug hovedet af dem......slemme mig.

• #5   18. maj 2007 Ja der er kun lidelse i fremtiden for de killinger - desværre

• #6   18. maj 2007 Natascha F

Nå ja, det er vel op til en selv, begge metoder slår dyret ihjel på en hurtig måde.

Man skal bare ikke drukne dem, for det er aldeles IKKE måden at gøre det på!! Det tar ca 20 min for en killing at drukne - og så er det ikke lovligt...

• #7   18. maj 2007 Aiii for fanden. Stop lige med jeres aflivningsmetoder.

det mest humane ville være at få dem aflivet hos en dyrlægen, hvis de skal aflives..

helt ærligt....

• #8   18. maj 2007 Hvis man har en kat og lade den få killinger. Har man også et ansvar, hvis noget gå galt. Man skal f.... ikke selv begynde at aflive dem. Så er det altså en tur til dyrelægen, også må man leve af havregrød den næste uge, hvis man ikke har råd.

• #9   18. maj 2007 Så længe killingerne er så små, så plejer dyrlæger ikke tage ret meget for en aflivning - HVIS de vel at mærke skal aflives..

Jeg finder det dybt frustrerende at læse om disse aflivningsmetoder på et katteforum..
    hvorfor i det hele taget nævne disse metoder, fremfor at nævne dyrlægen????

Men jeg mener at de bør have en chance.. Det kan ikke skade at se tiden ad, hvis de får lidt pleje og hjælp fra Thor...

• #10   18. maj 2007 Er helt enig. Giv de små en chance...

• #12   18. maj 2007 Hold da helt op nogen råd nogen af jer kommer med...

Og sikke da noget at skrive her inde..

Nu må i tage jer sammen...

Der kom en her ind og beder om et råd...

• #14   18. maj 2007 Altså skal vi ikke lige se hvad vi har med at gøre:

Killinger som er 5 - 6 dage og som ikke har fået noget at spise i 1 1/2 døgn. Deres organer er lukket ned, kun foder hver time kan MULIGVIS redde dem. Kan ejer det? Bare det at prøve syntes mig at være at trække en lidelse i langdrag. Men prøv endellig, og se hvon de selv falder fra. Er det humant???

Og selvfølgelig kan man da ta dem til dyrlægen og aflive dem, men det er killinger der lider nu og her, så en ende skulle være hurtig. Og hvis du ikke selv ser hos dyrlægen, så smadrer de fleste nye killinger mod noget hårdt.
    Skal halshugning nu være forfærdeligt? Stakkels høns osv

Hvor mange herude har ikke prøvet at "redde" en fugl eller en mus fra kattens mund. Den skal vi nok klare - dyret døde. Den skulle ligeledes ha været aflivet med det samme. Hvis der nu er en som siger, at den blev fin, så havde katten ikke bidt ordentligt i den. Katten har så mange bakterier i sit bid, så fuglen/musen ikke har en chance. Som når vi bliver bidt af en kat - der går bare altid betændelse i det...

Om halshugning på stedet er humant? Tjaa det sker nu og her, ikke minimum 30 minutter efter det burde ha sket.

• #15   18. maj 2007 Thor - har du fundet ud af noget?? Hjælp?? Mælkeerstatning???

Lad os høre fra dig så snart du kommer ind igen ;-))

• #16   18. maj 2007 smiley Øv en tråd... øv en drejning

Thor. Jeg håber du har fundet en løsning til misserne.

• #17   18. maj 2007 Dyreloven siger faktisk at al unødvendig lidelse er en overtrædelse af dyreloven.

Så bedøm selv hvornår den bliver overtrådt.

Skal killingerne patout flaskes, når de alligevel ikke vil overleve...??

Skal jeg som opdrætter, ved en fødsel af en killing med åbent bryst med hjertet hængende ude, og med høje jamrende lyde fra killingen (som ligeledes forstyrrer hunkatten) bare vente med at den kan komme til dyrlæge, når jeg ingen bil har, og dyrlægen står med hænderne oppe i en ko med fødselsvanskeligheder??

Ja jeg handler

• #19   18. maj 2007 Nu gider jeg ikke stå som en satan.

Håber da du finder en løsning til killingerne, men jeg gir dem ca 8 % for overlevelse - desværre

Håber da at du kan gi de 8 % baghjul !!!

• #20   18. maj 2007 Men interessant debat.

• #21   18. maj 2007 Thor jeg håber du finder en fornuftig løsning på det - og i bedste fald at mormis kommer hjem MEGET snart (hvis hun ikke allerede er det).... Se bort fra nogle af de ting der er blevet skrevet her...

Du må lige komme med en update smiley

• #22   19. maj 2007 Nu er det en debat, og en bad om råd, jeg gav mit.

Jeg håber da inderligt at de små kommer sig, men min erfaring siger mig noget andet - desværre.

Så kan jeg da vende den om, og spørge, hvorfor der ikke er blevet flasket noget før?

For nu er det for sent efter min bedste overbevisning...

• #23   19. maj 2007 Han spurgte ikke hvordan man bedst afliver de små. Men hvad han skulle give dem og hvordan.

• #24   19. maj 2007 Stine A

Næ han bad om hjælp - det har jeg givet - samt min vurdering af killingernes chancer...

Nå ja men så bliver jeg da bare sur .- hvordan kan man lade killinger skrige i over halv andet døgn.....uden at gøre noget ved dem?

Derfor mener jeg det er for sent nu. De killinger dør. Men jeg vil da mere en gerne overbevises!!! Det kan lade sig gøre med lidt mælk hver time de næste uger. Hvis de ikke har fået noget i over halv andet døgn, så er de tørre, og deres organer virker ike optimalt.

Og så er jeg mere en villig til at genoptage udekattes rettigheder/liv igen

• #25   19. maj 2007 hej.. du er velkommen til at komme indtil mig så skal jeg vise dig hvordan man giver mælk.. enten via sutteflaske eller sonde,...

mvh sanne

ps jeg bor i ballerup.. så det er en kører tur på 60km... men hvad gør man ikke for sine katte.. tihi

• #26   19. maj 2007 og anne..

det er noget pis du siger( undskyld mit sprog)

jeg har fået killinger ind der var 1 uge gammel uden mad og de er da snart 1 år..

• #27   19. maj 2007 ANNE:
    tjek fioNA, Lille fis og tiger.. de ser sgu da ikke døde ud.. det er dem der ikke fik mad i 1 uge,...

så drop de undskyldninger og aflivnings metoder..

jeg har mælk og div ting thor.. hvis du ikke har bil tager det kun 1time med tog.
    jeg er hjemme fra kl 14.30 i dag.. du er velkommen med de små

• #28   19. maj 2007 Håber du har fundet en løsning, Thor.
    Hvis du ikke selv har mod på at påbegynde sutteflaske hver 1½-2. time, eller en evt. sonde på de små, så synes jeg at det er et flot tilbud Sanne er kommet med, og jeg ville have taget imod det med kyshånd!

Sultne efterladte killinger kræver handling, men mon dog så dratisk én af slagsen som der er et par stykker der foreslår.
    Sannes tilbud er flot - skynd dig at gribe muligheden mens tid er.

Held og lykke med det hele.

• #29   19. maj 2007 en lidt modbydelig tråd at læse i... syntes Sanne A's tilbud er flot... hatten af for dig smiley

• #34   19. maj 2007 Marianne - jeg er også enig i at man ikke for enhver pris skal forsøge at redde sådan et kuld. Men Har man overskud og energi, jamen så synes jeg også man skal prøve at gøre det.
    Jeg synes dog ikke at det er på sin plads at komme med råd som at hugge hovedet af dem eller sådan noget.
    Det er okay at få dem aflivet. men synes bestemt man skal tage en tur forbi dyrlægen og få de tgjort. Hos nogle der faktisk har autisation (damn, det kan jeg da bare ikke stave til lige nu??)

• #36   21. maj 2007 jeg tror at thor er blevet skræmt væk..

• #37   24. maj 2007 Jeg håber da at killinger trods mine odds overlevede...så lad mig høre...

• #38   24. maj 2007 og så er det altså ikke det store at få hugget hovedet af af en jæger. Hvon tror i de kyllinger i spiser har ladet deres liv - og hvilket liv....dobbeltmoral er dobbelt så godt....

og frys mig bare igen - jeg ændrer ikke mit syn, og jeg gemmer mig heller ikke!!!

• #39   24. maj 2007 Anne...tror du skriver for at få opmærksomhed...hvor er det langt ude det du har gang i !!!Hvorfor er du så modsat og vred/negativ altid??

Håber Thor har fundet en løsning og at de små killinger stadig lever og har det godt.

Forstår godt,hvis han ikke vil skrive igen i tråden med de svar som nogle har været så venlige at skrive...burde have været slettet

• #40   24. maj 2007 Nu har Thor oprettet en anden tråd - som jeg ikke blander mig i...

Forstår godt jeres meninger, men så tænk lidt over mine....

• #41   25. maj 2007 Undskyld Anne - men Thor har ikke været logget på siden d. 18.. så han har altså ikke oprettet en ny tråd......

Kommentér på:
opdrætter sjælland søges !!

Annonce