Min kat får kramper {{forumTopicSubject}}
For ca. 14 dage siden gik min kat pludselig i krampe. Han spjættede, gispede efter vejret og pupillerne blev kæmpe store. krampen varede ½ til 1 minut. Derefter havde han svært ved at holde balancen og få benene til at lystre da han ville gå ind i et andet værelse. Efter at have ligget derinde i et par minutter, var han frisk igen og gik direkte ud og tømte madskålen.
Det samme skete så igen idag.
til daglig er der overhovedet intet i vejen med ham.Han spiser, drikker og leger som en kat på hans alder nu gør (14 år).
Har I nogen idé om hvad det kan være?
Jeg tager ham til dyrlægen i næste uge. Men vil gerne vide om I har set noget af det samme.
På forhånd tak
Mvh Eddy og mor.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 737 Katte: 12 Emner: 708 Svar: 7.978
det viste sig desværre at han havde en stor knude på hans lever. Så han blev aflivet.
her fik jeg at vide at en af symtomerne på kræft kan være krampeanfald
men det kan være mange ting. så du bør få ham tjekket hos dyrlægen
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.111
Var det en yngre kat ville jeg havde gættet på epilepsi, men godt du går til dyrlægen, et senior tjek vil nok give svar.
apr 2018
Følger: 13 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 8
God bedring herfra
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Indtil jeg læste alderen tænkte jeg på epilepsi, men da han er 14 år og det først nu er noget der er opstået, så ringer mine alarmklokkerne desværre og jeg tror det er langt mere alvorligt.
Det er rigtig godt du tager ham til dyrlæge og gerne des hurtigere det bedre, et godt råd kunne være at hvis du har mulighed for det inden det planlagte dyrlægebesøg, så prøv at optage en videosekvens af anfaldet og vis dyrlægen, det kan måske hjælpe dyrlægen at se hvad der sker.
Jeg håber på det bedste for jer og katten, giv meget gerne en opdatering efter dyrlæge besøget..
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 737 Katte: 12 Emner: 708 Svar: 7.978
Min kat får kramper