Igen bekymret for Mille :-( {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er igen bekymret for Mille
Hun har ikke ville spise vådfoder igår aftes , hertil morgen og heller ikke hertil aften ... Hun ligner virkelig en der gerne vil og har lyst men så snart hun stikker snuden derned til ligner hun en der er forkvalmet
Hertil aften har hun lagt i kælderen hele aftenen , og lagt for sig selv ... hun har slet ikke rørt hendes tørkost hele dagen idag , dog har hun drukket lidt vand
Jeg kælede for hende og synes jeg kunne mærke hendes mave var lidt hård , men de gange hvor jeg før har synes det og vi så har været til dyrlægen med hende , siger dyrlægen at hendes mave er fin... så den er nok ikke særlig hård
Jeg har lukket kattelemmen for natten og så har jeg givet hende noget parafin olie , i håb om at det kan gøre en forskel ...
Da hun fik parafin olien, synes jeg det lignede at hun havde svært ved og synke
Men om det er fordi det er lidt klistret det olie , skal jeg ikke kunne sige
Er der nogle jeg ellers skal være opmærksom på?
Håber hun går i bakke i løbet af natten så jeg kan se der er lidt gennemgang ... og håber hun vil spise vådfoder imorgen tidlig igen ...
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
det er ikke sundt når de går i længere tid uden mad. hvis mine ikke spise 1 dag så er vi hos dyrlægen den næste. tør ikke andet
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 370 Katte: 4 Emner: 181 Svar: 7.218
Hun lyder til at være lidt "flad" og når en kat er apatisk - gemmer sig og ikke vil snakke, så skal man tage det seriøst.
Slut med parrafinolie og ring til dyrlægen i morgen og få en tid.
God bedring til Mille.
sep 2016
Følger: 5 Følgere: 227 Katte: 6 Emner: 14 Svar: 124
Præcis og jeg bryder mig ikke om når hun pludselig virker anderledes på den her måde
jul 2008
jeg skal også til dyrlæge på onsdag - igen
sep 2016
Jeg har mistanke om at Gry igen igen er efter hende og det er derfor hun opfører sig som hun gør..
Hun begyndte og spise vådfoder imorges men så fordi jeg tabte noget, så var det nok til hun blev bange og skræmt , og ikke ville have mere ... jeg har lige optaget en video hvor Gry igen er efter Mille .... åh ha altså !!!!
Ligger lige videoen ind .....!
sep 2016
Så må vi have købt en ny!
jul 2008
jul 2008
vandpistol... tjaaa hvis man gider at tørre op efter sig så er det sikkert en fin ide. hvis kattens ellers er bange for vand. har selv en som pænt sagt siger "vand.. og hvad så?" han er totalt ligeglad
bedre er faktisk at lade noget hårdt falde på gulvet. sådan at de bliver forskrækket af braget. en tyk bog er godt. så får man afledt deres opmærksomhed fra hinanden til braget. samtidigt så er det ikke jer som gør noget i forhold til kattens mening
det som kan være svært er at man skal jo ikke gøre dem bange for en selv. derfor er en høj lyd bedre.
jeg bruger stemmen til det, men har så erfaring fra hestene, hvor jeg bruger stemmen/kropsprog hele tiden. noget kan bruges til kattene
sep 2016
Der er en ukastreret han kat der er begyndt og være i vores have
Han ser meget sølle ud desværre
Idag da vi kom hjem havde han åbenbart lagt på stolen som vi har til og stå i vores kælderskakt :\ og han skyndte sig og løbe da vi kom
Selvom han laver ravage og misserne er bange for ham har jeg SÅ ondt af ham , over at han er udenfor i det her vejr
Vi har lukket kattelemmen i nat da Mille slet ikke har turde og komme ind hele aftenen (vi har været i byen fra kl 15-22, )... så hun kom først da jeg kaldte på hende og katte lemmen er i døren ved siden af vores kælderskakt ... sølle Mille ...
Kan forstå på en af vores facebook sider for byen hvor vi bor at katten kommer meget vidt omkring i hele byen og ingen vil kendes ved den som ejer
jul 2008
det kan bare skabe en del ufred imellem ens katte
men det er synd for hankatten. og især nu hvor det igen bliver frost og sne. måske man burde få kattens værn ud? han fortjener det ikke at være bad-cat
aug 2010
Håber at der falder ro på igen nu hvor årsagen er fundet
sep 2016
Udfra facebook gruppen har han været i byen i 1 år , uden nogen vil vedkende sig ejerskab af ham.. nogle fodre ham hist og pist og andre jager ham væk når han besøger dem i haven...
Synes det er synd
Overveje og forsøge og fange ham og så ringe til dyrenes beskyttelse mht om de kan hjælpe for han har det ikke godt
aug 2010
Så nemt kan det gøres.
Men når den har en fodervært, så tag da fat i en af dem og få en snak om de vil være med til ovenstående. Det kan jo også blive en genudsætningskat hos en af foderværterne.
sep 2016
Lige præcis , har desværre indfanget mange katte hos mine forældre på denne måde.. DB er heldigvis meget large når man fortæller at katten ser skadet ud..
har sågar afleveret den sødeste kat som trængte til en rengøring og loppe kur osv men da de tog blodprøve havde den katte syge så den måtte aflives
Han har ikke været her idag men naboen har set ham.. han sov på vores stol i kælderskakten igår
Så ser an til mandag og har jeg set ham her i weekenden vil jeg ringe til DB og snakke med dem
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
sep 2016
Problemer troede da at de arbejdede for dyrenes skyld
Altså jeg har de 4 gange jeg har skulle indfange en kat hos mine forældre som var syg/skadet, ringet til DB fortalt om situationen (som regel har katten holdt til i omkring 1 mdr og er blevet mere og mere syg), også laver vi en aftale om at jeg indfanger katten og kører til nærmeste internat og får den afleveret..
1 gang har vi selv valgt og betale 650 kr for en aflivning hos vores egen dyrlæge da vi selv havde fodret på katten og det synes vi ikke vi ville være fair at DB skulle "betale for aflivning"..
jul 2008
kun når det drejer sig om genudsætning
men man skal huske at ringe til kommunen, teknisk afdeling. for så er det gratis
DB giver jeg ikke en dyt for. jeg har hørt alt for mange dårlige ting om dem. ulempen ved at være på internat. man møder mange. og mange har haft dårlige oplevelser med DB. især det med hvis man begynder at foder vildkatten, så regner de katten som værende ens egen, og dermed ikke længere er herreløs.
sep 2016
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Igen bekymret for Mille :-(