{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
429 visninger | Oprettet:

Stamtavle?? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg er den stolte ejer af en lille Siameser killing på blot 13 uger. Hans forældre og bedsteforældre er alle racerene, men ejeren af forældrene har fjernet stamtavlen. Er det sådan at killingen skal have stamtavle for at blive optaget i fifE eller andre katteklubber og evt. gå på udstillinger, hvis ja, er det så sådan at jeg i samarbejde med den tidligere ejer kan lave en stamtavle??
Jeg har aldrig haft racekat før, derfor har jeg mine tvivl.
på forhånd tak..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stamtavle??
  • #1   2. maj 2007 Hej Rie

Alle opdrættere er forpligtet til at søge stamtavle til de killinger de får (fracerene altså ;-)) )

Hvis du har planer om at gå på udstilling med din killing, så skal du have stamtavlen på den;-)

Du skriver tidligere ejer.. Jeg er lidt forvirret, for har killingen boet et sted før dig - altså efter den kom fra forældrene? I såfald kan den da ikke have boet det andet sted i mere end en uge, og det er da kort til at forlægge stamtavlen?

Du kan godt få en ny stamtavle på killingen, hvis begge forældre er stambogsført og opdrætteren er medlem af en hovedklub smiley

Pøj pøj med det hele smiley

• #2   2. maj 2007 En kat der ligner en racekat, skal have en stamtavle for at komme på udstilling.. Ellers kan du kun få ham med som huskat, men hvis han ligner en racekat, så vinder han nok ikke noget.. smiley

Hvis hans forældre har stamtavler og det er en registreret opdrætter der har opdrættet ham, så burde han jo have stamtavle.. Ved ikke om du kan få på ham hvis det ikke er en registreret opdrætter, som ikke har søgt om stamtavle før nu.. Det lader jeg nogle andre om at svare på.. smiley Men ved man godt kan få et kuld uden at være registreret, har bare ikke helt styr på hvor sent man så kan få stamtavle på, og hvad der ellers skal være opfyldt, ud over forældrene selvfølgelig skal have..

• #3   2. maj 2007 ang. tidligere ejer, er det blot ejeren af forældrene jeg refererer til.. smiley
    Forældrenes ejer har ikke stamtavle på sine katte, men vi kender bedsteforældrene og de har stamtavle, og der er ingen andre racer i end siameser. Men ejeren til forældrene vil ikke have stamtavler på og er ikke medlem i nogen klub, fratager det så mine chancer for at få stamtavle på min lille prins?

• #4   2. maj 2007 Desværre ...

Det er ikke muligt at få stamtavle på din killing så smiley

Ved du hvorfor de ikke vil have stamtale på deres killinger? Den koster jo næsten ingenting??

Og det er ikke for at træde på dig jeg spørger smiley

• #5   2. maj 2007 Jeg ved det desværre ikke, lige nu er jeg også ret gal i skralden på ham.. hehe.. troede faktisk det var op til den enkelte nye ejer af killingerne og bestemme det... hmm.. der røg de udstillings drømme.. hehe.. smiley
    Men smuk og en lille prins er han nu stadigvæk.. smiley

• #6   2. maj 2007 He he nej det kan den ikke smiley

jeg læser med et halvt øje i dag... For meget skolearbejde...

Men jeg havde dog ret i at killingen ikke kan få stamtavle... ;-)))

Rie
    jeg kan kun anbefale dig at besøge en masse udstillinger i nærheden af dig, og skulle du få lyst til at udstille, kan du altid anskaffe en lille prins eller prinsesse med stamtavle, så du kan komme afsted ;-)))

• #7   2. maj 2007 hehe.. har jeg skam også tænkt mig.. hehe.. smiley nu hvor vi snart får bil gør det det også en del nemmere at komme rundt omkring.. gud, hvor kan jeg godt mærke jeg er ny i alt det der katte udstillinge og racekatte ting.. også herinde.. hehe.. men jeg takker mange gange for hjælpen.

• #8   2. maj 2007 Rie

Du kan altid spørge folk til råds. Vi har jo alle været nye engang ;-)))

Kommentér på:
Stamtavle??

Annonce