2.419 visninger
|
Oprettet:
Hjælp! killingen knurrer af mig. {{forumTopicSubject}}
Jeg havde en lidt foruroligende oplevelse med min ene killing..
Hun havde nuppet et stykke kød fra en tallerken og da jeg ville tage det fra hende, begyndte hun nærmest at "knurre" af mig (det lød lige som en lille hund, når den knurre)..
Jeg kunne slet ikke få det fra hende..hun rev, "knurrede" og bed mig..
Hun plejer slet ikke at være sådan..hun er normalt en meget stille kat, så jeg forstår ikke hvorfor hun pludselig opførte sig sådan..
Er der nogen af jer der nogensinde har oplevet dette??
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 33
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
apr 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 13 Svar: 33
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 60
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Læste du ikke at katten havde snuppet det fra en tallerken?
Hvis mine katte så sit snit til det, så ville de dælme også stjæle et stykke velsmagende kød....
Karina
Det er ret typisk, at katte knurrer når de spiser råt kød. Alle mine katte knurrer helt vildt, når de spiser noget kød. De er ikke ret gamle når de begynder på det.
Det er helt normal adfærd ;-))
Næste gang må du sætte kødet udenfor kattens rækkevidde.... ;-))
feb 2007
Jo det læste jeg godt... men det gør det da ikke bedre... syns du?
okt 2006
Det er jo egentligt ikke kattens skyld, hvis kødet stod et sted, hvor den havde mulighed for at snuppe et stykke...
Et lille ubemærket øjeblik og så er de der - uanset om de har lært ikke at gå på bordene eller ej...
Eneste mulighed for at undgå dette er jo at sætte kødet et sted, hvor katten ikke har mulighed for at komme i nærheden af det...
feb 2007
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
Max husk en kat er en kat og ikke en huind, hvis man prøver at tage den for en hund og opdrage den som en hund, ja så har man valgt det forkerte kæledyr.
nov 2006
Følger: 30 Følgere: 31 Katte: 4 Emner: 13 Svar: 362
man bringer jo et lille rovdyr ind i sit hjem når man vælger at have kat, og dermed også deres adfærd.
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Svar: 159
Vi tager også af og til ting fra vores katte, som de utilsigtet er kommet i besiddelse af, men for mig ligger forskellen i om man tager det pågældende fra katten igen, eller om man straffer den for at have gjort noget, som "vi" synes er forkert ;o)
Men er det mad, som de ikke bliver dårlige af, så får de som regel lov at spise det færdigt. Det skulle jo alligevel bare have været smidt ud ellers...
feb 2005
Følger: 11 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 67 Svar: 761
der ståår en adr. på min profil.
Der er nogle video klip med mine små killinger.. det er de klip fra marts/april.. så kan du se det er helt normalt at de knurre
knus
aug 2005
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 8 Emner: 75 Svar: 532
Her i huset har vi ikke kød stående fremme uden opsyn. Det er fremme for at blive tilberedt?
Hvis det er kød til optøning så kunne det jo evt. stå i en slukket ovn så kan misserne jo ikke få fat i det.
- Betina
feb 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 67
Mine forældre som har norskeskov katte, havde en der ikke kunne stå for min farmors nybagte boller så hver gang de fik en pose over var de sikker på at han rev hul på den og snuppede en hvis de ikke lagde dem væk...
Ja nogle katte har nogle særheder og det skal de bestemt også have lov til.
mar 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 31 Svar: 320
Da Luna havde killinger, oplevede vi også tit, at de knurrede - det var dog mest af hinanden, når de flokkedes om noget lækkert.
Luna knurrer kun, når hun sidder ude foran døren med en lille mussebasse i gabet - Luna, så lad dog være med at sidde dér, hvis du alligevel ikke vil forstyrres
Tror de fleste katte vil prale med deres bytte - min kat slæber det i hvert fald tit hjem fra skoven, når hun har været en dygtig jæger (også selvom hun ikke bliver rost..!)
okt 2006
Dog vil jeg sige, at den aller bedst måde at optø kød, er i køleskabet. ;-))
Så er kødet kun fremme når man tilbereder det, og der kommer ikke utilsigtede bakterier på det;-))))
Hjælp! killingen knurrer af mig.