{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
904 visninger | Oprettet:

Min vild kat ? {{forumTopicSubject}}

Min kat er død for et par måneder siden. Nu føler jeg mig klar til at få en ny. Men denne gang kunne jeg godt tænke mig at få en "vild kat". Dvs. sådan at den bare kan gå rundt udenfor, og den så lige en gang imellem kommer hjem og får noget at spise osv. Er der en bestemt måde jeg kan lære den dette?

Nu har jeg ikke så meget erfaring på det område, da min anden kat var en rigtig huskat smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min vild kat ?
  • #1   29. apr 2007 hey.. de har et par genudsætningskatte til salg inden på www.vildkat.dk måske det var noget?

• #2   29. apr 2007 De er så lidt ældre de katte der er... men synes det ville være synd at opdrage en sød lille mis til bare at passe sig selv.. så ville nok være ideelt for dig med nogle katte som allerede er lidt vilde i det...

• #3   29. apr 2007 ofte huskatte er nem at lærer det da mange katte ejer som får killingerne ofte giver dem lov til at komme ud nogle timer.. men ellers er fremgangs måden således.. Først skal den ihvertfald lystre sit navn.. så skal du holde den inde den første måneds tid gerne 2 så den ved hvor maden kommer fra.. derefter kan du lukke den ud i nogle timer og kalde den ind og se om den kommer hvilket den højstsandsynligt gør.. og en god ting ville være at den er vacc med alt og tjekker med loppe/orme kur samt du har chippet den så hvis der sker noget ville du få besked for det er ikk altid et navnskilt er holdbart da de kan miste halsbåndet som skal være med snap lås.. ikk spænde lås.. håber dette var svar nok..

• #6   29. apr 2007 Jamen hvorfor ikke.... hvis hun vælger nogle katte som alligevel ikke er tamme, dem jeg har set inden på vildkat.dk er øremærket og sterilliceret. Men synes det ville være synd at "opdrage" en kat til at være vild, så hellere give en i forvejen vildkat et sted at bo og sørger for den på bedst mulige vis, dvs få den tjekket hos dyrlæge og give den noget ordentlig foder osv..

• #8   29. apr 2007 SmileyGadget: Jeg har også set de genudsætningskatte på Vildkat.dk, og jeg tænker med bekymring på, hvordan det skal gå at omplacere sådan et par halvvejs "vildkatte". De må jo være enormt knyttet til området, og slet ikke vant til at være inde, så hvordan pokker man lige vænner dem til et nyt sted... Det ideelle for netop disse to katte, ville være en ny fodervært i deres kendte område, men det er jo nok ikke let at finde.

• #9   29. apr 2007 Sabrina P: Jeg er måske ikke lige helt med på din tanke om at få kat under de betingelser, du beskriver. Men jeg går da ud fra at du vil lade katten neutralisere, vaccinere og tage den til dyrlæge, hvis den bliver syg?... Og at den får lov at komme ind i koldt vejr og sådan.
    HVIS det er noget i den stil du har i tankerne, så er det muligt, at du kan finde en voksen kat på et internat. Det hænder, at de har en "halvvild" kat, der er mere til udeliv end til kæl og nus. Hvis det er en kælekat, du vil have, så synes jeg ikke det er rimeligt af dig at lade den gå ude og nærmest bare passe sig selv.

• #10   29. apr 2007 Har faktisk tænkt samme tanke Tinka... hvorn vænner man dem til at nu er det her altså deres nye hjem, men altså hvor der er vilje er der vej... Så mon ikk det kan lade sig gøre, selvom man nok får nogle problemer med at holde den inde de uger det nu tager at få katten til at vænne sig til dens nye sted.

Sally J jamen jer er helt enig med dig har man en kat skal den passes i hoved og r.., men tvivler nu på at Sabrina har tænkt sig at lade katten gå for lud og koldt vand

• #12   29. apr 2007 Som jeg lige skrev oppe over da... Sally...
    Jeg mener bare hellere en gammel kat der allerede er vild end en lille ny en som allerede er tam.
    Så hvis hun ønsker en "vildkat" og der findes disse gamle vildkatte rundt omkring som trænger til et nyt sted at være, så hvorfor ikke vælge en gammel kat.

• #13   29. apr 2007 Ja, det kan nok godt lade sig gøre at omplacere halvvilde katte, som dem fra Vildkat, men jeg ville sørme ikke selv turde det, for tænk, hvis de aldrig faldt til. Uha! Det kræver jo også noget af ens boligforhold - bo på landet, er man vel næsten nødt til med sådanne katte.
    Tror ikke umiddelbart at kattene fra vildkat er en opgave for Sabrina P. Men måske vil hun fortælle noget mere om, hvad hun kan tilbyde osv.

Kommentér på:
Min vild kat ?

Annonce