{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Gry er MEGET ond ved Mille! {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg viste jer en video for et par uger siden af Mille og Gry , hvor jeg var i tvivl om de legede ellers slås..
Der var faktisk enighed fra jer alle om at det var leg , dog lidt hierki fra Gry's side...!

Nu er problemet desværre blevet lidt større!
Og jeg har ingen ide om hvorfor smiley

Men Gry er simpelthen mega ond ved Mille , så snart hun ser sit snit til det bliver Mille overfaldet og bidt i...

Det er så slemt at vi har problemer med og kalde Mille ind om aftenen og det ligner ikke Mille ... men idag lagde jeg mærke til at Gry simpelthen var ond ved Mille så snart Mille kom ind smiley
Og Mille synes bestemt ikke "legen" er sjov længere og hun er derfor begyndt og trække sig smiley

Mig og min x sover på hver sit værelse , han med lukket dør og jeg med åben så misserne kan komme ind til mig.. det er ikke fordi begge katte nogensinde ligger herinde men lukker jeg døren skriger de begge to..

De sidste aftener har Mille tigget og bedt om og komme ind og sove hos min x, og det er så tydeligt HVORFOR... vi har opfyldt Mille s ønske her i nat, for at Mille kan få lidt ro... for hun er simpelthen så forpustet hvergang Gry overfalder hende og jagter hende rundt i hytten...

Jeg ved ikke helt hvad der er sket mellem dem smiley

Jeg synes jo ikke Mille virker syg eller svag på nogen måde smiley

Jeg smider en ny video op som er fra en halv time siden hvor vi endelig har fået mille ind..

(Vi lukker katte lemmen om natten og holder begge katte inde og Mille plejer altid og komme ind kl 22:30, for så ved hun katte lemmen bliver lukket, men de sidste to nætter vil hun ikke ind, hun kommer nervøst frem i haven men ikke om hun vil ind ).. før vi til sidst henter hende ind smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gry er MEGET ond ved Mille!
  • #1   9. feb 2018 prøv at leg med gry sådan at hun bliver rigtig træt - og jeg mener VIRKELIG træt

hun er nået en alder hvor hun vil afprøve magten i de to kattes forhold.
    min kida er da også blevet mere fremme i skoene. men nu er hendes legekammerart nogle store drenge på 7 + kg og som er frække som bare f.. så hun får ikke meget at skulle have sagt
    men det er nu meget typisk når kattene når 1 års alderen. nu er de "voksne" og de vil også have del af magten. Og hvis man så har en ældre/voksen kat som giver sig lidt for hurtigt så bliver der balade.

så lige nu skal gry have brugt noget energi. Og så skal I forkæle Mille med lidt fred og ro.
    Hold lidt hånden over Mille. Og er gry for hård ved hende så må I tage ansvar og sætte hende på plads. for de skal være der begge to, og være søde ved hinanden

• #2   9. feb 2018 Anja:
    Gry er ude fra kl 9 om morgenen on and OFF og frem til kl 16 om eftermiddagen , så sover hun indtil kl 18 og så vådfoder og så ud igen indtil kl 20 og så sover hun/angriber Mille frem til kl 22:30 smiley

Troede bare det at Gry er udenfor var nok til at hun er træt , hun løber rundt i haven og jagter fulgte og blade smiley

Mille er mere den dovne type som
    Står op kl 9 , spiser vådfoder, går ud, kommer ind igen kl 10, sover til kl 18, spiser vådfoder, går ud og kommer først ind når vi kalder kl 22:30...

Det er selvfølgelig alt afhængig af hvad vi laver, er vi meget aktive og igang på en dag er kattene det også, men slapper vi af er de som regel også mere dovne smiley

Jeg har forsøgt og lege med Gry men det er altså som om det legetøj hun plejer og elske er kedeligt til forhold fugle og blade udenfor smiley

Men ja synd for Mille smiley

• #3   9. feb 2018 Sidst jeg oplevede rigtig kamp i min flok, var jeg til dyrlæge med de 2 katte flere gange, først og fremmest ham som oftest var syg, og tit trak sig, og da det ikke gav noget resultat, så kom den anden afsted, først årstjek og alt var ok, så en gang mere, hvor det blev konstateret, at han havde smerter ned mod halen og hofterne, så ny tid til røntgen, og han kom på smertestillende, det havde så ikke så meget effekt, røntgen viste han havde HD og slemt i den ene hofte,,, efter lidt tid på høj dosis smertestillende, og fortsatte kampe måtte jeg tage den svære beslutning, at min skønne dreng ikke fik det bedre, og selv på smertestillende var hans liv ikke godt, så han blev aflivet smiley
    Mit foreslag er at du får undersøgt begge katte, og se om en af dem er syg eller har smerter, for det er ikke sjovt for hverken jer eller kattene, når kattene ikke har det godt smiley

• #4   9. feb 2018 Begge mine katte er ret tit til dyrlæge, og synes ikke der er noget der syner at nogle af dem skulle være syge smiley

Tror mere det er som Anja siger at Gry er i lømmel alderen og prøver kræfter med Mille...

Mille har altid været en forsigtig type og hun vil helst trække sig end og tage kampen op, sådan var det os med Lulu dengang...

Men som Anja rådede os til har vi os taget Gry væk igår og idag når hun angreb Mille , os for at vise Mille at vi også er på hendes side...

Vi har besluttet at lade katte lemmen være åben i nat, for det er også synd for Mille at hun bliver tvunget ind når hun ikke har lyst... alene det kan jo os gøre at Mille er nedtrykt og derfor viser svag overfor Gry..

Men tak for rådet smiley

Vi holder selvfølgelig øje med begge katte og skulle der kommet noget der indikerede at noget er galt helbreds mæssigt Får vi det helt klart undersøgt smiley

• #5   9. feb 2018 i skal da bare have sådan en til gry
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattelegetoej/drillepind/med_fjer/182742

den lyder som en fugl når man svinger den igennem luften. mine er helt vilde med den.

• #6   10. feb 2018 Altså Freddie angreb også Lucas i stor stil inden jeg opgivende spurgte dyrlægen om han måske havde ondt.
    Han tjekkede bagkroppen og så kom han i røntgen med det samme. Fredie havde ondt, HD som Jettes kat.
    Så hvis der ikke er fokus på det, så bliver det ikke umiddelbart opdaget. En kat skjuler smerter og det er koldt, så kan det gøre endnu mere ondt.

• #7   10. feb 2018 Men hvem af dem tænker i skulle have smerter?

Mille?

Gry blev røntgen fotograferet i november af ryg , hofter og bagben og der fandt dyrlægen ingenting smiley

• #8   10. feb 2018 Noget andet mht Mille er at hun har en mærkelig lyd når hun trækker vejret, sådan en pivelyd nærmest , hun har haft det i snart 1 år..

Og sidste år var vi helt i Århus hvor hun fik scannet hjerte og lunger og det så HELT fint ud, så det er ikke derfra lyden kommer, men hvad kan det så være ? smiley

Men vil da tænke over det i siger, for vil selvfølgelig ikke have at Mille eller Gry er syge uden og gøre noget ved det smiley

Mille har i nat været ude hele natten og er kommet ind her kl 8, tror måske hun har savnet lidt den frihed bare og kan gå ind og ud som hun gerne vil smiley

Hun er dog meget træt nu, forståeligt smiley

• #9   10. feb 2018 Bare hun ikke er ude hele natten for, at undgå den anden kat? Du har jo sigt hun er mindre inde, og de fleste katte er mere inde når det er koldt.
    Ja det kan da være svært, når de er undersøgt for dit og dat,,,, hvornår skal du til næste tjek? Er det i nær fremtid, ville jeg rykke det frem til lige om straks smiley og bede dyrlægen tjekke begge for smerter, og har de ikke fået blodprøve det sidste år, ville jeg bede om et tjek på det også.
    Du kender dine katte bedst, men du beskriver ikke trivsel, så er det ikke helbredet, så kan du jo kontakte en dyreadfærdsbehandler, for det er jo ikke sjovt som det er, så havde du jo ikke skrevet her inde.
    Jeg håber på det bedste for dig og begge katte.

• #10   10. feb 2018 Hej Jette

Tak for dit svar smiley

Mille fik tjekket blodprøver sidste år inden hun skulle til Århus og de var fine, der var intet unormalt smiley

Gry fik taget blodprøver her da hun var indlagt for nogle uger siden, og de var også helt fine smiley

Altså Mille synes jeg er mest inde når der er koldt, hun har altid været typen der helst ville ligge inde om dagen og ude om natten , det har vi jo så forstyrret ved og holde dem inde og lukke katte lemmen , men Mille er heller ikke typen der brokker sig om natten hvis katte lemmen er lukket smiley

Eftersom jeg ikke synes jeg kan se sygdoms tegn fra nogle af dem, tror jeg at jeg vil holde øje med deres gøren og laden og pt holde mig til den tanke at det nok er Gry der er en ballade mager og at hun bare gerne vil at der skal ske noget hele tiden, hvor Mille for længst er ovre det stadie..

De slåsser ikke HELE tiden men specielt når Mille kommer ind udefra, og hvis Mille ligger tæt på os så skal Gry os spolere det, og det er her vi er begyndt og bære Gry væk for Mille skal også have lov og ligge ved os..

Måske der også er lidt jalousi inde over , bare mærkeligt det kommer nu, for de har jo gået sammen siden oktober smiley

Men der er katte nok bare lidt specielle på det punkt smiley

Jeg tror ikke at Mille har holdt sig ude i nat pga Gry, for har os hørt Mille har været inde og spise for så og gå ud igen smiley og Gry har bare sovet hele natten smiley

Men vil bestemt holde øje med dem, for vil da helst at de kan enes smiley

Jeg vil mene at Mille skal til tjek igen her i maj mdr mht vaccination og årlig tjek smiley men bliver der noget yderligere inden så må jeg rykke tiden smiley

• #11   10. feb 2018 jeg må så sige at jeg tror at det er alderen
    mille er jo blevet en voksen dame - voksne damer leger bare ikke på samme måde. ud fra dine videoer så virker hun ikke som en som har ondt. hun ligner en som syntes at den dumme unge er dog bare for meget, og så alligevel.. så kan man da godt lege lidt.
    når på på videoen springer op, kan man jo se på hende "ha du kan ikke nå mig her". Man er vel en fin dame smiley
    de ser ikke ud til at være uvenner. overhovedet
    men Gry er nået lømmelalderen, og skal lige vise at hun også er stor. hun gør det jo ikke for at være ond. de skal lige følge hianden på tænderne igen. man skal vel være stor farlig mis smiley

Kida gør det samme. hun prøver også at være stor i forhold til de ældre katte. hun ved godt at det hjælper ikke at forsøge overfor de unge af dem. når hun leger med krumme og kalle så går det vildt for sig. hvis man ikke ved bedre så skulle man tror at det er alvorligt. men det er en del af opvæksten.
    når Krumme og Kalle leger ser det også alvorligt ud. Men de er bedste venner.

kan faktisk også hører fra hende som jeg fik Kida af, at hendes også er vilde, og der skal ske noget hele tiden. hun har nemlig Kidas 3 søstre - de kunne ikke nænne at komme af med dem, så de blev hjemme.

• #12   14. feb 2018 hvordan går det med damerne?

• #13   14. feb 2018 Hej Anja.
    Det går som det plejer, de fjoller stadigvæk og leger/jagter hinanden smiley

Gry elsker dog lige og gøre Mille ren ind imellem og slikker hende, og hvis Gry er for voldsom bliver Mille sur smiley

Men vi har os lagt mærke til da vi havde Lulu i sin tid, at Mille misforstår de andre katte når de gerne vil være søde ved hende, og det tror vi stammer fra hendes "barndom" hvor hendes mor hurtig opgav hende , eller var ond ved hende pga moren hurtigt fik nyt kuld smiley
    Så tror Mille misforstår Gry s signaler og når så Mille bider Gry bliver Gry jo irriteret og så går det lidt voldsomt for sig ...
    MEN vi har forsøgt når Gry vil slikke Mille og rose både Gry og Mille og det er faktisk som om Mille acceptere Gry mere når vi "snakker" til dem... om det er tilfældigt eller det kan give mening er jeg ikke helt sikker på endnu smiley

Det har dog os hjulpet på Mille , at vores katte lem er åben om natten også, så hun selv kan styre hvornår hun går ud og ind, hun virker mere afslappet smiley

• #14   14. feb 2018 det med at vi acceptere de nye i forhold til de gamle, tror jeg har rigtig meget at sige.
    det at man roser når de hygger sammen. det er vigtigt for især de vokse/ældre katte. så forbinde de det at de hygger/nusser/vasker som noget positivt.
    hvis du forstå hvad jeg mener smiley

• #15   14. feb 2018 Forstår præcis hvad du mener smiley

Så tror jeg os bare vi vil fortsætte med og rose dem begge når Gry slikker på Mille smiley

De er nu os ret underholdende og se på når de fjoller og Mille er faktisk os begyndt og tage skridtet til og fjolle smiley

Så tror måske bare de lige skulle finde balancen i og lege uden og være for voldsom.. men igen, når de hvæser så lyder det nok os voldsommere for os mennesker end for kattene imellem , for det er nok deres måde og sætte grænser på overfor hinanden smiley

• #16   14. feb 2018 ja nogen gange kan man være i tvivl om de slås eller de bare leger.
    jeg har Krumme og kalle, og det kan se ret voldsomt ud når de begynder. Især fordi Krumme er lidt pylleret så han skriger lidt for meget til tider så det det kunne se ud som om de slås for alvor. men det er nu bare leg

Kommentér på:
Gry er MEGET ond ved Mille!

Annonce