Erfarringer om hellig birma {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg er ved at overtale mine forældre til at få en hellig birma, og i starten var det egentlig også okay med mine forældre, med hensyn til prisen, og at få lavet en løbegård og sådan, men så har min far åbenbart læst på nettet at det ikke er en kat som kan være alene hjemme?
Er det rigtigt, og hvorfor?
Kunne forestiille mig at det har mere at gøre med den enkelte kat, men han tager det rimelig alvorligt når det står på netdyredoktor, og det er jo også fint nok, men jeg vil virkelig gerne have en lille birma killing, som jeg i øvrigt kan få fra en bekendt, hvis parringen er vellykket.
Nogen gode råd eller informationer om hellige birma'er? vil gerne have nogen gode argumenter mod mine forældre jo
Knus
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
generelt bruger katte meget af deres tind på at sove.....
og det gør de jo uanset om de er alene eller ej!
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
spørger mht. 1 kat
for de er jo dyre, så har ikke rigtigt råd til 2.
maj 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 499
Nogle katte er meget asociale og vil helst ikke have andre katte i deres hjem - dog heldigvis ikke noget jeg selv har oplevet..
Hvad med at anskaffe dig to? En hellig Birma som du jo gerne vil have, og så evt en huskat på ca. samme alder? Så har de hinanden som selskab når i ikke kan være hjemme hos dem.
Huskatte der sælges billigt er ikke ligefrem svære at få fat i...
sep 2006
Følger: 74 Følgere: 118 Katte: 17 Emner: 59 Svar: 1.066
så som sagt det kan lade sig gøre at katten er alene!
mar 2006
Følger: 3 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 96
Vil give alle ret i at katte helt sikkert er meget sociale dyr, men det kan altså sagtens lade sig gøre at have en glad kat der er selv. Det kommer selvfølgelig an på hvor meget man er hjemme fra - Max er højest alene hjemme 5 timer adgangen, da jeg studerer og min kæreste arbejder....han er en meget glad og tilfreds kat, så med en masse opmærksomhed og tid til at lege, er det skam ikke et problem kun at have en!
jan 2006
Følger: 52 Følgere: 56 Katte: 2 Emner: 76 Svar: 436
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Birmaen er meget social både på mennesker og dyr og trives allerbedst i fællesskab med en anden firbenet artsfælle. Det er totalt ligegyldigt om det er en huskat af dejligste rundstrikkede slags eller en anden Bimse.
(Okay, den regel gælder ikke altid for de fertile Birmaer :-))
Vi Birma-freaks har et ordsprog der siger, at det ikke er den første Birma der koster penge, det er alle de efterfølgende man simpelthen MÅ have *LOL*
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Du har helt og aldeles ret med hensyn til det med hvor mange timer man er hjemmefra...hmmmmmmm nu kender jeg jo så din kat Max og han er altså noget speciel, idet han jo er en Bimse - hybrid, han er halvt perser, jeg er sikker på at sådan en hybrid er mere flegmatisk og hviler utroligt meget i sig selv, så han nemmere kan klare at være alene og ganske uden selskab
apr 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 36 Svar: 262
Jeg må desværre ikke få to, så det er nok ikke en birma jeg får i denne omgang. Men overvejer racen europé i sort/sølv tabby.
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
dec 2006
Følger: 10 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 89 Svar: 1.398
Erfarringer om hellig birma