{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Jep... Chenu er døv... {{forumTopicSubject}}

Der var ingen tvivl hos dyrlægen idag... Chenu er døv...

Jeg ærger mig selvfølgelig over jeg så ikke kan få killinger på hende en dag, men det går nok også.
Hun er jo en dejlig lille kat, og hun er ikke bange for noget... meget udadvendt og snakkende... smiley

Så ville høre om der er andre, der har en døv kat eller flere, og kan fortæller om erfaringer med dette?

Poteknus
Julie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jep... Chenu er døv...
  • #2   12. apr 2007 jeg har ladet mig fortælle at døvhed hos en kat ikke er et problem så længe der er andre katte i huset og så må den selvfølgeligt ikke komme ud..

• #3   12. apr 2007 hej Julie,
    jeg har haft en hvid hankat der var døv og han klaret sig helt fint...han var ikke bange for noget eller nogen...fordi han jo ikke kunne høre dem! han brugte meget hans andre sanser i stedet for. men han er da en dejlig stor hankat der i dag bor hos min mor....men husk..hun må ikke komme ud!!!! held og lykke med skønheden. knus

• #4   12. apr 2007 Karen...

Chenu er 7 måneder gammel.
    Jeg fik hende her i januar, da hun var 16 uger.

Opdrætter havde fra dyrlæge fået at vide at Chenu var hørende... og jeg har da også selv troet det, indtil nu... Hun er nemlig kommet ovenpå, når jeg har kaldt på hende... men jeg ved ikke om det bare har været tilfældigt, fordi en af de andre gik ovenpå, eller noget i den stil...

Det er først her de sidste par uger, at vi har lagt mærke til at hun ikke reagere på lydene omkring hende.

Men jeg vil ikke lade handlen gå tilbage... nu er Chenu jo ikke en racekat, men det betyder heller ikke noget for mig... jeg elsker jo den lille trold... hun er noget helt for sig selv, hørende eller ej.

Hun er ikke neutraliseret endnu, men vil så få det gjort nu, hvor jeg ved hun ikke skal have killinger engang.

Opdrætter har tilbudt at jeg kan få en gratis killing efter eget valg fra hende.

• #5   12. apr 2007 Chenu er også indekat, ligesom alle de andre også er...

Men hun må vel gerne komme ud i løbegården, når jeg har fået den bygget færdig engang til sommer?

• #6   12. apr 2007 jo, i løbegården må hun lege lige så meget som hun vil....

• #7   12. apr 2007 Jeg elsker også hvide katte, så jeg forstår godt din holdning...

Er dog ikke sur på opdrætter... hun er stadig meget ny som opdrætter, og har kun 2 hvide katte.
    Hun har taget sin dyrlæges ord for gode, i troen om det var godt nok.
    Men nu ved hun det til en anden gang i hvert fald.

For mig er Chenu jo ikke mindre værd nu, hun er døv...

• #8   12. apr 2007 Det var jo ikke fordi jeg ville vende folk imod hende... slet ikke...
    Hun er en rigtig sød person, der måske bare har brug for mere information omkring det at opdrætte...

Jeg ved hun føler sig skyldig og det får jeg det lidt skidt af... er ikke ude på at hakke nogen ned...
    Vil bare det bedste for Chenu.

• #9   12. apr 2007 Hun er også ked af det nu...
    Jeg har opfordret hende til at finde mere information og håber hun vil følge rådet.
    Det er jo også træls at blive hakket sådan på... den situation kender jeg alt for godt, og der kan man godt fristes til at så lukke sig inde og slet ikke snakke med dem, der ellers kunne give så gode råd...

Jeg kan godt se, hun bliver nødt til at sætte sig bedre ind i det hele, og det håber jeg som sagt også at hun nu gør.

Jeg tager i hvert fald det ansvar jeg har for mine katte, og sørger nu for at Chenu neutraliseres...
    Jeg vidste heller ikke det med høretest af hvide katte, så jeg har jo heller ikke spurgt efter det, da jeg købte Chenu...

Jeg føler også skyld, for hun har jo boet her i 3 måneder, uden jeg har opdaget noget, før nu...

• #10   12. apr 2007 hej min ven , ja min søns kat er også døv og derfor også en inde kat , den elsker at blive støvsuset så ruller hun rundt , bare de skal støvsuge så kommer hun løbende så de må tage hende ind i et andet rum imens for når hun ser den så overfalder hun den . den er også herinde den hedder tulle og står under navnet malene nilsen det er min svigerdatter. det er den vide kat

• #11   12. apr 2007 hej igen tulle kan man ikke mærke på hun er døv , hun leger med de andre 2 katte hun kommer i haven men kun sammen med dem , dyrlægen sagde at døve katte knytter sig kun til en person , men jeg syntes nu ikke det er rigtigt for deres tulle ligger ved os alle sammen , jeg er sikker på du for meget glæde ud af hende knus

• #12   12. apr 2007 hej igen igen , nu ved jeg ikke hvad du har givet for hende , har hende du har købt den ved givet dig nogen penge tilbage nu da hun har lavet en fejl, som jeg altid siger af skade bliver man klog men sjældent rig. jeg kan nu godt forstå at du bliver lidt ked af det når andre bliver sure , for du vil jo bare forhøre dig om andre kender til døve katte, men sådan er det her . og det er jo også rigtigt hvad de andre skriver . knus

• #13   12. apr 2007 ~*"*•Jeanette - Snart med 3 Skovtrolde•*"*~

Ja, jeg har også godt set, der er sket flere ting, og det bekymre mig da også...

Det jeg er bekymret for her er jo, at hun tager det hårdt til sig, når hun bliver hakket på herinde... og det kan jo også gå ud over kattene, hvis hun er meget ked af det...
    Så hellere hun får de rette råd og får rettet op på det hele.

Personligt vil jeg hellere hjælpe med at få det hele på plads, end at pege fingre... både for hende, men så sandeligt også for kattenes skyld.

Hun har kun fået 3 hvide killinger nogensinde, alle huskatte, hvoraf kun Chenu er døv...
    Jeg tror heller ikke hendes dyrlæge, har taget det så seriøst, som hun burde, da det drejede sig om en huskat og ikke en med stamtavle...

Ja, opdrætter burde selv havde vidst hvad der skulle til, men ved det jo også nu.

• #14   12. apr 2007 Jeanette...

Jeg kan også godt se hvad du mener...
    Ville også sige, hun skal sætte sig mere ind i det, og prøver at sige det til hende på en pæn måde...

Jeg er enig i, at der burde kikkes mere efter information i stedet for sjove filmklip...
    Selvfølgelig må hun da godt ha lidt sjovt, men for hendes eget bedste og kattene, skal hun også prøve lidt hårdere...

Men som lundkvist også siger, så kan man ikke bruge hårde ord og hakkeri til noget...
    Som jeg ser det, skal hun også arbejde med sig selv... hun er lidt ligesom jeg er, når nogen hakker efter mig... jeg lukker af og tør ikke snakke med dem igen...
    Fordi man føler man kun får pegefingre efter sig, og det kan godt påvirke selvværdet til at falde meget ned.

Man skal åbenbart var hardcore rå, når man skal være en super opdrætter, men det er desværre ikke alle, der lige kan være...
    Al respekt til dem, der bare kan det der, men kan alle opdrætter sige helt ærligt, at der ikke var lidt bøvl, nogle fejl, eller andet dengang de startede??
    Vi er ikke alle perfekte...

At hun så ikke er så hardcore som andre opdrættere her, må hun nok arbejde med... men det sker heller ikke natten over.

Jeg vil stadig hellere støtte hende til at få orden på det hele, end at få hende mere ned i kælderen...

Jeg tænker på kattene, men også på følelser, selvom det måske lyder fesent og ubetydeligt, når det gælder opdræt... jeg gør det fordi jeg ved hvordan det er at gøre sit bedste, hvor der så bare bliver hakket ned på en, til man nærmest sidder og vugger i et hjørne...

• #15   12. apr 2007 Jeg må give Jeanette ret i denne situation.

Det forpligter når man opdrætter. Man kan altså ikke gemme sig bag "jeg vidste ikke" .... "det kunne jeg ikke forudse" ...

Når man vælger at ville skabe liv, er man altså NØDT til at "tage sorgerne på forskud" forstået således at man er nødt til at se hvilke risici der kan opstå og hvilke genetiske resourcer og mangler der kan være forbundet med en given parring.

Hvis man oplever flere gange at der er problemer af forskellig art i sit opdræt, er man bare nødt til at gøre noget ved det..... Længere er den altså ikke.

Sorry hvis jeg lyder for hård og barsk....

• #16   12. apr 2007 Julie

Hmmm jeg er lige nødt til at spørge hvad du mener med denne sætning:

Man skal åbenbart var hardcore rå, når man skal være en super opdrætter, men det er desværre ikke alle, der lige kan være...

Hardcore rå?? Nej jeg mener at man bør være hardcore "flittig" når man vil opdrætte. Flittig med at søgeinformation..

Du skriver også:
    Al respekt til dem, der bare kan det der, men kan alle opdrætter sige helt ærligt, at der ikke var lidt bøvl, nogle fejl, eller andet dengang de startede??
    Vi er ikke alle perfekte...

Nej lige netop - vi er ikke alle perfekte, men når man har fået så mange gode og velmenene råd og alligevel vælger at sige(tro) "det sker kun for naboen" og ikke vil tage ved lære, så kan jeg faktisk godt forstå at minen bliver lidt mere stram....

• #17   12. apr 2007 Britta...

Jeg er også enig i, at man skal undersøge nærmere... det ville jeg også selv havde gjort, inden jeg skulle ha killinger på Chenu, som jeg så nu ikke skal...

Ja, hun har meget at lære endnu... også enig der... vil bare hellere sige det på en pæn måde, og gerne hjælpe hende...

Alle mine katte betyder alverden for mig, og jeg mener også de fortjener at jeg er ansvarlig over for dem, og sørger for deres bedste...

Men skyldfølelse er også en hård banan... jeg havde det også elendigt, da Cassie brækkede benet, hvor det, selv om det var en ulykke, var noget, jeg kunne ha forhindret...
    Nu ved jeg bedre og tog mit ansvar, ligesom jeg håber og forventer Johanna vil gøre det med sit opdræt.
    Jeg ved hun holder meget af sine katte, så tror derfor også hun nu vil gøre en indsats for at forbedre sin viden.

Jeg ville også gerne ha været opdrætter, men er nu glad for, jeg tog beslutningen om at vente.

• #18   12. apr 2007 Annette...

Heh... ja nu jeg læser det igen, lyder det måske lidt dumt... *g*
    Det jeg mente var som person... hvordan man er selvtillidsmæssigt, og hvordan man tackler de slag man nogle gange får...

Ingen tvivl om, at man skal være flittig med at søge info... jeg siger jo heller ikke, det I siger er forkert... slet ikke...
    Prøver bare at få en lidt roligere tone, da jeg godt kan lide Johanna som person, og gerne vil se hende få det hele rettet op.

Jeg ved ikke hvad for råd hun allerede har fået, men hvis der er noget hun har fået at vide flere gange og så ikke rettet op på, kan jeg godt se, det er skidt.

Nu vil jeg selv gøre en indsats, og prøve at hjælpe hende... hvis det så viser sig, hun ikke lytter denne gang, jamen så har jeg også lært en lektie jo...

• #19   12. apr 2007 Jeanette...

Jeg forstår fuldt ud, hvad du siger og er enig...
    Det HAR været en forkert måde, hun er startet op på, når der ikke er det styr på det, som der burde være...

Men...
    Nu ligger landet sådan hos hende, og noget skal der jo gøres...
    Lige nu prøver hun bare på ikke at drukne i det hele, tror jeg... og igen, vil jeg hellere kaste et redningsbælte, end at smide en haj i vandet...

• #20   12. apr 2007 Jeg ved godt det ikke er min pligt... heh... men sådan er jeg så underligt indrettet... selvom jeg ved, jeg ikke kan redde hele verden, så vil jeg bare så gerne hjælpe andre... det er ligesom en tvangstanke...

For mig er det klart, at jeg ikke skal lave killinger på en døv kat... selvom Chenu er dejlig som hun er.
    Jeg ville aldrig bevidst alve på en døv kat...

Ville gerne selv opdrætte en dag, men selv om gerne vil det hele, er det sjældent muligt i praksis...

• #22   12. apr 2007 Christina...

Jeg ved ikke om hun har fået testet alle sine katte, men skal jeg have en af hendes racekatte, vil jeg selvfølgelig vide det...
    Nu er jeg ikke selv den person der ved mest i verden om racekatte, men vil sætte mig ind i det nu...

Jeg kan godt se, der er noget, der ikke er, som det burde være... og det er lige det, jeg gerne vil hjælpe hende til at rette op på, så hun kan få styr på og overskud til det hele.

• #23   14. apr 2007 Julie hun kan sagtens få et helt normalt liv selvom hun er døv, jeg har Touluse der er født døv og han bliver 4 år til sommer, han fungere fint, han skriger højere end andre katte fordi han ikke selv kan høre det og smider ofte ting ned da han jo ikke bliver forskrækket over lydene.
    Men han bliver ikke bange hvis vi nusser ham når han sover osv.. Han kommer ud i løbegård og nyder det fuldt ud.

Jeg ville nu bede opdrætter om at sige til de andre købere at de lige skal få tjekket hørelsen på deres hvide katte for hvis hendes dyrlæge har taget fejl med 1 af dem så kan han også have taget fejl med de andre og nu ved jeg at den ene er købt med henblik på avl og det er sgu ikke smart når der er mulighed for døvhed og det er der altså i generne når din er døv..

Kommentér på:
Jep... Chenu er døv...

Annonce