{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.349 visninger | Oprettet:

Dyrlæge priser?? Sammenligning {{forumTopicSubject}}

Min lillebror står for at ville have kat her snart, han vil gerne have en killing, så vi venter til der begynder at være en masse af dem her om en måned eller to (så kan han også lige få sparet penge op til at købe katten)
Og jeg har anbefalet ham at få en ude fra Tingskoven (Århus' dyreinternat), hvor det koster 800 for en kat. Men så er den altså også færdig vaccineret, sundhedstjekket, neutraliseret og øremærket. Og det er jo rigtig billigt. Men jeg har så gået og sagt til ham at det ca vil koste 2000 eller mere hvis han selv skullehave alt det gjort.
Men er der nogen der har en ide om hvor mange penge man skulle af med, hvis man selv skulle betale for alt det på én gang, hvis det Kan gøres på en gang??
Jeg gætter jo bare ud fra mine egne dyrlæge regninger, men jeg har jo altid haft flere katte med/fået gjort flere ting på en gang.
Ved godt der er forskelligt alt efter om det er en hankat eller hunkat (Sterilisation er dyrere end kasteration)

:o) Håber der er nogen der ca ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge priser?? Sammenligning
  • #1   24. mar 2007 2000 kr er nok et godt bud på sådan en omgang, jeg ville dog ikke hente en kat i tingskoven, syntes kattene virker meget stressede derude. men sån er vi forskellige*S*
    uha de er skam flinke og søde derude ingen tvivl om det.
    jeg ka istedet anbefale odder kattehjem prisen for en kat der er så også noget billigere og umiddelbart er kærligheden til kattene noget større end i tingskoven

• #2   24. mar 2007 Ikke andet end at det kunne være godt hvis han kunne 'redde' en kat fra at blive aflivet, hvis han får den fra et internat...

Få ham med på et internat uanset havd, så skal han nok falde for en af de mange misser der er der...Killinger eller voksner, langhåret eller ej, der skal nok være en mis han gerne vil 'redde' fra internatet... Så uanset hvad, så få ham med på et internat, så han kan se misserne derfra, og han kan få følelser for en derfra.

Det er noget billigere og bedre. så held og lykke.,

• #3   24. mar 2007 Johnny, Jeg synes, at hvis bare man finder en dejlig internatskat, så er det lige meget om den er fra det ene eller det andet internat. De har jo alle behov for et nyt hjem. Må lige nævne, at jeg har besøgt en hel masse katte fra Tingskoven, og hvis de har været stressede på internatet, så er det normalt noget, der går af dem, når de kommer ud i nye hjem. Så godt som alle kattene bliver glade harmoniske katte, hvis de ellers bliver passet ordentligt af deres nye ejere.
    Du skriver at det er billigere at få en kat fra Odder Kattehjem. Det lyder vildt at neutr. øremærkn. osv kan gøres for under 800 kr. ER det inkluderet i prisen?

• #4   24. mar 2007 Det kan rent fysisk ikke lade sig gøre at lave alle de ting på én gang - en killing skal vaccineres á 2 omgange for at være færdigvaccineret *SSS*. En hankat burde kunne klares for under 2.000, mens det nok er meget rigtigt for en hunkat.

Der er dog ingen tvivl om, at der er mange katte på internaterne, der gerne vil med ham hjem - så slæb du bare løs *SS*

• #5   24. mar 2007 i sønderborg koster en kat fra internat 500 kr, og der er det samme med i prisen. de går under gode forhold og er rigtig dejlige.

• #6   24. mar 2007 Eva, din bror finder i hvert fald ikke en dyrlæge, der kan hamle op med den lave pris fra internaterne. Cirka 2000 er et godt bud.
    Jeg ved ikke om det hører til i denne tråd, men jeg synes din bror bør overveje, om det rette valg er én enkelt killing, hvis altså den skal være indekat?

• #7   24. mar 2007 jeg mener vi gav 600 kr for trixie som kom fra netop odder kattehjem som er under dyrenes beskyttelse og der var vacc,neutralisering og øretatto med i prisen.
    men det er da rigtigt at det er lige gyldigt hvilket internat man får katten fra bare man får den kat man forelsker sig i*SS*
    bemærk så også jeg har intet mod tingskoven overhovedet, jeg bryder mig bare ikke om den måde de har kattene på

• #8   25. mar 2007 Tak for alle jeres svar

Jeg har ikke været nogen af stederne, Jo forresten, var forbi TIngskoven én gang bare for at kigge, det er nok 3-4 år siden, dengang kostede kattene også 600. Men det er jo så nok steget i mellemtiden. Sikkert også fordi det nu koster 110 kr at få katten registret og katteregistret (det for øremærkning)..
    Og nu må vi se hvornår det bliver. At han skal have en kat fra et internat er nok næsten 100% fastslået, det var bare for at se om mit sammenligningsgrundlag var korrekt :o)

Mette - Heh, ja self det. Det jeg tænkte på var mere om man matte vaccinere en kat under samme omgang som den kommer under narkose? (Altså om det kunne klares på 2, eller om det skulle være a' tre omgange katten skulle til dyrlæge)
    Og ja, det kan også være vi skal derud i morgen, han er dog 14 dages lønnet, og vil ikke tage derud før han faktisk havde pengene til at tage en kat med hjem :o) Netop som I siger, han forelsker sig jo nok i en af dem derude, selv hvis det ikke er en killing, hehe..

Tinka - Ja, vi har snakket frem og tilbage om det, (og også om han i det hele taget skulle have kat, og det ansvar der ligger i det mange år frem i tiden, om han var nok hjemme, og hvad han gjorde hvis han skulle på ferie, osv). Men til det med to katte, så bor han ikke særligt stort endnu (ungdomsbolig, han flytter dog inden for det næste år, til en lejlighed på en gård, hvor han også må have kat), og jeg kan godt forstå hvis han ikke vil have to katte, de fylder jo alligevel lidt mere end en kat gør.

Og der ´wer mulighed for at katten kan komme ud hvis det nu er, hans lejlighed er i et plan, og han har terracedør osv. Men der er dog et problem med at kattene "forsvinder" derude hvor han bor, så derfor vil han helst have en indekat.

• #9   25. mar 2007 katten registret i katteregistret, skulle der stå :o)

• #10   25. mar 2007 Eva:
    Quark og Kahlua blev begge øretatoveret, vaccineret og netraliseret i én og samme omgang. Så det kan lade sig gøre:o)

• #11   25. mar 2007 jeg fik også min hankat,øretatoveret, kastreret vaccineret OG sundhedstjekket for knap de 700 kr smiley bor i sdr jylland, ved ikke om det er generelt billigere? smiley

• #13   25. mar 2007 Vil så lige sige at det må være i de små byer eller små klinikker priserne er ¨så lave i jylland.. her i Esbjerg er de dælme godt med i priserne.. vi gav 1300 for at få Cirkel neutraliseret og øremærket.. og det var med rabat.. kender flere der giver over 1500 for en neutralisering

• #14   25. mar 2007 ka så lige nævne at min mor skal ha hendes silke neutraliseret og hun skal gi 1700 kr og det er her i århus, det er så incl øretattovering , har undersøgt priserne ved forskellige dyrlæger her i byen og prisen er ca den samme overalt

• #15   25. mar 2007 Jeg vil nu også sige at det er ret dyrt i Esbjerg...jeg skal af med 3000 for 2 hunkatte - og det er inklusiv rabat fordi de er 2 på en gang...(og ikke inkl. vaccine)

• #16   25. mar 2007 Ida.. må jeg spørge hvilke dyrlæge du bruger.. dyrhospitalet er nemlig meget dyre..

• #17   25. mar 2007 jamen det er nemlig dyrehospitalet jeg bruger...ved godt at det er dyrt - er ikke klar over om de andre er billigere, men har fået at vide at de ikke er lige så gode....

• #18   25. mar 2007 Jeg hentede vores kat i i Tingskoven og vi gav 750kr og det var incl registrering, øremærkning og neytralisering (dog betinget af man brugte den dyrlæge de samarbejder med), revaccinationen skulle man selv betale (ca 200kr)... Vi hentede ham i november så tror den pris holder nogenlunde endnu smiley

• #19   26. mar 2007 Hej Eva

håber din bror får sig en dejlig killing fra Internat.

Det er utroligt billigt, 800,- en internatkat, som er tip top i orden.

Skulle du her i Kolding have en sterilisation, 2 x vacciner incl. sundhedstjek, så vil du kommer lagt over 2000,- for det. En vaccine koster ca. 580,- og en sterilisation koster vel ca. 1450,- - så vi nærmere os nærmere 2500,-
    Jeg anbefaler altid folk, at ringe til dyrlægen og få et tilbud - for mange dyrlæger tager samme priser (eks. Kolding) og nogle giver bare slet ikke rabat, selv om du samler alle dine ydelser hos en.

Eks. så tager jeg selv til Århus fra Kolding - så får jeg hvad jeg betaler for, men jeg har også store forventninger til mine dyrlæger, idet jeg opdrætter katte.

• #20   26. mar 2007 Heidi - Tak, det gør jeg også :o)
    Ja, jeg har også prøvet lidt forskellige . Men fandt nu hurtigt ud af at Skejby dyreklinik bare er et sted jeg har det godt ved og føler mig tryg. Og hun virker til at vide udtroligt meget om katte den dyrlæge der, så uanset pris holder vi os til hende.. :o)

Vibeke - Wow, det var billigt, men mener du egentlig ikke 2000? :o)

Men jeg har så hørt at de døjer lidt med ringorm derude, men at de er under behandling. Men jeg venter helt sikkert lige et par mdr før jeg skal derud forbi, mine katte skal helt ikke liiige smittes :o)

Kommentér på:
Dyrlæge priser?? Sammenligning

Annonce