HJÆLP - min kat er allergisk overfor lopper {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg skriver på dette forum, da jeg efterhånden er ret magtesløs omkring min kats sygdom.
Det startede for nogle måneder siden, hvor min kat begyndte at klø og bide sig, særligt omkring den nederste del af ryggen inden halen - hvilket stadig er det mest plagede område, selvom den generelle irritation sidenhar spredt sig til resten af kroppen. Dyrlægen diagnosticerede symptomerne til at være loppeallergi. Jeg gav katten en loppekur og det gik i bedring. Dog startede det hurtigt igen. Jeg gav efterfølgende katten en loppekur igen, hvorefter behandlingen ikke virkede.
Dette har givet anledning til en række spørgsmål?
- kan det være andet end loppeallergi?
- findes der en ekstra stærk loppekur, som jeg kan prøve?
Håber virkelig at, der er nogle derude, som har erfaring med emnet, som kan hjælpe mig!
Jeg har tilmed vedhæftet et billede, som viser området omkring nederste del af ryggen. Det ser meget behageligt ud.
Med venlig hilsen Ida
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Kløen skal også fjernes. Dette gøres bedst med kortison/prednisolon indsprøjtninger hos dyrlægen. Måske skal der mere end en indsprøjtning til, hvis kløen varer ved.
Den nemmeste måde at holde katten loppefri på er at holde den inde. Udekatte har naturligvis større risiko for at komme i kontakt med lopper og muligvis udvikle allergi mod dem.
Jeg ønsker din kat god bedring
HJÆLP - min kat er allergisk overfor lopper