{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Tynd mave {{forumTopicSubject}}

Må en kat få zoolac, ligesom en hund???

Min kat har ekstrem tynd mave (jeg aner ikke hvorfor).

Han er indekat.. 11 år gammel og kastreret. Han får pt Royal Canin Urinary og der har intet været..

Nu er jeg lige kommet hjem fra en lang gåtur, og han havde overskidt begge kattebakker. Har lige skidt igen, og det er tyndt som vand.. tyndere end det der var i bakkerne, da jeg kom hjem..




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd mave
  • #1   11. mar 2007 Jeps du giver den bare 1 streg, hvis det er den lille "tube" du har. Evt. dobbelt dosis første gang.

  • #2   11. mar 2007 Tusind tak.. Hov ja.. han vejer 6 kg.. er liiidt buttet..

    Det vil jeg straks gøre.. Hvis han vil spise det:-)

    Han er lidt kræsen


  • #3   11. mar 2007 Ja, det tænkte jeg nok.. Det vil han ikke spise.. Har "rørt" det lidt rundt i resten af hans tørfoder, så får han da en smule, når han spiser det..

  • #4   11. mar 2007 Jeanette
    Næste gang skal du bare sørge for at sprøjte det ind i munden ;-)) Så er du sikker på at han får det ;-))

    Katte kan finde på at NÆGTE at spise sin mad, hvis der er noget deri, derfor er det altid en god idé at give det de SKAL have (piller, zoolac osv) direkte ind i munden ;-))

    Jeg håber at hans mave snart kommer i orden igen smiley


  • #5   11. mar 2007 Jeg gjorde det i den lange periode, hvor der var bøvl med Bebses mave, at jeg kom det i ganske lidt vådfoder. Så gled det ned. Det var en kamp at få hende til at tage det direkte i munden.

    Men ellers er jeg enig med Annette. Det er ikke smart at komme det katten ikke vil have i foderet. For det kan ende med, at de så ikke vil spise maden.


  • #6   11. mar 2007 Okay.. Det var ganske lidt, jeg kom i foderet.. Men han har slet ikke spist siden i morges.. Ligner ham ikke..

    Men nu må vi se.. Tror ikke han vil finde sig i at få det sprøjtet direkte i munden:-(

    Må se om jeg ikke har en dåse kattemad stående..

    Han render ikke hele tiden, så måske er det ved at være bedre..

    Tak for jeres råd:-)


  • #7   11. mar 2007 Nu har han ikke spist siden i morges..

    Har katte det sådan at de ikke spiser hvis de ved at det er skidt for dem???


  • #8   11. mar 2007 MIn kat har også fåt Zoolac, og han ville dog godt spise det fra tuben. Det hjalp i en periode, men hans tynde mave er kommet tilbage, men tror måske at hans maveflora er ødelagt efter hans operation for et års tids siden!
    Ved i om det kan være sket? Mavefloren er blevet ødelagt?


  • #9   11. mar 2007 Hvis din kat ikke spiser i 3 dage i træk skal du søge dyrelæge, sidst min kat var syg og indlagt da han ikke havde spist i 3 dage, fik jeg afvide at hvis man ikke hurtigt får en kat til at spise igen, kommer de nok ikke til det, da de efter længere pause er forstædige til at begynde igen, ved ikke lige hvorfor, men det var bare den besked jeg fik. så hold øje med ham, og snak eventuelt med en dyrelæge

  • #10   11. mar 2007 Okay tak.. Ja jeg regner med at ringe i morgen, hvis han ikke har det bedre i morgen tidlig

    Og så tager vi bare afsted.. Det er sådan lidt slimet.. Og der kommer næsten ikke noget mere.. Men han bliver ved med at prøve.. Han har ikke spist siden i morges, hvor han spiste det meste af sin morgenmad.

    Jeg var væk fra kl 8 til kl 12 og det er i den periode det er kommet.. for der var intet, da jeg tømte kattebakker i morges.

    Og jeg kan bare ikke blive hjemme fra job i morgen:-( HÅber han har det bedre.. Ellers må jeg lave to kattebakker til i mine opvaskebaljer.. Bare så han ikke sætter sig et andet sted i lejligheden


  • #11   11. mar 2007 Du må prøve at give ham noget frisk foder smiley

    Giv ham et "skud" zoolac direkte ind i munden og stil det friske foder frem.
    Måske vil katten ikke lige umiddelbart samarbejde, men det tager ca. 1½ sekund når spidsen er i munden/mundvigen. Du kan evt. få en ven til at holde katten for dig smiley




  • #12   11. mar 2007 Håber han snart bliver frisk igen...

    God bedring fra Garfield og Martine.


  • #13   12. mar 2007 Hej

    Tak:-)

    Vi har lige været til dyrlæge, det var IKKE blevet bedre.

    Han havde ikke ondt, ingen feber og intet at mærke på indre organer og mave.

    Han fik et skud prednisolon og så har jeg fået nogle tabletter og en tube Prokolin med hjem, samt skånekost

    Den indsprøjtning hjalp! 50 minutter efter han havde fået den fik han mad, og spiste!!! Dejligt.

    Så nu krydser vi fingre. Er det ikke blevet bedre på torsdag skal vi op og have taget blodprøve.


Kommentér på:
Tynd mave

Annonce