668 visninger
|
Oprettet:
Tynd mave {{forumTopicSubject}}
Må en kat få zoolac, ligesom en hund???
Min kat har ekstrem tynd mave (jeg aner ikke hvorfor).
Han er indekat.. 11 år gammel og kastreret. Han får pt Royal Canin Urinary og der har intet været..
Nu er jeg lige kommet hjem fra en lang gåtur, og han havde overskidt begge kattebakker. Har lige skidt igen, og det er tyndt som vand.. tyndere end det der var i bakkerne, da jeg kom hjem..
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 7 Svar: 30
Det vil jeg straks gøre.. Hvis han vil spise det:-)
Han er lidt kræsen
okt 2005
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Næste gang skal du bare sørge for at sprøjte det ind i munden ;-)) Så er du sikker på at han får det ;-))
Katte kan finde på at NÆGTE at spise sin mad, hvis der er noget deri, derfor er det altid en god idé at give det de SKAL have (piller, zoolac osv) direkte ind i munden ;-))
Jeg håber at hans mave snart kommer i orden igen
dec 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 93 Svar: 1.676
Men ellers er jeg enig med Annette. Det er ikke smart at komme det katten ikke vil have i foderet. For det kan ende med, at de så ikke vil spise maden.
okt 2005
Men nu må vi se.. Tror ikke han vil finde sig i at få det sprøjtet direkte i munden:-(
Må se om jeg ikke har en dåse kattemad stående..
Han render ikke hele tiden, så måske er det ved at være bedre..
Tak for jeres råd:-)
okt 2005
Har katte det sådan at de ikke spiser hvis de ved at det er skidt for dem???
apr 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 17
Ved i om det kan være sket? Mavefloren er blevet ødelagt?
apr 2006
okt 2005
Og så tager vi bare afsted.. Det er sådan lidt slimet.. Og der kommer næsten ikke noget mere.. Men han bliver ved med at prøve.. Han har ikke spist siden i morges, hvor han spiste det meste af sin morgenmad.
Jeg var væk fra kl 8 til kl 12 og det er i den periode det er kommet.. for der var intet, da jeg tømte kattebakker i morges.
Og jeg kan bare ikke blive hjemme fra job i morgen:-( HÅber han har det bedre.. Ellers må jeg lave to kattebakker til i mine opvaskebaljer.. Bare så han ikke sætter sig et andet sted i lejligheden
okt 2006
Følger: 47 Følgere: 43 Katte: 5 Emner: 268 Svar: 5.593
Giv ham et "skud" zoolac direkte ind i munden og stil det friske foder frem.
Måske vil katten ikke lige umiddelbart samarbejde, men det tager ca. 1½ sekund når spidsen er i munden/mundvigen. Du kan evt. få en ven til at holde katten for dig
apr 2006
God bedring fra Garfield og Martine.
okt 2005
Tak:-)
Vi har lige været til dyrlæge, det var IKKE blevet bedre.
Han havde ikke ondt, ingen feber og intet at mærke på indre organer og mave.
Han fik et skud prednisolon og så har jeg fået nogle tabletter og en tube Prokolin med hjem, samt skånekost
Den indsprøjtning hjalp! 50 minutter efter han havde fået den fik han mad, og spiste!!! Dejligt.
Så nu krydser vi fingre. Er det ikke blevet bedre på torsdag skal vi op og have taget blodprøve.
Tynd mave