{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
606 visninger | Oprettet:

R D ok a ska a med sin kat/sener få ny {{forumTopicSubject}}

Svær overskrift...

Jeg ved ikke hvordan jeg slev har det .. Men jeg bliver nød til at spørger.
Jeg ser flere og flere der sætter deres kat/killing til salg fordi de ikke kan have dem mere.
Og så noget tid efter så har de sørmer fået en ny eller flere nye igen...
Jeg tænker hvilke overvejelser gør man sig når man skal først af med katten, og så senere får en ny kat igen... (inden for et ½år)
jeg ville faktisk bare høre jeres holning til det.

Er det ok?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  R D ok a ska a med sin kat/sener få ny
  • #1   28. feb 2007 Efter min holdning skal man overveje det meget grundigt, om man har tid, overskud og ikke mindst pengene til at få dyr generelt.
    Jeg har også hørt at der desværre er mange mennesker der tror at det er en dans på roser at få dyr. At det BARE er en ting som der kan klare sig selv, og når man så er træt af "skidtet" så kan man da bare sende det bort eller få det aflivet.

Jeg er helt klart imod den holdning de mennesker har. Jeg begriber ikke hvordan folk kan få sig selv til det.
    De burde slet ikke have dyr.

• #2   28. feb 2007 Jeg mener det kommer an på så meget, an på Hvorfor man skille sig af med lige nettop den kat, nu er jeg jo opdrætter, og jeg har mange katte, ind imeelm er der en kat som ikke har det så godt i flokken,så for katten's skyld vælger jeg at finde et nyt hjem til den.... Men derfor behøver jeg jo ikke stoppe med at får nye katte ind.. Førs og fremmest skal der jo nye liner ind. og får det andet, bare nye katte...

Men dem som bare tager katte ind for at går af med dem uden det er for katten's skyld og så anskaffer sig en ny, det har jeg noget imod...

• #3   28. feb 2007 Ja, der er jo to sider af det.. Der er folk der er nødt til at finde et nyt hjem til katten fordi den bare har det skidt der, om det så er fordi den ikke trives med andre katte/hunde, eller bare har brug for at komme ud og ikke kan det der, det synes jeg er en fin og gyldig grund. Og at man så senere kan få en kat der forhåbentlig kan have det godt i det hjem er også fint med mig.

Men dem der skaffer sig af med deres katte fordi de bare ikke orker dem mere/de laver ballade/unoder/etc., og kæver tid og opmærksomhed som de ikke får og måske derfor bliver urenlige/problem katte, nej, den accepterer jeg altså ikke. I hvert fald slet ikke hvis de så kort tid efter vælger at få en ny bette kat. Det synes jeg helt klart ikke de burde, hvis de ikke kunne passe den første kat ordentligt, så skal de da i hvert fald ikke anskaffe sig en ny. :o)

• #4   28. feb 2007 Jeg ved ikke om det er dette sernarie du tænker på man for en killing og når den så ikke er killing mere sælger man den vidre og for en ny killing.... det har jeg set op til flere gang og det er bestemt ikke i orden...

Naja

• #5   28. feb 2007 det er nemt at dømme men det er en svær beslutning. jeg var jo nød til at omplacere min avls hun kat efetr hun blev steriliseret fordi hun skiftet adfær og kun ikke sammen med min hankat mere og nu et lille år efter overvejer jeg da at få mig en ny avlshun...men ikke fordi jeg bare ikke kunne lide den anden, det var for hendes bedste og hun har det super godt nu....

• #6   28. feb 2007 Jeg har tænkt lidt over det jeg skrev. Og jeg tror jeg var lidt for hurtig på aftrækkeren. Selvfølgelig er det noget helt andet hvis katten ikke trives mm.
    Men jeg mener stadig at det er for dårligt af dem der får dyr og bagefter smider dem ud, fordi de ike gider at have dem mere.

• #7   28. feb 2007 Josefine... nåe ja men tror nu heller ikke det er det vi er ude i... tror måske mere det hen af det jeg har skrevet der blir ment... for klart hvis katten ikke trives så er det jo det bedste med et nyt hjem.....

For mig er det vigtigst at katten har det godt...

Naja

• #8   28. feb 2007 tak for alle jeres svar.

Jeg har en bekendt som ikke kunne have deres ungkat mere da han lavde ballade konstant.. alt, gjorde ting unden for bakken, bed i ledningerne, krasede over alt...
    Når men (bekendte) kom så af med katten.
    Og har følt tomhed siden, og har nu fået en ny kat...

jeg ved ikke om jeg synes det er ok eller...
    For tænk hvis tiden ikke er der for den nye kat, at den også begynder at lave ballade....

• #9   28. feb 2007 Ja, det er jo nok det at den ikke har fået en ordentlig opdragelse (fx ledningerne, jeg har i hvert fald hurtigt og effektivt lært mine at de ikke må have fat i dem, især for deres egen skyld da) og at den ikke haf haft det helt godt (det med ba<kken).

Jeg synes i hvert fald ikke at det er en ok situation. Håber du finder ud af hvad du selv mener om det .o)

• #10   28. feb 2007 har ikke lige læst alle svarene.. dovenskaben længe leve..:P

jeg synes at hvis man ikke kan klare sin første killing kan man nok heller ikke klare en ny efter under et halvt år.. der er så mange ting man skal overveje og tænke igennem inden man får kat, og sådan noget som det viser bare at folk ikke har gjort sig ret megen overvejelse... det gør mig så sur.. at dyr skal lide og flyttes rundt på fordi nogen ikke kan finde ud af at tage sig af dem..

jeg har det fx sådan jeg inden jeg fik putti (og så nu hvor jeg snart skal have hende parret), at jeg læser og læser og spørger for at vide alt hvad jeg skal.. jeg har fx ikke ret mange penge da jeg jo er under 18, bor med min kæreste og de eneste penge jeg kan få er mine børnepenge.. (har ikke noget job pt).. men Putti får det foder jeg har hørt er det bedste.. og skulle det nogensinde ske at det blev opdaget at vi har hende, ja så ville jeg aldrig gå af med hende, det ville blive over mit lig.. så ville jeg flytte..
    jeg vil hellere selv undvære nogle ting, men samtidig have helt ren samvittighed overfor putti, hun kan ikke tale for sig selv og derfor er det endnu mere vigtigt at jeg sørger for hende bedst muligt og mest hensigtsmæssigt..

at katten er umulig er så noget andet.. man er forskellige som mennesker, hvis putti får adfærdsproblemer af nogen art, ville jeg hellere betale i dyre domme for en dyrepsykolog og finde roden til problemet, end bare "skaffe problemet af vejen" og så få en ny kat.. for ligger fejlen i opdragelsen, begår man nok den fejl igen..

men hvis det til gengæld er pga at der er noget "galt" med katten, og ikke noget man selv har gjort.. ja så kan jeg godt forstå at man er ked af det og træffer den beslutning at man vil have en ny.. så min mening afhænger lidt af hvorfor personen traf det valg han/hun gjorde...

Kommentér på:
R D ok a ska a med sin kat/sener få ny

Annonce