Første nytår for kattene - hvad gør i? Første nytår for kattene - hvad gør i?
Hej alle..
Er så småt begyndt at bekymre mig lidt ang. Nytårs aften. Vi har 2 store killinger, som begge skal opleve nytår for første gang. Mig og min kæreste er inviteret i byen nytårs aften, og er begyndt at tænke på hvordan de mon klare at være alene den aften? Er det bare mig der er pylret? Eller hvad havde i gjort?
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.544
Det er virker bedst her er, at åbne et skab, tænde TV'et på et program der ikke viser rådhusklokkerne - eks Animal Planet, ruller gardinerne ned og så får de ro.
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 426 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Min han var sidste år, ude 10 minutter før midnat på altanen og kigge fordi han selv ville, dog med døren åben så han bare kunne rende ind. Derefter ligger han sig ind på hans kradsetræ og sover gennem midnat og ligner en der er sur over at folk larmer fordi han bare vil sove
Jeg tro også det er meget hvad man gør det til, så hvis man går og bekymrer sig for meget om det, så kan dyrene mærke det og tro de skal være bange. Men ellers fungere det rigtigt godt det med at lade lyset være tændt inden for, så de ikke får lysglimtende, have en radio tændt der bare spiller musik hele natten, og så rulle godt ned, så burde der ikke være noget
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 228 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.871
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.000
men jeg har da en som godt kan være lidt bange. Og har haft en som gemte sig hver gang der var høje brav. selv i tordenvejr forsvandt hun ind bag et eller andet.
det er ikke alle katte som er bange. tror faktisk at de fleste er ligeglade med det. når bare de er inde i sikkerhed.
men man kan også vælge at finde et pensionat til katten. da jeg var på kv i odense, havde vi faktisk fyldt hus både i julen og til nytår. vores lokaler lå i et stille område hvor der var huse med stråtag så nytåret var meget stille og roligt. så katte med angst kunne godt slappe af. vi havde en del som kun vi kun den ene nat hele året.
men som sagt så kan det være at kattene overhovedet ikke bliver bange. det er meget svært at sige på forhånd.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg har fejret nytår hjemme et par gange med gæster og der er blevet fyret bordbomber af, uden nogen reaktion fra nogen af kattene, højst et hoved der bliver løftet med et lidt anklagende blik i dur med "hey du vænnede mig, skal du larme?"
Men min anbefaling er at du i ugerne op til observere hvordan dine katte reagere på fyrværkeri og ukendt larm, hvis de virker nervøse så give dem zylkene, calm eller Bach nøddråber, men husk på at kattene aflæser dig så hvis du virker nervøs eller er nervøs for hvordan de reagere så reagere kattene på din nervøsitet og tror dermed at der sker noget farligt som de skal være nervøse for.
Så sørg for at holde dig rolig når du observere dem og lad som om der intet unormalt er så vil kattene ikke fornemme at de skal være på vagt.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.129
Jeg er normalt hjemme, men måske ikke i år.
Soveværelset er mørklagt, stuen er der lys i, gardinerne rullet for på værelset men ikke i stuen, og de finder selv ud af hvad det vil.
Hvis jeg ikke er hjemme, vil jeg lade tv køre med lyd.
Følger: 5 Følgere: 492 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Dog har jeg aldrig oplevet at fyrværkeriet har gjort hende nervøs
jan 2012
okt 2007
Følger: 7 Følgere: 60 Katte: 1 Emner: 144 Svar: 4.145
Jeg har haft så travlt med job og uddannelse
jan 2012
okt 2007