1.750 visninger
|
Oprettet:
Hunkat tisser på alt blødt. {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen,
jeg håber at der er nogen herinde der kan give mig et godt råd.
Min hunkat på 13 mdr. er begyndt at tisse på alt blødt i vores hjem, dørmåtter, dyner, sko og tøj.
Hun er blevet steriliseret, og tisser og laver afføring i kattebakken der bliver skiftet hverdag. Vi vaskede gulve og kattebakken med Rodalon, og vaskede alt der er bleve tisset på, men intet har virket.
har i nogen gode råd?
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.258
Har i afleveret en urinprøve til dyrlægen, der er testet for div. urinvejssygdomme?
sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
en anden mulighed,kan være urinvejsinfektion,blærebetændelse,som vil få katten til at tisse på noget blødt,da det gør ondt når den tisser,og smerterne forbinder den med bakken.
har du lagt mærke til,om hun tisser flere gange end normalt?
sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men nu har jeg prøvet at kontakte vores dyrelæge i håb om at det måske kunne være blærebetændelse.
da vi ikke kan lukke ind til vores soveværelse, ved jeg ikke hvordan jeg kan vende hende af med det hvis det er en dårlig vane?
Jeg er desværre ikke sikker på om hun tisser flere gange end hun plejer. men når hun gør det på tøj og ligene, tisser hun meget.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.258
nov 2009
Følger: 1 Svar: 1
Drikker hun meget?
Spørger fordi, at du skriver, at hun tisser meget, når hun gør det.
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 706 Svar: 7.969
hvad har du vasket af i?
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvis hun intet fejler så er det nok desværre en dårlig vane som er kommet af at hun har været i løbetid og i den forbindelse haft trang til at markere sig. Hvis det er en dårlig vane er det vigtigt at få den brudt, det betyder ingen tæpper, tøj håndklæder m.m. på gulve, hvis hun har for vane også at tisse i møbler og senge, så læg plastik over når i ikke bruger seng og møbler, det er noget af et træls arbejde men det burde kun være for en periode på måske 3-4 måneder måske ½ år, så kan man i hvert fald forsøge at se om mønsteret er brudt.
Du skriver hun også tisser på dørmåtten, der skal du undersøge om der måske er en hankat der har strintet op af jeres dør, for det kan være årsagen, som så måske får hende til at føle sig utryg og gør at hun vil markere, dette kan også lidt være forklaringen på tisseriet andre steder, for utryghed giver også stress og stress kan give urenlighed.
Sidst så overvej om rodalon er det bedste at gøre rent med, og husk altid aldrig at bruge klorin eller Ajax til rengøring for det dufter for katten som urin og gir derfor grønt lys til tis lige der. Et super alternativ, dog også lidt dyrere er R10 fra Matas, det fjerner lugt for både mennesker og dyr, det fjerner bakterier og er ikke giftigt for katten. Rodalon fjerner egentligt ikke lugten for katten er er super giftigt for katten,så man skal huske at skylle rigtigt godt efter.
Hunkat tisser på alt blødt.