867 visninger
|
Oprettet:
Rejse med kat/kæledyr uden for EU? {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige en lille diskussion med mit kære mandfolk omkring ud- og indrejse med sin kat. Altså f.eks. at rejse rundt i verden med sin kat - rent hypotetisk.
Han mener ikke, at man kan tage katten med til et land uden for EU - at der skal særlige tilladelser til - men hvilke? Har han ret?
Jeg mener man godt kan, for hvad så med dem, der f.eks. tager på verdensudstilling med deres kat? Har de et andet pas? Og har de "særlige tilladelser"?
Vi er bare lidt uenige, men kan heller ikke rigtig svare på vores egne spørgsmål. Derfor håber jeg, at der er nogen herinde, der kan give mig ret
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Man skal altid tjekke Fødevarestyrelsens hjemmeside for hvilke regler der skal overholdes for de forskellige lande samt der er blanketter der skal udfyldes inden rejse, de fleste lande skal vist også varsles om at man rejser med dyr, det gøres også via Fødevarestyrelsens hjemmeside.
Så tjek Fødevarestyrelsens hjemmeside og alle spørgsmål bliver besvaret: https://www.foedevarestyrelsen.dk/Dyr/Rejse_med_kaeledyr/Sider/Rejse_med_kaeledyr.aspx
maj 2011
Følger: 16 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 17 Svar: 195
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Der er jo trods alt også folk der har deres katte og hunde med ombord på deres båd når de rejser rundt et via vandet, så helt umuligt kan det jo ikke være.
jul 2012
Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
Man starter med at krydse 1. spørgsmål af og fortsætter så gennem de relevante emner, som selv dukker op efterhånden - i dette tilfælde så prøv evt. med Tyrkiet og måske USA, der kræver lidt forskellig dokumentation.
I alle tilfælde skal katten til egen dyrlæge og undersøges/evt. blodprøves og derefter skal ejeren tage papirerne fra egen dyrlæge med til Fødevarestyrelsen, som skal tjekke at dyrlægen virkelig ER autoriseret som dyrlæge i Danmark
God fornøjelse på hjemmesiden!
De allerbedste hilsener
Rejse med kat/kæledyr uden for EU?