{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
840 visninger | Oprettet:

forbandede lopper! {{forumTopicSubject}}

hej
Mine to indekatte har haft lopper siden de kom her og det er efterhånden 3 måneder siden jeg fik min seneste killing, Daisy. Jeg synes efterhånden at jeg har prøvet alt for at komme af med lopperne - startede med loppehalsbånd, som slet ikke virkede, så fik jeg noget ved dyrehandleren, som heller ikke havde nogen effekt overhovedet, så købte jeg noget advantage vet og det var tydeligt at det virkede, da lopperne hoppede af kattene i stor stil samme aften som de havde fået det. det fik de så to gange med 14 dages interval, men vi fandt stadig en loppe på kattene i ny og næ..så 14 dage efter anden behandling ville jeg købe noget mere, men fik at vide i matas at advantage vet var udgået fra det danske marked, så købte noget frontline pour on vet, men så opdagede jeg i går at kattene kløede sig en del og kæmmede dem med loppekammen og fandt igen en masse lopper samt loppelort - næsten lige så slemt som før..det er super synd for dem og nu går der endda 14 dage før jeg må give dem noget nyt loppemiddel..men jeg ved snart heller ikke hvad jeg skal give dem efterhånden, da jeg føler at jeg har prøvet det hele efterhånden..Så er der nogle der har prøvet det samme og hvordan kommer man så af med lopperne når der ikke rigtig er noget der lader til at virke..???
Det er godt nok bare skide irriterende, og ikke mindst for kattene..!

mvh Ida

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbandede lopper!
  • #1   22. jan 2007 Ok tak..det bliver så det næste jeg prøver..
    Ved godt at man kun må give frontline en gang om måneden men på advantage stod der at man gerne måtte genbehandle med en uges interval..så da var 14 dage vel ok...
    Tak for det gode råd..egentlig ret ufedt at de møgdyr sådan render og bliver resistente..

mvh Ida

• #3   22. jan 2007 Nu kan jeg ikke se hvor du bor, ellers ville jeg have tilbudt dig, at du kan låne min dampmaskine.
    Da vi havde hund, fik vi sommetider lopper med ind. Vi sprøjtede også kattene med Frontline og oplevede som dig, at kattene alligevel havde lopper ind i mellem. Men da jeg så fik min dampmaskine, kom der andre boller på suppen. Dampen er nemlig så varm, at den slår loppeæggene ihjel og dermed forhindrer dem i at klække.
    Hvis du bor i nærheden, må du gerne låne den.

• #4   23. jan 2007 Ja jeg ved godt at der ligger æg og lopper rundt omkring, men min tanke er, at de kan da ikke klare sig ret længe uden mulighed for at kunne hoppe på kattene, så hvis jeg blot kunne holde kattene beskyttede længe nok ville alt det på et tidspunkt også være dødt..men det var jo så åbenbart ikke så nemt at holde kattene beskyttede..
    Tak for tilbudet Lone men jeg bor i Esbjerg så det er ikke lige umiddelbart i nærheden..

Kommentér på:
forbandede lopper!

Annonce