2.101 visninger
|
Oprettet:
Sår ved øret {{forumTopicSubject}}
Min kat har et sår ved øret. Det er ikke betændt eller hævet, men syntes det er lige lovlig lang tid om at heale. Jeg har lige været ved dyrelægen og købe klorhexidin, men er i tvivl om hvor ofte jeg skal rense såret med det? Er der nogen der kan hjælpe mig med det?
Han har det ellers ganske som han plejer og spiser og drikker fint. Jeg mistænker at han klør i såret med bagpoten og at det er derfor det er længe om at heale
jan 2014
Følger: 16 Følgere: 427 Katte: 3 Emner: 105 Svar: 1.457
Jeg ville nok bare rense det 1-2 gange dagligt, eller hvis du ser han klør i det og han måske kradser hul vil jeg også rense det
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Men han har kradset i det så det er vokset lidt. Det bekymrer mig lidt.
jan 2014
Men hvis det bekymrer dig, så ville jeg købe en krave til ham, nok en hård krave hvis det er bag øret, da nogen katte (som min) er utrolig gode til at klø sig i hovedet eller komme til sine ben med den bløde krave. Lad den have den på en uges tid, hvor du også renser og hvis det stadig bliver værre, tag kontakt til din dyrlæge og hør om du kan gøre mere.
jun 2017
Følger: 12 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 3
Det er rart at høre at jeg ikke behøver være så bekymret. Jeg tror jeg vil tage et smut forbi dyrelægen og lige få købt en krave til ham i morgen så
Tak for hjælpen
jan 2014
apr 2014
Følger: 2 Følgere: 19 Katte: 1 Emner: 52 Svar: 947
Sår ved øret