{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Væske og madindtag i sommeperioden {{forumTopicSubject}}

Har min dejlige udekat, som naturligvis har adgang til bygning med læ og varme, vand og mad. Problemet ligger i, at hun i de varme måneder "flytter" over til søen i krattet og bor. Kalder hende ind flere gange dagligt for at sikre mig hun er okay. Og nogle gange er hun så dehydreret, fordi hun ikke kommer ind og får mad og vand. Har prøvet at sætte både mad og vand derover til hende, men det gider hun ikke rigtigt, heller ikke vådfoder i vand. Nogle gode tips til at få lokket noget i hende? Findes der elektrolytter til katte? Ved det findes til heste hvor det kommes i vandet nemlig.. På forhånd tak! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Væske og madindtag i sommeperioden
  • #1   30. maj 2017 Man kan få et produkt Aptus Nutrisal til genoprettelsen af væskebalancen hos katte og hunde. Jeg kender det dog ikke selv og aner derfor ikke om det vil hjælpe.din kat. Det lyder da underligt hun slet ikke drikker. Min egen ude kat drikker ofte en del vand sidst på aftenen når hun kommer ind for at sove. Ellers går hun og nipper lidt til vandet i løbet af dagen.

• Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
    #2   30. maj 2017 Jeg tror ikke du skal være nervøs. Hun er flyttet ned ved siden af en sø smiley
    Det er ikke det værste sted at være i varmen for en kat, tænker jeg. Og jeg kan forstå katten er vant til at være ude.
    Hvorfor mener du, at hun er dehydreret?

• #3   30. maj 2017 Bente: hun drikker ikke derovre, hun er der bare og hygger sig. Hun kommer med åben mund, tungen ud og meget hurtig vejrtrækning smiley

• #5   30. maj 2017 Felis: hun er såmænd frisk som en havørn, jeg synes bare ikke det er fedt at se og bliver lidt pylret når der er smiley

• #6   30. maj 2017 Mad får hun jo så tydeligt ikke nok af, eftersom hun faktisk allerede er for tynd igen.

• Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

#7   30. maj 2017 Hvis du kan, så tag hendes temperatur, for at udelukke en infektion. Dyr har tit lyst til fred og ro, hvis de er utilpas.
    Er hun dog glad og kælen, uden "snask" omkring øjne og næsebor, hoste og pelsen virker fin (tjek for sår/bylder) Så ville jeg ikke være nervøs.
    Regner med, at ormebehandling er på plads.
    Forstår dog godt din ømhed for din kat, det skal du ikke undskylde for smiley

• #8   30. maj 2017 Bente: vil prøve om jeg kan komme til det, hun er ikke lige den mis der synes det er det fedeste at blive holdt og båret på.. Men hun virker frisk og snaksaglig, bare meget stakåndet. Sidste år så jeg hende ikke i flere uger, fordi hun havde fået noget med benet og der troede jeg hun var død af hedeslag, så jeg er meget bekymret på det punkt. Holde hende inde i de varme timer har jeg ikke engang mulighed for og det vil også være synd, for hun elsker at være ude. Ormekur har hun lige fået, ja smiley og får det jævnligt. Hun var "vild" da hun kom hertil, så hun er ikke altid den nemmeste at komme til at behandle hvis der skulle være noget. Hun er en kat med egen vilje smiley ellers må jeg høre om min dyrlæge skulle have noget vådfoder der evt kunne være godt til hende, så hun lige får lidt ekstra her i varmen.

• Bente N
    Bente N Tilmeldt:
    apr 2014

#9   30. maj 2017 Prøv at lave en aftale med dyrelægen ang. analyse af gødningsprøve fra katten. De kan blive resistente overfor et ormemiddel. Ved en analyse får dyrelægen et billede af ormetype og kan give et middel der virker på lige den ormetype.
    Lungebetændelse kan også være en mulighed?
    Tag det roligt, ovenstående er bare forslag. Og du kender din kat bedst.
    Min egen kat gider bestemt heller ikke, at lave noget særligt i denne varme. Han skal jo have sine 18 timers søvn smiley

Kommentér på:
Væske og madindtag i sommeperioden

Annonce