{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.567 visninger | Oprettet:

råd til katte der går i blomsterne... {{forumTopicSubject}}

er der ikke nogle af jer kattemennesker, som har et godt råd, som kan holde kattene fra blomsterne?
Jeg har lige kasseret de fleste af vores blomster og handlet nye ind for 700 kr. i har haft de nye blomster i 3 timer og Fjotte har allerede været i den ene 2 gange -argggg de bliver sgu snart udekatte smiley
De har kattegræs til at stå ude ved deres foder, men det er jo ikke så sjovt, som mine blomster......

En desparat Sanne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  råd til katte der går i blomsterne...
  • #1   11. jan 2007 Det er ikke fordi at det æder blomsterne, dete r mere at de rager i jorden, så der er jord overalt....

• #3   11. jan 2007 Her i huset har vi lagt fine strandsten oven på jorden i de store potter. Det ser kønt ud - planten tager ikke skade og kattene kan ikke grave...........

• #4   11. jan 2007 jeg har haft lidt samme dilemma.. elsker nemlig også blomster, og det gør kattene også.. Men efter at jeg har lagt STORE sten ved jorden, er det ikke særlig tit de gider at lege med dem mere.. De plejede at hive jorden op, nu stjæler de et blad ind i mellem, hvis jeg ikke lige har fået fjernet et vissent et.. thi.. og så skynder de sig at løbe med det, selvom de ved at jeg har set det.. hihi..
    Men jeg ved ikke hvad du kan gøre, hvis det er fordi de bider i bladene, det gør mine ikke rigtigt.. Har hørt at man kan smøre bladene ind i chili og alt muligt som katte ikke kan lide, men kender en der prøvede det og der hjalp ikke..
    Men held og lykke med det..

• #5   11. jan 2007 ha så først dit indlæg efter jeg havde skrevet.. så virker min ide måske.. Men kan se også andre kender det.. smiley

• #6   11. jan 2007 ja, vi kan også anbefale at lægge sten oven på blomsterjorden smiley Det fungerer rigtig godt, og så ellers have ikke giftige planter herhjemme, hvis kattene nu en dag skulle tage sig en bid...

• #7   11. jan 2007 God side Tina.. bar lige sådn en jeg tænkte på at lede efter.. thi.. smiley

• #8   11. jan 2007 jeg kan læse mig til at fredsliljen er giftig, har en lille fredslilje, som Buffas godt kan "lide", den må flyttes til et sted, hvor han ikke kan nå den.

Jeg har købt 4 nye blomster, som hedder Hoya (compacta), de står i vores vinduer og er de mest udsatte. Jeg kan ikke finde noget om dem......

• #9   11. jan 2007 puhaaaa da da blev helt svedt. Det er netop de blomster, som er på dit link, Tina. En ting er jo at jeg bliver irriteret over de går i dem, men hvis de blev syge af dem, så ville jeg da godt nok have det skidt.

Vi er helt nye i denne katteverden og havde egentlig hørt at katte holdte sig fra planter, som var giftige......

har hørt at man kan få noget, som hedder "gå væk kat" -eller sådan noget -dur det?

• #10   11. jan 2007 og mange tak for rådet med stenene -det vil jeg prøve. tror jo ikke at de spiser dem, men man kan jo aldrig vide. fredsliljen bliver i hvert fald flyttet

• #11   11. jan 2007 Jeg har også lige været inde og kigge listen igennem. Jeg fandt desværre ikke ficus benjamin, så jeg må ud og jagte informationer om den. Fredsliljen er en af de planter, som tager giftstofferne i hjemmet. Ærgeligt at skulle af med dem, så derfor skal jeg ikke have den indenfor dørene.
    Men væddeløberen tager vist også giftstofferne.
    Mange af de foreslåede planter er ikke så kostbare, men heller ikke prangende og flotte palmer -:)
    Jeg har også sten i samtlige potteplanter.
    Stuebambus - fås de i store planter?

• #12   11. jan 2007 vi har kun stuebambus herhjemme... de er ok pæne den første halve time og så er det slut med det... men kattene kan tåle dem og det er det er er vigtig for lade blomster være.... jeg det er en by i ruslang herhjemme...

Held og lykke...

Naja

• #13   11. jan 2007 ja Tina, det kunne være man skulle lave sådn en liste.. smart nok.. min pung er fyldt med lister af ting jeg holder af/samler på.. thi.. Så hvis man liiige ser noget eller får lysten..

• #14   11. jan 2007 Hvor er det en god liste, Tina! Jeg er i hvert fald blevet noget klogere; bl.a. er der en plante, som jeg ikke kan få til at overleve, som jeg nu kender navnet på, så jeg kan se, hvad jeg gør forkert!

Og jeg er lettet over, at yuccapalmen og hawaiiblomsten ikke er slemme alligevel! Jeg vil så gerne have en stor yucca, og min hawaii har jeg gemt godt væk af vejen!

Desuden kan jeg se, at mange af mine planter er på listen, så det er jeg kun glad for. Jeg gør nemlig også, hvad jeg kan for at undgå giftige planter!

• #15   12. jan 2007 Jeg har et supergodt råd!! Nylonstrømper.
    Min kat gravede også i alt da han var lille. Jeg prøvede alt med sten, staniol, ildelugtende blomster + "det må du leve med".
    Jeg fik så rådet med nylonstrømper. På store blomster trækker man et stykke strømpe over jorden og om kanten på potten, den trækker sig selv sammen om stammen. ¨På små blomster tager man hele jordklumpenklumpen og putter ned i et stykke strømpe og binder knude på. Det kan stort set ikke ses, man kan vande igennem og katten kan ikke grave.
    Efter 3-4 måneder prøvede jeg med nye blomster uden, da havde han mistet interessen.

• #16   13. jan 2007 Prop nogle lidt skarpe sten i potteplanten(Selvfølgelig ikke så de skære sig!). Så lære de med tiden at det er dumt at pille ved blomsterne..

Kommentér på:
råd til katte der går i blomsterne...

Annonce