Operation igen {{forumTopicSubject}}
Så er Mitti hjemme fra endnu en operation for FORL.
Det bliver absolut ikke nemmere, selvom det burde være en vane, det er 8 operation på mine 2 katte.
Så er Mitti hjemme fra endnu en operation for FORL.
Det bliver absolut ikke nemmere, selvom det burde være en vane, det er 8 operation på mine 2 katte.
Spar penge på din forsikring
jul 2012
Følger: 30 Følgere: 21 Katte: 4 Svar: 17
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Planen var anderledes da jeg afleverede ham, vi troede det skulle have været alle tænder i højre side, men under narkosen kunne Malene se, at det ikke skulle være sådan, rænken viste at 2 hjørnetænder også er angrebet, så der går nok ikke mere end 6 mdr før næste ombæring.
maj 2012
Nej jeg vænner mig aldrig til det, så vil egentligt gerne have det overstået, men der er til 2 omgange mere, sådan ca.
Denne gang gik 2 tænder i stykker under op, men det var nemt at fjerne stumperne.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Hvor er det trist at du og kattene skal igennem sådan en omgang igen og igen. Det er en lorte sygdom, man lærer aldrig som katte/dyre ejer at vænne sig til at lade sine dyr kom e i narkose, uanset om man ved det er for deres eget bedste. Og heldigvis vænner man sig ikke til det, for det viser blot at vi holder af vores dyr og gerne vil passe på dem 24/7.
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
maj 2012
Og det bliver ikke let for Mitti fra nu af, de få tænder han har, har jo ikke nogen tand at bide ned på
mar 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
jeg har kat nr 3 Sille som har fået fjernet tænder. alle mine har fået fjernet alle tænder på 1 gang fremfor over flere gange. alle mine har spist tørkost uden problemer allerede den følgende kat
apr 2013
Følger: 15 Følgere: 26 Katte: 2 Emner: 36 Svar: 576
Tand i overmunden som bare kan bide ned på gummen, det lyder jo næsten som dyreplageri (hvad det vel ikke er - men av!)
maj 2012
Da Mitti i januar 16, blev opereret var de sidste tænder uden synlige fejl, røntgen, og derfor mente hun, at han kunne klare sig til jeg måtte bruge hende igen ( klausul til i år) og han har ikke vist tegn på at have ondt, så dyrlægen var forbavset over hvor stærkt det var gået, og hvor dårlige de 2 af tænderne var blevet han har haft konstant ondt, og ingen ved hvor længe
Ingen af mine katte tygger, og har ikke gjort det længe, tørkost sluges og selv kødboller er ikke et hit, jeg kan sagtens gå over på rent vådkost, og de får meget men de har så også noget tørkost stående, så de har til den lille sult, mellem måltiderne,,, men det er også svært, at få nogen til at komme 4 gange i døgnet, når jeg skal på ferie i 6 dage til sommer, har slet ikke lyst lige nu, men det er sammen med datteren og barnebarnet, og vi skal til Sverige og besøge min far, som snart er 88år, og jeg har ikke været der oppe i flere år, og han rejser ikke ret meget mere, alderen trykker
Min søster skal passe drengene, sammen med et par naboer, så de kan få besøg mindst 2 gange om dagen, og det samme nede ved datteren, for hun har også 2 drenge.
Jeg vil se om min søsters søn, kan lokkes til at sove her
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
maj 2012
Jeg fik en prøve pakke på RC killing og også lidt vådfoder fra RC, jeg må sige det glider let ned, uden hoste ture fra drengene.
Har i andre foreslag til foder i småååå bidder?
De skal jo lige have lidt tørkost stående i en foderforviring og ellers kan de leve af vådkost, og der vil de ellers helst have paté.
Mitti må ikke tabe sig, så her er baby mad eller mad med nok fedt en fordel, Røde er til den gode side, men der skal altså fodres efter den tynde kat.
sep 2011
Følger: 10 Følgere: 18 Katte: 6 Emner: 30 Svar: 1.015
Har Thor som har fået fjernet alle tænder pånær 4 på blot 3/4 af et år. FORL som er så aggressiv at dyrlægen er enig at de tilbageværende bare skal ud selvom de ikke fejlet noget pt.
Iøvrigt holder Dyretandlæge Jens Ruhnau fra Anicura tanddyreklinik i Måløv et webminar i næste uge vedr. Katte og deres tænder
sep 2011
sep 2011
maj 2012
Nu er mine jo ikke udekatte, det ville helt klart være no go, at sende en tandløs kat ud på egen hånd.
Drengene trives igen, men jeg vil sige at jeg ikke så nogen ændring i opførsel eller adfærd før det var hjørnetænderne som forsvandt fra Røde, de 2 ting som jeg ser er forandret er 1 han fuldføre ikke en jagt, 2 han skal have hjælp til at spise græs.
Han jager stadig katte væk som kommer for tæt på vores hegn, ja sjovt nok sætter selv fertile hankat farten op og kommer væk, når Røde markere sig og kommer styrtende mod hegnet og stopper få cm fra det.
Når jeg nu har Røde som er færdig, så er det svært, at sige at Mitti ikke skal have samme chance, og når Mitti snart også mister sine hjørnetænder, ja så er de lige igen.
Jeg kan så sige, at hvis disse 2 katte ikke var de sidste jeg skal have, så ville jeg nok ikke lade en ny kat gå gennem denne tur, det er hårdt, det er dyrt og som dyrlægen siger, hun vil helst at de kan beholde hjørnetænderne, men jeg er ret sikker på, at jeg ikke skal have flere katte, min økonomi står ikke til for meget dyrlæge, når jeg om ca 7 år går på folkepension, og det kan ikke blive tale om, at sætte en ung ny kat ind til mine tandløse katte!
maj 2012
Hun fortalte mig at hun har oplevet en kat som var tandløs da den startede hos hende, og de havde svært ved, at finde ud af hvorfor den ikke trivedes, og ejeren syntes det lignede smerter i munden, den spiste ikke godt, på røntgen så de så, at tandrødderne aldrig var blevet fjernet, kun toppen og så var gummen syet hen over stumperne den havde jo smerter ad H til og infektion, det var en alm dyrlæge som havde ryder munden i en ombæring,,, vanvittigt, den kat fik det fint da alle stumperne var fjernet.
sep 2011
sep 2011
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
maj 2012
Hvis det kun er prisen og dyrlæge regninger jeg skal kikke på, er de 2 drenge jeg har nu, de billigste jeg har haft,,, kronisk syge katte med akut dyrlæge besøg og indlæggelser er mega dyrt, det har jeg ikke oplevet med de 2 drenge jeg har nu. Og udgiften er en jeg kender, så de 2 har det godt sammen og bliver forhåbentlig gamle sammen
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
jul 2008
hun spiser/synker rc sterilisede uden problemer. det gjorde de to andre jeg havde, også. det er nok fordi de er runde i det.
vedr græs så er mine rigtig glade ved "pletter i luften" og det gælder også damen uden tænder. Min Micky har ingen fortænder (har ikke haft dem i vel de sidste 10 år - er 13 år) og han spiser dem også gerne.
de har dog også almindelig græs
sep 2011
sep 2011
maj 2012
Mitti er også kærlighedsnapper, men det kan gå over gevind, og jeg kan få små sår, han slikker og napper på skift, der er intet ond eller advarende i det, men han har svært ved at styre det, har jeg været meget hjemme fra eller haft for travlt, så er det helt tosset, han går og kalder til jeg tager mig tid til, at han kan komme på skødet, og så skal han altså slikke og nappe, og så er det som om han falder til ro,,,, han plejer at minde mig om, at jeg har brug for pauser
jul 2008
lige før hun kom til dyrlæge mistede hun så 1 hjørnetand mere - det er det med de der stole/bord ben..... man glemmer at løbe udenom..
men for 1½ år siden blev der fjernet en del - der skulle gerne være ca 5-6 stykker tilbage...
jul 2008
men det er altså sandheden. har set det begge gange.
katten glemmer at stoppe når hun løber for stærkt - især på vinylgulve.
hun har ikke haft mulighed for at komme ud i snart 10 år. har boet på internat i 2.
hun er IKKE katten som slås - de andre er bange for hende
og det med at de bare skulle falde ud pga dårlig mund, passer nu hellere ikke min kat. hun blev tjekket ved indlevering og så har hun været afsted da hun mistede hjørnetanden på internattet. netop for at hvis der var sygdom eller andet, ja så ville hun blive aflivet.
okt 2014
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 3 Emner: 8 Svar: 237
Nu har jeg semi-udekatte. Og levede i lykkelig uvidenhed om, at de kan rammes så massivt.
Jeg synes det er rigtig synd for dig, Jette, at du - og ikke mindst dine katte - skulle igennem sådan en omgang. Men jeg tror ikke at jeg havde valgt anderledes. Og især ikke, hvis du reelt føler, at disse er sidste hold. Det er ikke en rar tanke. Men desuagtet en, der virker foruroligende bekendt Jeg håber for dig og dine dejlige katte, at der stadig er mange gode år i fællesskab.
Og det er vidst på tide at komme en tur til Sverige
maj 2012
Jeg har absolut ikke fortrudt, at jeg har brugt penge på mine katte, og trods ændringerne så trives Røde og Mitti i hinandens og mit selskab og med deres have, særligt Røde ville ikke kunne undvære haven
Operation igen