7.004 visninger
|
Oprettet:
Nogen der kender til P-sprøjter {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen...
Er der nogen der ved om man stadig bruger p-sprøjter til katte.
Er der evt. nogen der har nogle erfaringer med det??
Janni
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Jeg har erfaring med p-sprøjte - jeg gør det aldrig mere! Min hunkat havde et meget højt hormonniveau - hun skulle bare kunne høre en hankat, så gik hun i løbetid. P-piller havde ingen effekt, Vi prøvede med en p-sprøjte - hendes krop blev helt forvirret - hun gik i brølende løbetid, samtidig med at hendes mave voksede, som om hun var højdrægtig. Drægtighedstegnene fortog sig efter 9 uger - men det varede ca 6mdr, før hun kom i normal løbetid igen. Hun blev endelig parret og fik 6 velskabte killinger - men jeg eksperimenterer *aldrig* med p-sprøjter igen!
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 40
P-Pillerne virker ikke rigtig for os. For det første er det en kamp hver gang. For det andet kaster hun dem ofte op!!!
Jeg tænker også på at sterelisere(staves??) hende, men har bare ikke råd lige nu... har to andre hunkatte også...
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Bare et forslag
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Jeg vil helt klart foreslå sterilisation.
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 313
Men da du skriver, at du har to katte til.
Hvad med at snakke med dyrlægen om at få ordnet dem alle på en gang? Og få en stor rabat oven i.
Det er jo heller ikke biligt at give p-piller i det lange løb, da bivirkningerne kan være mange, samt give kræft i livmorden.
Når du få stereliseret hunkattene, så få fjerne det hele samttidlig( altså en kastretion af hunkattene), det koster ikke mere. Men fjerner risikoen for livsmorer kræft helt.
Det gør en normal sterelition ikke, da man kun "klipper" æggelederne over.
Vil dog sige at nogle dyrlæger gør det selv, uden man behøver at sige det. Men ikke alle.
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Nogen der kender til P-sprøjter