{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektrisk kattepels
  • #1   24. jan 2017 Hmm det eneste jeg ved er godt mod statisk elektricitet er skyllemiddel. Meeeen det er nok ikke en god ting og oversprøjte sin kat med. smiley
    Kan det ikke være stoffer din kat kommer i kontakt med der er problemet?
    Jeg havde samme problem med mine gamle møbler af micro-fibre. Men skyllemiddel i en sprayflaske, og en mild oversprøjtning af møblerne fiksede problemet.

• #2   24. jan 2017 Fugt i luften hjælper. Jeg mener, der findes en anti-stat spray til kattene... til mine korthårskatte bruger jeg at gøre dem våde smiley

• #3   24. jan 2017 Synes at denne har hjulpet lidt på Dante. Men benytter den sjældent, da det næppe er sund kost smiley Blev anskaffet fordi han filtrer vildt meget og hader at blive striglet smiley

profilbillede
  • #4   24. jan 2017 Ofte hænger statiskelektricitet sammen med et for tørt indeklima.
    Man anbefaler ofte til tørt indeklima at have skåle med vand stående rundt omkring, ved ikke om det virker for har aldrig haft problemet, måske fordi jeg har masser af planter der altid står med vand i underskålen/ urtepotteskjuleren. Eller også fordi jeg bor i et gammel hus der ikke er 100% tæt smiley smiley smiley

• #5   24. jan 2017 Måske en sprayflaske med vand i kan dæmpe problemet, når du strigler.

Enten sprayer du lidt på katten eller også spray du det op i luften oven katten. smiley

• #6   24. jan 2017 A. P - Tak. Er da værd at prøve, selvom han for det meste er småfugtig, da han tilbringer megen tid med at tilse vandskål der står i badekarret og afløbet, hvor vandet han pjasker op, på forunderlig vis forsvinder ned.
    Men det er heldigvis ikke længere er problem. Vi er i øjeblikket landet på et kompromis, hvor han kun bliver striglet en gang om ugen. Filtertotter klippes forsigtigt af med saksen til kløer (knap så skarp overgang) og der suppleres ved behov med en striglekam m skær (ved ikke hvad den hedder).
    Heldigvis elsker vores 2 andre katte at blive striglet smiley

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
    #8   25. jan 2017 Tak for svarene. Indeklima ikke problemet! Huset gammelt, planter og vandkander (som fungerer som drikkeskål) mange steder; har prøvet alle former for kæmmeredskaber med samme resultat, så det eneste jeg måske med fordel kan ændre på, er de tæpper han ligger på. De bliver dog vasket med skyllemiddel, men det er måske ikke nok.
    Er ikke tilhænger af sprøjtemidler, som han jo slikker i sig.

• #9   25. jan 2017 Prøv eventuelt at bruge husholdningseddike i stedet for skyllemiddel.

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    jul 2009

#10   31. jan 2017 Han vil da skynde sig den anden vej, hvis jeg kom med noget så ildelugtende ??

• #11   31. jan 2017 Det var ikke til ham, men til tæpperne, i stedet for skyllemiddel. Brug det på samme måde og ca samme mængde. Det lugter ikke, men skyllemiddel kan øge tendensen til statistik elektricitet.

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #12   9. feb 2017
    Det hjælper mod statisk elektricitet at gå direkte på jord eller græs. Virkningen holder mindst et par timer, og alt efter hvor syntetisk gulvtæpper m.m. er, kan 1 tur "rigtigt" ude hver dag afhjælpe problemet.

Eddike påvirker IKKE statisk elektricitet - det hjælper med til at kunne skylle sæberester ud af tøjet og holde på deres farver.

Glycerin (som er klistret – FOR klistret!) har kattene ikke noget imod, og DET modvirker statisk elektricitet. Det er IKKE giftigt.

Hjemmelavet skyllemiddel: 1/3 eddike + 1/3 glycerin + 1/3 rent koldt vand. Brug ca. 2 spiseskefulde til en alm. maskinefuld tøj.

De allerbedste hilsener

• #13   9. feb 2017 Tænker lige på om der er noget syntetisk i tæpperne han ligger på? For hvis der er bare det mindste, vil det kunne øge tendensen til elektricitet.

• Helle T
    Helle T Tilmeldt:
    jul 2009

#14   13. feb 2017 Det er der ikke. Uld el bomuld smiley

Kommentér på:
Elektrisk kattepels

Annonce