642 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

når vi skal ha ny kat når vi skal ha ny kat

vi sad lige og talte om at vi på et tidspunkt nok vil ha en kat mere og vi har besluttet os for enten en maine coon el en bengaler, vi hælder nok mest til cooneren, men vi er lidt i tvivl om hvilken kat der vil passe bedst til os.
lidt om forholdene vi ka tilbyde en mis
lille have med hegn om(kattene kommer ikke udenfor hegnet)
vi arbejder begge hele dagen
vi er væk en del weeks om året, men har kattepasser
vi indretter gerne hjemmet efter kattene

katten vi skal ha skal være kæle,legesyg, ikke være nervøs anlagt, må gerne være en kat der kræver opmærksomhed og meget pleje

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 700 kr.
  • Montering og installation af opvaskemaskinen 650 kr.
  • Flytning af stikkontakt - 15min 500 kr.
  • Hjælp til at samle en BRIMNES seng fra ikea 750 kr.
  • Help with bicycle gears that are slipping 210 kr.
  • Skift af vandhane i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  når vi skal ha ny kat
  • #1   15. dec 2006 vil også lige nævne at vi som sådan ikke har de store planer om udstilling osv

• #2   15. dec 2006 hejsa...

Ja jeg ved ikke hvilken en der vil passe bedst til jer, jeg ved en smule om cooneren og endnu mindre om bengaleren.
    Nu er jeg selv til en masse pels...så jeg havde nok valgt main coon smiley

Det svært med racer at bedømme hvilken en der lige er en, og man kan have en masse 'fordomme' udseendes mæssig imod en race, men når man så ser nogle super gode billeder eller ser den i virkeligheden. Så bliver alle fordommene gjort til skamme smiley

Så jeg kan kun råde jer til, at hvis det ikke er noget i skal have lige nu og her. Så tage på en udstilling og mød de forskellige racer, snak med ejerne og derigennem finder (eller høre om) i måske også et godt opdræt, som i kunne få lyst til at få jeres nye mis fra smiley

Jeg ønsker jer ihvertfald held og lykke med familieforøgelsen smiley

• #3   15. dec 2006 Mine to Bengaler der er vildt lege syge men knapt så kæle syge... Begge er blevet mere kælne efter de er blevet neutraliseret men man skal selv opsøg nus de kommer ikke og forlanger at blive nusset.... Toulouse kommer ind imellem og vil kæle men det er som regel kun når der er mad på bordet og man prøver at fedte sig til noget........ Kan selvfølgelig kun tale for mine egne men ud fra det du skriver ville jeg tror en MCO er katten for jer... Har hørt de er kendet for at Kræve nus... og det gør vores MCO blanding også..... Jeg synes måske du skal Google begge racer og evt blive lidt klogere på deres adfærd denne vej....

Naja

• #4   15. dec 2006 har googlet,jubiiet og yahooet en del på nettet vedr de 2 racer og har da fundet ud af en del også derfor vi hælder mest til cooner, men vil meget gerne ha alle de erfaringer der ka fås.

• #5   15. dec 2006 Jamen johnny hvad kan jeg sige... jeg har vildt respekt for folk der ikke bare kaster sig ud i dyre køb men laver (Synes jeg) den nødvendige resache(staves?).....

Af hvad jeg er kommet frem til ud over det jeg har læst mig til er at de er meget aktive, meget snakkene, ernormt selvstændig og nu tænker du ja det er alle katte, men synes nu de er endnu mere.... De ernormt nysgerrige og vil gerne være med hvor det sker HELE tiden....

De kan godt lærer hvad NEj betyder vores toulouse gør ikke noget han ved han ikke må når vi er der men lige så snart vi ikke kan se ham så..... og sesse ved det også godt men hun er bedøvende ligeglad.

Det med at de elkser vand har jeg endnu ikke set.. jo de fanger efter tæer i fodbadet men det er så det...

Men deres små særheder gør bare at jeg elsker dem endnu mere... at jeg så ønsker dem til månen ind imllem.. jamen hvem gør ikke det.

Husk nu her snakker jeg kun ud fra mine katte...

Knus Naja

• #6   15. dec 2006 Her er mine råd til valg af den rette kat til jer.

Læs så meget I kan om racen, hver race har deres helt bestemte personlighed, dog er der altid undtagelser. Det kan jeg se at I allerede har gjordt smiley

Snak med forskellige opdrætter indefor den race i har valgt, dette kan I gøre på udstillingere.

Tag ud og se på mere end en killingen ( hos forskellige opdrætter), se hvordan de bor, hvordan deres forældre bor. Fald nu ikke for den første, men se dem alle sammen for I beslutter jer.

Husk det er en livskammerat I skal havde, som hele familien skal passe til.

God jagt på den rette mis smiley
    Håber at vi få den at se herinde smiley

Kommentér på:
når vi skal ha ny kat

Annonce