642 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
når vi skal ha ny kat når vi skal ha ny kat
vi sad lige og talte om at vi på et tidspunkt nok vil ha en kat mere og vi har besluttet os for enten en maine coon el en bengaler, vi hælder nok mest til cooneren, men vi er lidt i tvivl om hvilken kat der vil passe bedst til os.
lidt om forholdene vi ka tilbyde en mis
lille have med hegn om(kattene kommer ikke udenfor hegnet)
vi arbejder begge hele dagen
vi er væk en del weeks om året, men har kattepasser
vi indretter gerne hjemmet efter kattene
katten vi skal ha skal være kæle,legesyg, ikke være nervøs anlagt, må gerne være en kat der kræver opmærksomhed og meget pleje
0 synes godt om
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 44 Svar: 298
Ja jeg ved ikke hvilken en der vil passe bedst til jer, jeg ved en smule om cooneren og endnu mindre om bengaleren.
Nu er jeg selv til en masse pels...så jeg havde nok valgt main coon
Det svært med racer at bedømme hvilken en der lige er en, og man kan have en masse 'fordomme' udseendes mæssig imod en race, men når man så ser nogle super gode billeder eller ser den i virkeligheden. Så bliver alle fordommene gjort til skamme
Så jeg kan kun råde jer til, at hvis det ikke er noget i skal have lige nu og her. Så tage på en udstilling og mød de forskellige racer, snak med ejerne og derigennem finder (eller høre om) i måske også et godt opdræt, som i kunne få lyst til at få jeres nye mis fra
Jeg ønsker jer ihvertfald held og lykke med familieforøgelsen
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
feb 2006
Følger: 27 Følgere: 25 Emner: 379 Svar: 4.278
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Af hvad jeg er kommet frem til ud over det jeg har læst mig til er at de er meget aktive, meget snakkene, ernormt selvstændig og nu tænker du ja det er alle katte, men synes nu de er endnu mere.... De ernormt nysgerrige og vil gerne være med hvor det sker HELE tiden....
De kan godt lærer hvad NEj betyder vores toulouse gør ikke noget han ved han ikke må når vi er der men lige så snart vi ikke kan se ham så..... og sesse ved det også godt men hun er bedøvende ligeglad.
Det med at de elkser vand har jeg endnu ikke set.. jo de fanger efter tæer i fodbadet men det er så det...
Men deres små særheder gør bare at jeg elsker dem endnu mere... at jeg så ønsker dem til månen ind imllem.. jamen hvem gør ikke det.
Husk nu her snakker jeg kun ud fra mine katte...
Knus Naja
nov 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Katte: 12 Emner: 8 Svar: 312
Læs så meget I kan om racen, hver race har deres helt bestemte personlighed, dog er der altid undtagelser. Det kan jeg se at I allerede har gjordt
Snak med forskellige opdrætter indefor den race i har valgt, dette kan I gøre på udstillingere.
Tag ud og se på mere end en killingen ( hos forskellige opdrætter), se hvordan de bor, hvordan deres forældre bor. Fald nu ikke for den første, men se dem alle sammen for I beslutter jer.
Husk det er en livskammerat I skal havde, som hele familien skal passe til.
God jagt på den rette mis
Håber at vi få den at se herinde
når vi skal ha ny kat