Har lige reddet en killing... {{forumTopicSubject}}
De sidste 2½ time var ikke lige, som jeg havde planlagt dagen idag...
Lige nu sidder der en meget nuttet lille killing ved mine fødder og leger med en bold...
Hun er skønnet omkring 8 uger gammel, og her er hendes historie:
En af mine gamle klassekamerater fra skolen var online på msn, så jeg skulle lige høre, hvornår hun skulle til eksamnen....
Hun spurgte mig så efterfølgende om jeg kendte en, eller selv ville tage en lille killing på omkring 10 unger ind... Hun havde selv lige reddet den fra at blive aflivet, men kunne ikke have flere dyr.
Så nu sad killingen nede på Roskilde Dyreklinik, hvor hendes stedfar arbejder som dyrlæge, og bare ventede på en venlig sjæl, så det ikke skulle ende sørgeligt...
Kunne slet ikke klare tanken om, at denne lille killing nu var blevet reddet, men sad fast i et mellemled, uden et trygt hjem...
Så jeg besluttede mig ret hurtigt at selv tage killingen ind... Jeg kørte straks til Roskilde.
Killingen var en lille pige... en enormt kælen lille pige, men desværre med orm. Hun har også nogle små knæk på halen... Det eneste jeg rigtigt ved om hendes fortid er at hun blev født på en gård... højst sandsynlig som uønsket killing.
Jeg fik gratis ormekur med til hende, som tak for at jeg ville give hende et hjem.
Assistenten på dyrekliniken fortalte at hun nok nærmere kun var 8 uger.
Jeg kørte derefter ned i dyrehandlen og købte en kattebakke mere, samt killingefoder og grus.
Nu er jeg så kommet hjem med hende, og hun har fået den første behandling med ormekur... har også sørget for hun har spist og drukket, samt at hun ved, hvor bakken er...
Det er sjovt at se, hvordan mine 3 tøser tager det... de er lidt fornærmede, men de har lige så stille snust til den lille... og nu har hun været lidt rundt på opdagelse selv... hun minder godt nok meget om lille Nova, som var en af Cassie's killinger...
Jeg har kaldt hende for Petit, fordi hun er sådan et lille pus.