Kedelig pels og foder {{forumTopicSubject}}
Godaften!
Jeg var til dyrlægen i dag med min kat, pga. et problem med øremider. Ligesom jeg selv har lagt mærke til, påpegede dyrelægen også at hans pels er fedtet og kedelig, samt havde skel fra huden.
I sommers havde han den flotteste manke, men da var han på killingefoder fra RC.
I oktober blev han 1 år gammel, og i december da killingefoderet var spist, gik vi over til en kornfri blanding fra Purizon og Porta 21.
Mit spørgsmål er, at dyrelægen anbefalede "Skin /Hairball" fra Royal Canin, hvor der skulle være vigtige olier, aminosyrer osv. I, men så vidt jeg kan læse mig frem til, er den foderblanding, som jeg fodrer med lige så god. Hans pels var forresten allerede flad før vi gik over til kornfri, og jeg håbede bl.a. at foderet netop kunne give ham fin pels igen.
Derfor ville jeg gerne have inputs fra jer, som kender til foderet eller har haft samme problem med deres kats pels. Min erfaring siger mig, at ikke alle dyrelæger ved så meget om foder, og at de altid vil anbefale Royal canin.
De bedste hilsner
Cirkeline
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Jeg anvender selv RC skin & hair, ikke rent men som blanding i det foder hun ellers får, og jeg kan se en tydelig forskel når jeg ikke har skin & hair i blandingen ( hvilket jeg ikke altid har får vil helst kun købe det på tilbud og veksler lidt mellem forskellige.
Jeg har selv en kat som får år tilbage havde en kat og trist pels med skæl, men det var fordi der var for lidt fedt i hendes daværende foder, det er jo ikke tilfældet for din kat da jeg så vidt jeg ved er over 20% fedt i det foder du fodre med.
Var jeg dig så ville jeg prøve at komme RC hairball & skin i hans nuværende blanding, giv det 10 uger for at se om det gør en forskel, virker det ikke så ud med det, virker det så er det jo fint.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jan 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 2 Svar: 3
Følger: 5 Følgere: 482 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 496
Kedelig pels og foder