{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
869 visninger | Oprettet:

Blanding af racer eller huskat? {{forumTopicSubject}}

Hmm...nu har jeg siddet og set lidt på mange af de fine misser herinde på KG, men noget undre mig dog.

I kat. "blanding af racer" synes jeg at man finder mange katte jeg ville kalde for huskatte?...selvfølgelig skal jeg ikke gøre mig til dommer, da jeg jo reelt ikke kan vide om mange i denne kat. er en blandings kat, men alligevel. Jeg ved godt at mange får besked fra en admin, om at de skal placeres rigtigt og det synes jeg er helt fint...men måske folk har opfattet "blanding af racer" forkert? for en huskat er selvfølgelig også en blandings kat, der er krydset af sikkert mange forskellige katte hvis man går helt tilbage, men en "blanding af racer" er vel en kat hvor man ved, at enten mor-missen, far-missen eller begge er racekatte evt. med stambog....altså så man 100% kender dens baggrund.
Derfor undre det mig lidt at så mange katte er "blanding af racer", for mange af dem ved ikke engang hvad deres kat er en blanding af hvis man spørger dem..er det ikke lidt underligt eller er det bare mig?.
Jeg har selv 2 huskatte og selvom nogle før har spurgt mig om det ikke er en blanding af racer, aner jeg jo ikke hvem deres mor eller far er, og så er det da en huskat.

hvad mener i???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blanding af racer eller huskat?
  • #1   7. dec 2006 Sara.... I starten da jeg oprettede mig herinde var der ikke en gruppe for huskatte den er først kommet til senere og det er måske ikke alle der synes det er så vigtigt at flytte sin kat fra hus kat til blanding..

Jeg har jo selv en blanding(?) det fik jeg ihvertfald af vide da jeg købte ham men reelt ved jeg det ikke da jeg aldrig har set hans mor eller far..... men jeg vælger bare at tro på dem jeg købte ham af...

Men anyway så synes jeg ikke det er sååå vigtigt inde for de to kategorier da det kan være meget meget svært at se om det er en Ægte hus kat eller om det er en blanding....

Naja

• #2   7. dec 2006 Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg har kigget mange blandingskatte igennem, da jeg synes, at det altid er sjovt at se, hvilke gener, der går igen i dem, som med min egen Perle Puf. Men jeg er netop også studset over, hvor mange af misserne, der burde være blandt huskattene i stedet. Mange af dem har ukendt ophav, f.eks. hitte- eller internatmisser uden historie.

• #3   7. dec 2006 Okay, jeg vidste så ikke, at kategorien "huskatte" er ny herinde, men det forklarer jo en del. Jeg ser dog også flere nye misser, der er forkert opført.

• #4   7. dec 2006 Therese...

Den er ikke ny men den har ikke været herfra starten...

kan du se generne i min mis...??

Naja

• #5   7. dec 2006 ...kan godt se at hvis der ikke var en kat. for huskatte i starten var det jo lidt svært!!...så er der nok mange i kat "blanding af racer" der reelt er huskatte.

Men jeg tror nu, at en del herinde synes det med kat. er vigtigt, ellers var der jo ingen grund til at have dem, og det er da noget nemmere når man gerne vil se billeder af bestemte racer, at man så kan finde dem i en bestemt kat.
    Synes da også det er spændende at se billeder af de blandings katte herinde, hvor ejeren reelt ved hvad katten er en blanding af...det er da sjovt at se de søde misser der kommer ud af det.
    Men nogle i blandingskat kat. er katte som er fundet...altså så kender man da ikke dens baggrund!...

• #6   7. dec 2006 og det er da ikke det helt store besvær at flytte dem hvis de er i forkert en forkert kat ....hvis ikke andet, kan en admin da sikkert hjælpe...synes bare man skal placere dem hvor de hører til.

• #7   7. dec 2006 hmmm har nu ikke hørt at europæisk korthåret er en huskat hvor man kender forældrene på...jeg tror det er en race for sig! men ved det ikke:)

• #8   7. dec 2006 SaraB... det er jo ikke alle der er vildt aktive herinde mere... det kan måske være en forklaring....

Naja

• #9   7. dec 2006 ja selvfølgelig, men synes nu alligevel man bør oprette sin kat under rette race...det synes jeg ville gøre det hele lidt nemmere:)

• #10   7. dec 2006 Synes bare det er lidt lige meget med blandinger eller huskatte.... hvis folk siger deres kat er en blanding jamen så dem om det.. jeg synes ført det er galt hvis man lægger en blanding ind under en perser, bengal eller mco feks.... synes det andet er meget uskyldigt

Naja

• #11   7. dec 2006 Ikke at race katte er bedre jeg synes også bare man skal elske sin kat for hvad den er...... og ikke tro at man/den blir set på anderledes hvis det er en race....

Naja

• #12   7. dec 2006 ....synes bare at hvis man f.eks. har fundet en kat, så kan man da ikke sige at det er en blanding af racer...det kan måske ligne det, men man kan da ikke vide det.

Jeg betvivler skam ikke dem der ved at deres kat er en blandning!...

• #13   7. dec 2006 Det synes jeg bestemt heller ikke...har 2 huskatte jeg elsker overalt på jorden...men der er jo regler herinde for at man skal følge dem og gøre siden mere tilgængelig for andre og en selv!

• #14   7. dec 2006 Jeg kan godt se hvad du mener... men synes stadig det er ret uskyldigt..

Naja

• #15   7. dec 2006 Min Cirkeline står under blanding af racer da jeg har fået af vide at hendes mor er en blanding.. har overvejet at flytte hende til alm huskat men da der åbenbart er noget galt med serveren så jeg kun kan opdatere felix´s profil har jeg ik fået det gjort endnu...

• #16   7. dec 2006 Europæisk korthår er en race for sig. Men den stammer fra huskatte opr. (mener jeg), og der er så blevet avlet på dem efter en bestemt standard for deres udseende, så de er lidt anderledes end de huskatte man fx kan gå ud og finde på en gård.
    Men jeg har da oplevet en der på en udstilling kom med en huskat og gik hjem med en europæisk korthår. Den fik en novicestamtavle (dvs forældrene ikke er kendt i så og så mange generationer), fordi en dommer havde set den flere gange og opfordret ejeren til at søge om en novice stamtavle, så den blev lige godkendt som e. korthår af tre dommere og fik en stamtavle :o)

Well, og jeg tror at fx grunden til at så mange internat katte og lign. ligger under blandninger måske også er fordi de ikke kender deres historie, og derfor ikke ved om den er ren huskat, eller en blanding, og så vælger at lægge den hvor de nu synes.
    Og da jeg lavede min profil herinde var der ikke noget der hed huskatte, det kom først sammen med hjælpeadminerne og muligheden for at komme med forslag. Jeg var nemlig en af dem der mente at huskatte skulle have en kategori for sig. Både fordi jeg mener huskattene fortjener det, men også for at blandingerne kunne få den kategori for sig selv :o)

Kommentér på:
Blanding af racer eller huskat?

Annonce