1.380 visninger
|
Oprettet:
Hvad gør jeg !!! Hjælp {{forumTopicSubject}}
Har Gismo og Perle... Gismo er 1/2 år og kastereret... og perle er 6 år... Gismo angriber konstant perle og bider hende i pelsen. Ja nogle gange får han hår i munden... keg skælder han ud og perle hvæser af ham men ikke andet.. jo nogle gange får han poten... det skal siges de godt kan sidde/ ligge siden af hinanden og spise siden af hinanden... perle er ude kat og Gismo inde kat
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
de vil aldrig rigtig blive gode venner. han vil lege og det gider hun ikke.
så find en legekammerart til ham i stedet for, sådan at hun får lov til at være i fred
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 18
Køb en legekammerat.... det kan jeg ikke rigtig bruge til noget
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
nov 2013
Det er utrolig usmart at sætte en killing ind til en ældre kat.
sep 2016
Følger: 5 Følgere: 227 Katte: 6 Emner: 14 Svar: 124
nov 2013
aug 2016
Ps... når jeg skriver jeg må være hård over for ham. Så er det fordi at nogle folk vælger og komentere på et indlæg de overhovedet ikke ved hvad det hander om men i stedet for gætter man så bare på hvad man skulle have gjordt.
Jeg beder om hjælp... ikke hjælp til og blive trampet på....
Forsat god aften;)
jul 2008
Følger: 57 Følgere: 734 Katte: 12 Emner: 705 Svar: 7.967
og der er bare mange her inde som også har prøvet det.
og der er bare ikke ret meget man kan gøre ved det.
jeg har selv en hankat på 1 år som driller de gamle damer her i huset, men han har desuden også 1 anden hankat som han leger meget med, og det tager en del. men nu har jeg så 14, så der er altid nogen at lege med. lige meget kønnet.
du kan prøve at lege mere med ham, og her mener jeg altså at lege MEGET. sådan at han er træt! ikke bare lidt træt, men meget træt og gerne 2 gange om dagen, gerne af 30 min. der skal ikke være energi i ham sådan at han kan drille ældre damer.
men næste gang så lad være med at køb en af hvert køn og især når der er større aldersforskel.
det er en af de ting vi brugte megt tid på at forklare folk som skulle købe kat. og jeg forsætter herinde, men alligevel er der hele tiden nye indlæg med samme problem
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
Den vigtigste er dog nok aldersforskellen og derfor forskel i energiniveau. Har man en voksen kat og vil have en killing, er et ofte en god ide med to killinger, så se kan krudte af sammen uden at stresse den voksne kat, som ikke er interesseret i killingelege.
Næste problem er, at hankatte og hunkatte leger forskelligt. Hankatte leger ofte brydekamp. Hunkatte leger hellere tagfat. Det, du oplever, er, at hankillingen forsøger at lege helt normal brydekamp med din voksne hunkat, som absolut ikke gider lege på den måde. Efterhånden som han bliver større og stærkere og får mere selvtillid, kan hans forsøg på brydelege blive mere voldsomme - de kan komme til at ligne reelle angreb - km din hunkat afværge det? Ingen af dem vil gøre hinanden ondt bevidst - de opfører sig bare, som han- og hunkatte nu engang gør.
En anden overvejelse kan være: er det dit behov eller din hunkats behov at få en killing? har hunkatten savnet en ven? hvis ja, kan det være en ide at finde en ungkat, der passer til hende i sind og aktivitetsniveau. Nogle katte passer bedre til at bo sammen end andre.
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
de to ældste hos min mor og far er aldrig blevet gode venner og var henholdsvis 1 1/2 og 12 uger da de blev sat sammen. Det gad den ældste slet ikke og da de nåede 2 års alderen begyndte de for alvor at slås når de var sammen. Selvom begge var drenge. Idag er de 6 og 5 år og den eneste grund til at de holder slåskampene nede er fordi de gør frit.
Desværre har vi oplevet med vores tilløber at det samme skete - han endte dog bare med at løbe væk hjemmefra og finde sig et nyt sted at få mad og være (hos os) - ejerne havde ca. 2 år før han kom hos os anskaffet sig en killing som nu var så aggressiv at vores tilløber simpelthen ikke gad være i deres hus længere.
Måske kunne du lave nogle hylder/steder hvor kun Perle kan være så hun kan være i fred, også når du ikke er der?
Og hvis han begynder på at renere hende så find hurtigt legetøjet frem og distraher ham, så får han brugt sit krudt på noget konstruktivt.
Det ville måske også være en idé at fodre dem i separate rum eller i hver sin ende. Nogle gange skaber det meget stress hvis de fodres tæt på hinanden og ikke bryder sig vildt om hinanden.
Tænker lidt på hvad vi gjorde hmm, det var nok mest at lege med killingen så han ikke rendte efter den ældste hele tiden. Han sov faktisk separat fra den anden kat i et par måneder.
Vi havde også læst at man skulle også være opmærksom på at give den ældste kat opmærksomhed og lege med den også.
Desværre er der rigtig mange som må indse at kattene kun vil opnå tolerance for hinanden. De vil måske tolerere hinanden på et tidspunkt når han er blevet en del ældre.
Jeg håber du vil opdatere situationen og jeg vil nok tage et smut forbi diverse engelske grupper for at høre om de har gode råd også.
sep 2016
Måske en adfærdsterapeut vil kunne hjælpe dig med kattene.. ellers er tålmodighed nok vejen frem..
aug 2016
Selvom perle må komme udenfor er det ikke fordi hun søger og komme ud hele tiden
aug 2016
Gismo og Perle har lige spist... perle spiser stadig... Gizmo vil ikke have mere af sin egen mad så vil have perles mad.... perle knurre så Gizmo trækker sig :):) nu gør hun præcis som hun skal! Fortæller ham at det kan han godt glemme ;)????
sep 2016
jul 2015
Følger: 30 Følgere: 310 Katte: 5 Emner: 88 Svar: 995
aug 2016
dec 2004
aug 2016
dec 2004