469 visninger
|
Oprettet:
Sygdom eller andre ting. {{forumTopicSubject}}
Hvor mange gange har jeres katte været syge, siden I anskaffede den/dem???!
En omgang ormekurs beh., vacc., beh. mod mider, en god kost og regelmæssig leg, sjov, søvn og fred ol. til en lille killing, hvad pokker kan så galt.. Alt?
Har I oplevet noget som er sket for jeres killing/kat, hvor der skulle lægges mange penge på bordet til at "fikse" den igen?
Giv gerne gode råd, og fortæl lidt om jeres (evt.) problemer I har ahft med jeres kat/katte!!
Smil herfra.
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.676
mar 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Katte: 4 Emner: 48 Svar: 311
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
Elmer er nu 8 måneder gammel og jeg tør ikke tænke på hvad vores dyrlæge regning er løbet op på og vi er langt fra færdige endnu...
Chira har haft øremider og orm nogen gange har eller ikke fejlet noget.
Alle de andre har 7-9-13 ikke fejlet noget endnu....
jul 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 9 Svar: 122
Eller har der aldrig været noget...heldigvis:)
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 96
Måske ved Arnold ikke at han ikke er "klippet", for han er flere gange kommet hjem med bylder, rifter og sår.
Da han var ca. et år gammel, kom han hjem med et hul i hovedet, han var løbet ind et søm eller en gren, og fjolset var åbenbart ikke stoppet lige med det samme.
Dette resulterede i at han havde ramt sømmet/grenen, som var gået ind under huden, havde ramt hans kranie, og "kurret" ovenpå dette HELE 6 CM......
Dræn, smertestillende, bedøvelse og hele molevitten.
Vores lille misbarn prøvede for et par måneder siden at stoppe en bil.....
Det kunne han ikke.
Han brækkede halen og den blev amputeret.
STAKKELS LILLE KAT, min baby....
Nu tosser han rundt og er frisk igen og hårene er ved at vokse ud igen, så han ikke fryser om måsen her til vinter.
Alt i alt vil jeg tro at vi har lagt ca 10.000 kr hos dyrlægen på de par år vi har haft de to krudtugler....
Penge er bare penge, og de kan ikke erstattes af det man får fra sine "babyer".
Jeg vil dog skynde mig at tilføje at jeg er glad for at jeg arbejder hos dyrlægen nu, og får gode rabatter i personale goder.
Til August starter jeg som veterinærsygeplejerske elev, og håber at jeg så kan pleje de almidelige skader hjemme.
dec 2004
Følger: 254 Følgere: 210 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.135
Kastrerede hankatte slås mindst ligeså indædt dom fertile hankatte for deres territorium - deres territorium er bare meget mindre end fertile hanners er. Min huskattehankastrat begyndte først for alvor at slås for sit territorium, efter han blev kastreret - til gengæld skulle der ikke komme fremmede katte ind i HANS have!
aug 2006
Følger: 118 Følgere: 115 Katte: 9 Emner: 76 Svar: 911
De 3 misser jeg har haft hos mine forældre, de har næsten ikke været syge, kun Tulle, som er den største legekat, så hun har prøvet lidt af hvert, men mest ting hun selv har været skyld i.. Hun fik engang fuglefodringsbrættet ned over sig, da hun skulle fange en stakkels fugl.
Vores 3 nye misser har haft et par regninger allerede, mest Bailey som har haft en omgang diarre, de andre 2 havde lidt, men det gik over, mens Baileys måtte undersøges mere, det løb da op i et par tusinde, da de skulle have skånekost, undersøgt afføringen, ormekur (som ikke hjalp) og penicilin, som så heldigvis hjalp..
Nu har de det alle 3 fint og vokser godt igen, så vi satser (og håber) stærkt på at der ikke kommer mere i meget lang tid..
aug 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 25 Svar: 96
Ja jeg ved det godt, men de behøver da ikke at komme så meget til skade.
Sygdom eller andre ting.