{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Sygdom eller andre ting. {{forumTopicSubject}}

Hvor mange gange har jeres katte været syge, siden I anskaffede den/dem???!

En omgang ormekurs beh., vacc., beh. mod mider, en god kost og regelmæssig leg, sjov, søvn og fred ol. til en lille killing, hvad pokker kan så galt.. Alt?

Har I oplevet noget som er sket for jeres killing/kat, hvor der skulle lægges mange penge på bordet til at "fikse" den igen?

Giv gerne gode råd, og fortæl lidt om jeres (evt.) problemer I har ahft med jeres kat/katte!!

Smil herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom eller andre ting.
  • #1   27. nov 2006 jeg har faktisk været heldig med mine dyr ikke en af dem har været fod dyrlægen...

• #2   27. nov 2006 hmmm nå men fod skulle være hos...

• #3   27. nov 2006 Min Felix har kostet en del hos Dr. dyr.. han har en kronisk mave/tarm infektion pga han da han var helt lille har smagt på et dødt dyr ude i naturen.. han har været igennem et utal af penicillin kure.. undersøgelser.. scanninger med kontrastvæske osv..

• #5   27. nov 2006 min nu afdøde norske var også en dyr herre - han fik giardia ( parasit infektion) så vi var igennem prøver, skånekost, pencillin og hvad har vi- det tog næsten 1½ måned og så var det mig selv der fandt ud af det på nettet. det er ikke så almindeligt - men et bestemt orme produkt kan ordne det - men det kan være møg svært at finde ud af hvorfor kræet har dårlig mave. desuden faldt han også ned fra et træ - søndag kl ½6- 1300 kr for en undersøgelse og noget smertestillende.

• #6   27. nov 2006 Mine katte har egt altid været forbløffende raske borset fra en øjenbetændelse i ny og næ - undtagen de kronisk syge... astma og calicivirus (eget en "børnesygdom", men smittes katten som voksen kan den blive kronisk).

• #7   27. nov 2006 Min gamle hunkat der nu bor hos min mormor har været en meget dyr dame, inden hun blev et år havde hun brækket benet og fået det sat på plads 3 gange fordi hun blev ved med at få gipsen af, så blev hun kørt over og 1 måned efter fik hun væske i lungerne så allerede der havde hun kostet over 10000 kr i dyrlæge regninger, hun har heldigvis været rask siden og er nu 10 år.

Elmer er nu 8 måneder gammel og jeg tør ikke tænke på hvad vores dyrlæge regning er løbet op på og vi er langt fra færdige endnu...

Chira har haft øremider og orm nogen gange har eller ikke fejlet noget.

Alle de andre har 7-9-13 ikke fejlet noget endnu....

• #8   27. nov 2006 Mine har heldigvis været næsten raske altid...Mitzi kom hjem en gang og var blevet bidt af en anden kat, så meget at den blødte ret meget, og den måtte jo selvfølgelig en tur til dyrlægen...kan ikke huske hvad vi gav,men så dyrt var det nu ikke!
    Eller har der aldrig været noget...heldigvis:)

• #9   27. nov 2006 Jeg er den lykkelige ejer af to tossede kastrater.

Måske ved Arnold ikke at han ikke er "klippet", for han er flere gange kommet hjem med bylder, rifter og sår.

Da han var ca. et år gammel, kom han hjem med et hul i hovedet, han var løbet ind et søm eller en gren, og fjolset var åbenbart ikke stoppet lige med det samme.
    Dette resulterede i at han havde ramt sømmet/grenen, som var gået ind under huden, havde ramt hans kranie, og "kurret" ovenpå dette HELE 6 CM......
    Dræn, smertestillende, bedøvelse og hele molevitten.

Vores lille misbarn prøvede for et par måneder siden at stoppe en bil.....
    Det kunne han ikke.
    Han brækkede halen og den blev amputeret.
    STAKKELS LILLE KAT, min baby....
    Nu tosser han rundt og er frisk igen og hårene er ved at vokse ud igen, så han ikke fryser om måsen her til vinter.

Alt i alt vil jeg tro at vi har lagt ca 10.000 kr hos dyrlægen på de par år vi har haft de to krudtugler....
    Penge er bare penge, og de kan ikke erstattes af det man får fra sine "babyer".

Jeg vil dog skynde mig at tilføje at jeg er glad for at jeg arbejder hos dyrlægen nu, og får gode rabatter i personale goder.
    Til August starter jeg som veterinærsygeplejerske elev, og håber at jeg så kan pleje de almidelige skader hjemme.

• #10   28. nov 2006 Madeleine
    Kastrerede hankatte slås mindst ligeså indædt dom fertile hankatte for deres territorium - deres territorium er bare meget mindre end fertile hanners er. Min huskattehankastrat begyndte først for alvor at slås for sit territorium, efter han blev kastreret - til gengæld skulle der ikke komme fremmede katte ind i HANS have!

• #11   28. nov 2006 Hejsa

De 3 misser jeg har haft hos mine forældre, de har næsten ikke været syge, kun Tulle, som er den største legekat, så hun har prøvet lidt af hvert, men mest ting hun selv har været skyld i.. Hun fik engang fuglefodringsbrættet ned over sig, da hun skulle fange en stakkels fugl.

Vores 3 nye misser har haft et par regninger allerede, mest Bailey som har haft en omgang diarre, de andre 2 havde lidt, men det gik over, mens Baileys måtte undersøges mere, det løb da op i et par tusinde, da de skulle have skånekost, undersøgt afføringen, ormekur (som ikke hjalp) og penicilin, som så heldigvis hjalp..
    Nu har de det alle 3 fint og vokser godt igen, så vi satser (og håber) stærkt på at der ikke kommer mere i meget lang tid.. smiley Så men måder du diarre, så sæt dem på skånekost med det samme og op ikke hold før du er fuldstændig sikker på at det er ovre og så skift langsomt til det gamel foder igen (med mindre du tror det er det som giver diarre)

• #12   28. nov 2006 Til DKKORAT:

Ja jeg ved det godt, men de behøver da ikke at komme så meget til skade. smiley

Kommentér på:
Sygdom eller andre ting.

Annonce