Hvordan introducer vi ny killing for vores hund? {{forumTopicSubject}}
Vi skal ud på et kattehjem i dag og kigge på nogle killinger, og forhåbentlig er der en lille killing, som vil med os hjem.
Vi har en lille hund i forvejen, hun bliver passet hos min mor imens vi er ude og kigge på killinger. Planen er indtil videre, at vi tager direkte hjem med killingen, og så får den lov til at være i stuen og gå rundt og undersøge, hvis det er det den vil.
Vi tænkte at give killingen et par timer, og så henter en af os vores hund. Hunden vil selvfølgelig være i snor når hun kommer, og vi lader dem hilse imens hunden har snor på, hvis katten gider hilse på vores hund. Vi tænker at lade hunden blive i snoren noget tid, så vi har styr på situationen. Men hvornår kan vi tage snoren af hunden?
Umiddelbart er jeg ikke nervøs for, om vores hund vil gøre katten noget. Hun er vant til kaniner, er meget glad for andre dyr, og har hilst på et par katte. Hun ved godt hvad en kat er. Hvis jeg siger hej mis-mis, kommer hun altid hen med logrende hale og tror der er en kat.
Men hvordan gør vi hele situationen bedst for alle parter? Og hvornår kan vi lade hunden være uden snor? Hvis vi føler, at der ingen fare er, allerede efter første aften, er det så forsvarligt at lade hunden være uden snor, eller skal der som minimum gå et vist antal dage?
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
Hvordan introducer vi ny killing for vores hund?