Kastration og efterforløb. {{forumTopicSubject}}
I går blev mine 2 mislinger kastr. Og jeg var da godt nok glad for at jeg inden havde læst her inde div. tråde om det samme.
Det var 17 år siden jeg sidste gang havde en killing til kastr. og den gang var der slet ikke noget med det efter forløb som de havde igår aftes.
Efter de havde været rundt og så om der var mad, Det var der ikke så slingrede de hen for at sove.
De jeg kigge de til Gray halv time senere, var han iskold med blege slim hinder og vildt bankende hjerte og næsten ikke nogen respr.
Øjnene vendte bagover og han var ikke kontaktbar.
Varme tænkte jeg fordi jeg kunne huske at nogen herinde havde skrevet om noget tilsvarende, men ringede alligevel til min dyrlæge.
Hun sagde det var meget normalt, at de tog et dyk og jeg bare skulle fortsætte med at varme ham op.
Så kiggede jeg efter Fighter, for han var væk efter at ha været den mest aktive. Fabdt ham i buret lige så kold men kontaktbar
Så blev de begge placeret på tæpper og varmepude under bag ved brændeovnen. Der lå de næsten resten af aftenen.
Nu har de det ok. De nyser en del, så måske kommer der et efter forløb igen.
Jeg er lidt forarget over at i løbet af så mange år at det er gået tilbage og ikke frem med narkose af mindre dyr.
Skal have en snak med min dyrlæge om det. Kan være at det er produktet som skal skiftes.
Skulle bare sig tak for denne gode side og dele min oplevelse med jer.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
De er ikke sløve men særlig Gray nyser så det sprøjter rundt om ham. Men han har ikke noget som løber ud af næsen ellers.
Jeg har slet ikke noget varmetæppe og dyrlægen sagde heller intet om dette.
Så hvis jeg havde haft det så var de nok ikke blevet så kolde.
Jeg mener så også at en narkose som giver et mindre kredsløb chok som det jeg oplevede må kunne erstattes af en anden form for medicament. Men det kræver selvfølgelig at min dyrlæge bliver gjort opmærksom på dette.
Det med at hun sagde de går ned efter bedøvelsen er i mine øjne ikke godt nok at fortælle det når man står med 2 små mislinger som var virkelig nedkølede.
sep 2006
Følger: 26 Følgere: 24 Katte: 2 Emner: 27 Svar: 599
sep 2006
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 84 Svar: 584
Har snakket med dem, og de lover, at der bliver givet information i fremtiden om det.
Kastration og efterforløb.