Halevifteri og mundhygiegne {{forumTopicSubject}}
Berte har en ånde som en drage! Når hun vasker sig og jeg er ca 1 m fra hende, er det ret stygt. Jeg mindes slet ikke at min forrige kat, som snart har været død længe, havde dårlig ånde.
Skyldes det at Berte stort set kun får vådkost, rå kalkun og kun ind i mellem tager lidt tørkost?
Den anden levede kun af tørkost.
I sommers havde jeg Berte til dyrlæge, for en tandrensning. Hun havde lidt tandsten og ved de 4 bagerste, var der en smulle paradentose. Dyrlægen sagde at de nok skulle kigge på de tænder 1 gang om året. Det er bare hurtigt at hun har den samme dårlige ånde, som dengang.
Når jeg taler til Berte, om hun er opmærksom eller ej, så begynder det yderste af halen at vifte blødt. Er det en sur hale eller en hyggehale?
dec 2012
Følger: 21 Følgere: 229 Katte: 2 Emner: 77 Svar: 2.873
Min Sofie har altid haft dræber ånde, Sofus har ikke. Det var først ved sidste besøg hos dyrlæge hun havde begyndende tandsten (de er begge 4 år) så det er ikke derfor hun stinker... Min datter på 12 har også altid haft grim ånde, om morgenen kan hun slå en død mand ihjel! Hendes tænder er perfekte.
Så jeg kan ikke finde ud af hvad der gør det
dec 2009
Følger: 5 Følgere: 29 Katte: 5 Emner: 118 Svar: 843
Jeg har også haft en kat der altid viftede med halen hvis man snakkede til ham. Det var bare hyggevift - der er vist en video på min profil af ham hvor han gør det(Laurits)
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.126
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
Det med halen er ligesom et tegn på at katten lytter til dig og nyde opmærksomheden, begge mine vifter også blødt med halen når jeg snakker til dem, og så kan man ligesom fornemmer når de syntes jeg er irriterende at høre på så bliver viften med halespidsen lidt hårde
Selv når de kommer gående og jeg snakker til dem logre de blødt med halen.
Hvis katten er vred så slår de hårdt med halen og man er slet ikke i tvivl om at noget ikke passer dem.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg håber ikke den paradentose er for slem, min datters tidligere kat skulle have ordnet tænder 2 gange om året.
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Når hun ligger i nærheden af mig og vasker hår, så er den godt nok styg. Måske hvis hun kun fik tørkost, at det så blev bedre eller anderledes, men det vil jeg dog ikke byde hende.
Jeg har tit svært ved at regne ud, hvilken sindstemning damen er i. Og jeg hader når hun bliver sur på mig. Hun kan vende lynhurtigt. Det er nu hyggeligt når hun "sover" og så vifter med halen. Jeg tager det som et hyggeligt tegn nu.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Deres ånde er helt normalt katteagtig
dec 2012
Følger: 2 Følgere: 111 Katte: 1 Emner: 149 Svar: 690
Jeg har et aktivitetsbræt, hvor hun skal rage det ud med poterne, men hun gider den ikke. Og tvinge hende til at bruge den, kan jeg ikke se nogen mening i.
Halevifteri og mundhygiegne