9. feb 2005 Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
HJÆLP..! (Katteslagsmål) {{forumTopicSubject}}
- Mine to drenge, Lion Heart og Vulcanus, der er halvbrødre, og er vokset op sammen, er begyndt at slås indbyrdes, og strinte op og ned af mine vægge (puha, hvor det stinker).
De har altid kunnet sammen, hvilket jeg troede var fordi de er halvbrødre - og vokset op sammen, som de bedste venner i verden.
Begge er fertile (d. v. s. avlsdygtige).
Ingen af dem har problemer med min kastrat, Wichapi... - Jo, det hænder at Lion Heart hvæser af ham, men så heller ikke mere.
Jeg er i vildrede. Hvad skal jeg gøre?
Er det på tide at jeg lader en af dem kastrere? Vil det hjælpe? Eller måske holde dem adskilt resten af livet?
Det aller-allersidste jeg vil gøre, er at skille mig af med den ene af dem!!! - Så skal der virkelig ikke være nogen vej udenom!
Jeg fik Lion Heart i erstatning for min afdøde Shunka Witco, der også var i familie med dem begge. Han skulle være med i mit avlsprogram, og venter da også killinger sammen med min Aput.
Men da han er den der lægger mest op til slåskamp, er det ham jeg overvejer at kastrere...
- Eller er der andet jeg kan gøre???
Hjælp mig, please...
Potekram herfra.
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Det er sjældent, man kan have fertile hanner gående sammen. Jeg ville aldrig selv gøre forsøget, fordi hankattekampe kan udvikle sig meget alvorligt. Dine to drenge opfører sig i mine øjne helt naturligt og som man kunne forvente
feb 2005
Opdrætteren de kommer fra sagde, at da de vokser op sammen, vil de aldrig komme op at slås for alvor, selvom de begge er fertile...
- Og tænker kun på at kastrere den ene af dem.
Vil det hjælpe på deres forhold, hvis den ene er kastrat?
Poteknus.
jan 2006
Følger: 44 Følgere: 43 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 353
Min egen hankat er blevet kastreret for ca. 3 uger siden, og han er faldet meget mere til ro, og er blevet så utrolig kælen....
Men tror lige du skal høre, hvad nogen af de andre herinde siger, da jeg ikke er så klog på at have 2 fertile hankatte gående sammen. Men der skal nok komme nogle gode svar, det plejer der....smiler!!!
dec 2004
Følger: 242 Følgere: 200 Katte: 17 Emner: 69 Svar: 3.125
Det er den usikre han, der lægger op til slagsmål. Den dominerende og sikre han har ikke brug for at hævde sig.
dec 2004
Følger: 33 Følgere: 30 Katte: 1 Emner: 107 Svar: 1.385
Jeg ville aldrig vove forsøget at sætte 2 birmahanner sammen, ej heller sætte en kastrathan ind til een af dem. De er simpelthen for teritoriale og man risikerer at de lemlæster hinanden.
Jeg ved godt at mange andre racer kan gå sammen, men så altså ikke mine.
Jeg har dog både hørt og læst mange opdrættere undre sig over at den ene af hannerne ikke har lyst at parre, selv om den egentligt burde. Noget jeg tolker som; at den usikre han simpelthen er for trykket.
feb 2005
Kan det være derfor? Er Lion Heart jaloux over at han ikke fik pigen?
Potekram.
feb 2005
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Nej Kattene er ikke lukket i et værelse, de går frit i hele lejligheden. Men Phoebe og Vulcanus var i et værelse for dem selv mens hun var der :o)
Bare så der ikke opstår forviklinger *ss*
HJÆLP..! (Katteslagsmål)