Familie-forøgelse {{forumTopicSubject}}
og en ret uventet en af slagsen.. eller... næsten..
Mimse, min 10 år gamle hunkat, har de seneste 14 dage, skiftet personlighed, tilbage til ala 'jeg er killing - put med mig' humør... Noget hun ikke rigtig har gidet i de sidste par år...
Gramsede hende på maven her i sidste uge, og kunne mærke.. et eller andet, der bevægede sig... Gosh tænkte jeg.. hvordan pokker mon det her skal gå?! En 10 år gammel kat, der oveni det hele HADER andre katte?! Specielt killinger....
Idag fik jeg svaret.. Mimse fødte tidlig i morges, en enkelt killing, og viser ingen men efter fødslen. Killingen blev fundet til middag, da den stak i hyl. Mimse havde slet ikke vist tegn på fødsel, udover at hun var blevet tyndere over natten, og jeg tænkte, at tjah.. hun havde nok tabt killingen, og var indstillet på at få samme dom af dyrlægen til tjek i morgen.... Skal siges, at hendes graviditet SLET ikke var planlagt, og jeg ved, at katte i hendes alder, slet ikke har godt af det... men det var noget af en ups'er der blev opdaget for sent
Nå.. anyway.. efter et lunkent bad (for at løsne stivnet blod og få rettet navlestrengen op : den sad om bag ryggen) og have givet noget lunkent modermælkserstatning, har killingen det nu rigtig fint, den snakker, bøvler rundt, og eeelsker sin mor..! Mimse har fundet ud af, at det altså er en baby hun har fået, så hun har smidt sig trofast i sengen, og vasker den lille flittigt. Dog producerer hun ikke mælk, tror vi, og vi hjælper så til med fodringen af den lille, som de begge tar godt imod!
et enkelt lille billede, af mor og barn, kan ses, i Mimses profil, billede 8...
http://www.kattegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=564
PS: Helst ingen moral-prædiken, da jeg kender risiko ved ældre katte og graviditet/fødsler, og aldrig bevidst ville forårsagde dette... Dette var en smutter og en éner..
jul 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 50 Svar: 221
feb 2005
Følger: 247 Følgere: 241 Katte: 4 Emner: 470 Svar: 2.935
´Glæder mig meget til at se mere til ham herinde!
Poteknus.
jul 2004
Igen, mange tak
feb 2005
feb 2005
jul 2004
var lige et hurtigt smut op på værelset, og tjekkede kattene, de har det gooodt.. De 4 andre killinger (Mis') ligger allesammen og holder Mimse + hendes killing med selskab Fik lige givet lidt mad til den lille, og Mimse fulgte nysgerrigt med i hele processen... guud hvor er hun en dejlig mis
Min frygt, var at Mimse skulle flippe helt, når hun så sin killing, og bare efterlade den.. Skete dog næsten helt, men nu er killingen, som sagt, accepteret. Mimse viger ikke fra dens side!
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
jul 2004
¤ Föffi > takker... Jah den ligner hende en smule.. glæder mig helt til at se den om et par dage, hvor man bedre kan tyde farve og tegn Ja det er en keeper, og aner pt ikke om det er en han eller hun; det får jeg svar på i morgen
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
feb 2005
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 83 Svar: 634
jul 2004
Mimse har ligget og sovet i sengen, med den lille hele natten, pånær lige et smut ned i stuen for at tisse *GS* I morges var der også kommet mælk i de to nederste patter, og killingen har slubret i sig siden
jul 2004
så vil jeg bare oplyse, at den lille misling (whiskas) kun nåede at leve indtil mandag aften
Dyrlægen gav grønt lys for både mor og søn, men
fandt killingen slap, men i live mandag aften. Påbegyndte straks stimulering for at fremprovokere vejtrækning... men det hjalp desværre ikke... R.I.P
jul 2004
men.. jeg opgav da den ikke havde trukket vejret i 10 min. Tirsdag blev lille Whiskas begravet, ved siden af min skønne Cleo...
Mimse har taget det ret ok.. tror hun kunne fornemme der var noget galt; da jeg kom ind til dem, og fandt killingen, havde hun gået fra den. Hun hjælper nu med de øvrige killinger, omend de er 8 uger. Så Mis har fået tid til sig selv.. Tror det hjælper på Mimses humør..
Familie-forøgelse