{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Mis med delle :-) {{forumTopicSubject}}

Min hunkat er 7 mdr og skal snart steriliseres. Og ved godt at katte kan få lidt mave derefter... Men min har det allerede nu. Og hvordan sætter man lige en misling på diæt, når hun ikke er ældre? Hun får IAMS Kitten & Junior. Da jeg fik hende som 11-ugers, havde hun kun levet af moren og af noget voksenfoder fra Rema 1000. Derfor er hun ikke gået over til voksenmad endnu. Og jeg ved godt at killingemad indeholder mere fedt, men vil være sikker på at hun ikke mangler noget.

Hun får IAMS hver dag og så en portion dåsemad nogle gange om ugen.

Men sætter jeg hende på diætfoder, kommer hun vel til at mangle noget?

Hun er pt 100% indekat og har været det altid, men skal til foråret til at komme ud når hun har lyst.

Det duer jo heller ikke at jeg bare fjerner noget af hendes mad, da det jo kan gå ud over andre indvolde...

Hvad pokker gør jeg? Skal hun bare have sin fedtmave og så jeg håber at hun vokser fra den, når hun begynder at få et mere aktivt liv udendørs til foråret?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mis med delle :-)
  • #1   31. okt 2006 hej

ja killingefoder gør katte ret buttede, så hvis hun er voksen kat (over 1 år) så er det nok derfor.

I Dietfoder får de stadig det vigtigste og det er ikke ensbetydende med at de kommer til at sulte. Du kunne eventuelt prøve admindeligt voksen foder fra Iams og se om hun ikke selv taber kiloerne af sig selv.

Hvis hun stadig er killing, så se tiden an, det kunne være en smule 'hvalpefedt' og skal hun ud til forår, så for hun nok rendt det af sig.

• #2   31. okt 2006 Heihi H: Som jeg skrev, er hun 7 mdr og jeg er derfor lidt betænklig endnu ved at sætte hende over på voksenfoder.

Når hun bliver steriliseret, skal hun over på Royal Canin Neutralize Young Female.
    Så det drejer sig om max et par måneder på killingefoder endnu. Så det kan være jeg bare skal se tiden an og se om hun ikke selv løber det af til foråret. Det er ikke overdrevet slemt endnu, men man kan da godt se dellen når hun går rundt smiley

• #4   31. okt 2006 nårh sorry det må du undskylde, der sker nok ikke noget ved at sætte hende på voksen foder så. Forskellen er så vidt jeg er bekendt, bare at der er mere næring i killingefoder. Chloe har desuden også fået voksenfoder fra opdrætteren, hendes favorit er eftersigende Exigent 32 fra RC...

Så jeg tror ikke det vil skade hende, nok mindre end hun bliver fed af det andet. Du kunne eventuelt blande killingefoderet med noget voksen foder...også have en 50 /50 periode i lang tid, også se om det hjælper på 'dellen' eller stoppe helt med killingefoderet.

ang. den test simone omtaler så er den her:
    (link fjernet)

• #5   31. okt 2006 ups..ja jeg sidder og skriver lidt opgave, så mine tanker ligger også der hehe...
    men jo, ja hvis det drejer sig om et par måneder, så sker der nok ikke noget ved det og lade dellen blive smiley

Kommentér på:
Mis med delle :-)

Annonce