Hvad er forskellen ? MCO/NFO {{forumTopicSubject}}
Sidder lige med et par spørgsmål jeg håber at der er nogle kloge mennesker der kan svare mig på
1) Hvad er forskellen på en Norsk skovkat og en Maine coon ?
Kan ikke rigtig se forskellen på dem, synes de ligner hinanden så meget..
2) Har en Norsk skovkat, som jeg her om et årstid gerne vil have killinger på, så er spørgsmålet bare kan jeg få stamtavle på dem ?
Ditte som er den jeg vil have killinger på er ren Norsk skovkat og jeg ved hvem forælderene er bare ikke hvornår de er født og hvem deres forældre er, men jeg ved hvornår ditte er født hvad tid og hvem forældrene er.. Er det nok til at starte en stamtavle på de kommende killinger eller hvad ?
3) Hvis Afrodithe skal have killinger skal der jo en han mis til.. Hvad farver skal han have for at der kommer de fedeste og mest forskellig farvet killinger ud af det ?
4) Hvornår synes i det er ansvarligt at gøre en kat gravid ? Altså hvor gammel mener i de skal være !
Afrodithe er født den 28/4- 2006..
Håber nogle kan hjælpe !
Knus christine
okt 2005
Følger: 14 Følgere: 12 Katte: 3 Emner: 63 Svar: 405
Havde også selv tænkt mig at vænte ca. 1 år og det passer jo meget fodt med sommeren 2007..
Har du et bud på sådan nogle hanner med de farver ! Kunne godt tænke mig at se neole med de farver for kan på stående fod ikke se forskel på farverne !
Og lige for at tage svar 1 til sidt så må man konkludere at der så ikkie rigtig er den hel vilde forskel på de 2 katte racer ud over størelse og hovedeform.
Kunne måske godt finde på at pare Afrodithe med en Maine coon hvis der var en der havde en han mis som ville stille den til rådighed.. Men er det enlig en go blanding ?
okt 2005
Og er der evt. en der siddeer med en han mis de gerne vil låne ud til avl ja så er en mail/ kommentar også velkommen !
okt 2005
Okay lyder som nogle lækre misser, mente mere om du havde et billed af en kat med de farver eller sådan..
Nej er da måske også dumt at blande racer sammen.. Og vil da nok også vælge en Norsk skovkat..
Skal lige høre er det rigtig at Afrotithe har faven sort/ broget eller hvad ?
Mange tak for dine super gode svar !
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
Og eftersom du har en kat der genetisk er sort, med et gen for mønster vil det være sjovt at finde en hankat der er rød eller creme, for så kan du få flest farver som TIna siger. Hvilken farve er Afrodithe's forældre?
Kan se hun har en blå bror eller søster, så der er måske også mulighed for at hun kan lave blå killinger :o)
Og jeg har lige eftersøgt en hankat til min May, og jeg har bare lavet en tråd hvor jeg skrev "MCO herrer u. tavle, meld jer!" Den fik jeg rigtig meget og god respons på :o)
Så det kan du jo også bare prøve og så se om der dukker noget spændende op :o)
Når du nu har en (måske/nok) ægte norsk, synes jeg da også du skal finde sådan en hankat til hende..
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.311
okt 2005
Og ja hvis jeg skal have en mis mere af race vil jeg nok også vælge at få en med stamtavle..
Jeg siger tak for uddybningen af farver, nu ved jeg lidt mere..
Det vil sige at jeg skal rette afrodtihe's farver til sort makrel tabby !
Eva k: ja okay har også tænkt mig at vente med at pare hende hvis ikke jeg mener og synes hun er klar..
Ja er jo også ude efter så mange farve kobinikationer som muligt, det er da lidt sjover..
Kan faktisk ikke rigtig huske hvad farver de havde..
Mener at faren var rød og moren ca. havde noget i stil med Afrodithe..
Har prøvet at finde et link til hendes far og mor en der kedder karina c men ser ikke ud til at hun er her inde mere..
Hvad er forskellen ? MCO/NFO