984 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
Er det normalt efter sterilisering? Er det normalt efter sterilisering?
Hej med jer
Min hunkat er blevet steriliseret idag.
Men hun ligger bare som på billedet... Er det helt ok?
Savler og med åbne øjne...
0 synes godt om
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.326
Holder du den varm? Varme er vigtigt, da de ikke selv kan regulere varmen, og det er også med til at brænde narkosen af.
Voksne katte kan godt gå længe, inden narkosen er helt ude af systemet, da det binder sig til deres fedtlag. Og voksne har større fedtlag end små killinger har.
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 114 Svar: 573
Men nu ligger hun bare sådan. Hun har forsøgt at rejse sig et par gange, men det kan hun ikke.
Tidligere har hun dog gået lidt..
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.001
men sørg for at hun ikke fryser eller ligger i træk. prøv at læg en hånd på hende - er hun kold så læg et tæppe over hende.
hold øje med hende. mange vil nemlig gerne gå , og spise/drikke. nogle vælger dog at falde i søvn i foderet/vandet.
og så ellers skal hun "bare" have lov til at sove. det er endelig det bedste råd.
jeg har altså prøvet at få udleveret både helt vågnede katte med hjem, men har også fået katte med hjem som har været totalt væk.
havde en hankat som havde fået en opvågningsprøjte om fredagen - han sov først om søndagen.
det hører dog ikke sjældenheden. har haft en del at gøre med neu af katte på internattet. især fordi det var mig som tog dem med retur til internattet når de skulle hentes hjem.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 805 Katte: 20 Emner: 115 Svar: 7.326
Som sagt kan de ikke selv regulere deres kropstemperatur, når de er bedøvede.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Hvordan går det i dag???
Du skal jo også vide at hvis du på nogen måde er i tvivl om noget, er normalt så skal du ikke tøve med at ringe til dyrlægen, de vil måske tænke du pylre men det er deres arbejde at sørge for dyrene og hellere ringe en gang for meget end en gang for lidt.
jun 2007
Følger: 16 Følgere: 13 Katte: 7 Svar: 52
Du har ikke rigtig skrevet om hende siden du oprettede opslaget..
Så tror der er et par stykker som måske tænkre på om det gik godt nok og om hun kom godt ud af narkosen eller om det er gået helt skidt for sig??
Synes ikke jeg ser nyere billeder af den nemlig?? Håber dog det gik fint nok og der bare ikke er kommet nye billeder ind af hende..
Knus
Er det normalt efter sterilisering?