Min kat vil ikke spise tørfoder {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen
Min kone og jeg blev for lidt over 14 dage siden de lykkelige forældre til en dejlig Sphynx dreng
Han er helt perfekt på alle tænkelige måder, men der er 1 ting som vi er ret nervøse over, han vil ikke spise tørfoder, han ville ikke spise det som vi fik med til ham, så vi tig i maxizoo og købte noget som skulle være rigtig godt, og vi fik at vide at det var noget som de fleste kræsne katte ville elske
Den eneste måde vi kan få tørfoder i vores lille dreng er ved at blande noget vådfoder i, han røre slet ikke det tørfoder som står ved siden af, hverken om natten eller om dagen når vi er i skole.
Er der nogle der har et godt forslag til at få en kat til at spise tørfoder uden der skal være vådfoder blandet i, evt et nyt mærke af tørfoder som i har haft stor succes med ?
Det foder vi bruger nu er : select gold digestion
Mvh
Michael
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 795 Katte: 20 Emner: 113 Svar: 7.255
Din kat er bare smart. Vådfoder og råt kød er meget bedre for en kat.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 110 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.512
En anden ting er han en stor killing??? Tænker at hvis han er mellem 4-8 mdr så kan det være tandskifte der måske gør at det gør lidt ondt at spise tørfoder, det er jo lidt hårdt og han fravælger det måske pga smerter.
Var jeg dig ville jeg starte med opdrætter og hvis det ikke er normalt at han fravælger tørkost, så ville jeg nok lige kontakte dyrlægen og få hans tænder tjekket.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 61 Katte: 4 Emner: 73 Svar: 9.105
Jeg må sige, at mine spiser en stor del af deres kost som vådkost, og ikke meget tørkost. Det står der mest for at der skal være noget, hvis de nu er småsultne, mellem de 3-4 måltider af vådt ( de får serveret ca 400g vådt om dagen)
Men jeg har så også en tandløs kat og en med ikke så mange tænder tilbage, på grund af FORL/TR.
aug 2016
Følger: 13 Følgere: 6 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 18
Min kat vil ikke spise tørfoder