884 visninger
|
Oprettet:
Vaccination mod leukæmi: Pris? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg ville bare lige høre jer om i ved hvad en vacc. incl. mod leukæmi, altså den "største" af vacciantionerne, koster?
Mischa skal have revaccination på fredag og det skal være den ovennævnte.
Ved at den ikke koster forfærdeligt meget mere end de andre..
Grunden til jeg spørger er fordi at jeg overvejer at melde os til udstillingen i Hillerød, men ved ikke om jeg har pengene til udstillingen også lige nu.. Og så kommer vaccinationen jo selvfølgelig i suverent første række!!
Tanja og Mischa.
maj 2005
Følger: 83 Følgere: 80 Katte: 4 Emner: 162 Svar: 1.567
Mht til vaccinationer, så skal din kat revaccineres med det samme som den første vaccination.. Derfor kan du ikke revaccinere hende med den mod leukæmi, hvis hun ikke har fået den første gang, for så vil den ikke virke.. Det er først til næste år du kan det.. Ellers skal du starte forfra med vaccinerne, og dermed vaccinere hende to gange nu med 4 ugers mellemrum..
Er det din egen dyrlæge der har sagt du skal tage den store nu eller?
jul 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 39 Svar: 206
jul 2006
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
Jeg har fået den udvidede vaccine til begge mine misser, dog er jeg på arbejde lige nu, så jeg må lige være dig svar skyldig, til jeg kommer hjem
Så finder jeg lige seneste dyrlægeregning frem :o)
jul 2006
Lyder rigtig godt Det kan jeg sagtnes vente på.. Og tak Fortsat god arbejdslyst!
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
jan 2006
Følger: 22 Følgere: 62 Emner: 421 Svar: 4.871
Usystematiske fund antyder, at vaccinen mod katteleukæmi kan stresse en kats immunforsvar så meget, at det bliver skadet.
De første to killinger, jeg mistede til FIP havde fået leukæmivaccine to uger før de blev syge og døde af FIP. Jeg er holdt op med at vaccinere mine katte mod leukæmi, og hvis en ny ejer giver denne vaccine, ophæves min helbredsgaranti i samme øjeblik.
Mit råd til folk, der har en indendørs kat sammen med katte, der kommer ud, er at vaccinere den mod leukæmi, men først efter at den er faldet til i sit nye hjem og er ekstremt sund og ustresset.
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
Vaccinen hedder Fevaxyn Pentofel Vet og koster 112 kr. ( ved ikke om det svinger fra dyrlæge til dyrlæge )
Jeg fik også dækket mod rabies samme gang, men det var jo så fordi vi skulle til udlandet.
Så kommer der vel honorar oveni.
Håber det kan bruges - og jeg blev anbefalet denne, så jeg ser på den som en positiv og beskyttende vaccine - men der vil jo altid findes forskellige meninger
jul 2006
Altså jeg er jo også blevet anbefalet den af opdrætterne.. De har givet den til alle deres katte næsten tror jeg.. Håber da ikke Mischa bliver syg pga. af det.. Men man kan jo sige at der altid vil være ting for og imod alting.. Bare så på hvor mange ting der snart kan fremkalde kræft! Alt er jo snart skadeligt.. Men man studser da selvfølgelig lige over det engang
Men tak for hjælpen alle sammen..
Vaccination mod leukæmi: Pris?