{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.096 visninger | Oprettet:

Fundet rastløs kat {{forumTopicSubject}}

Hej KG!

Situationen er, at jeg i går var ude og gå en tur i en skov med en ven. Her møder vi så en kat i krattet, der sidder og miav'er på livet løs. Meget kontaktsøgende, men også skræmt. Det ender med, at vi får den ud fra hvor den var fanget, og herefter følger den ellers bare med os, til trods for vi havde hund med. Vi valgte at efterlade den, da den egentlig ikke var tynd eller så ud som en vildkat. (Den var desuden super kælen, da den først havde fået lov til at se situationen an)

Jeg tænkte så i dag, at jeg ville ud og se, om den stadigvæk var der. Til min forventning, var den stort set hvor vi forlod den dagen før. Jeg havde mad med, som den grov-åd, som om den ikke havde spist i flere dage. Igen fulgte den lystigt efter og snakkede rigtig meget. Jeg prøver at tage derud igen i morgen og give den noget mad, da jeg ikke kan få mig selv til bare at lade den gå, hvis ikke den har et hjem.

Men hvad gør man? Jeg er næsten sikker på, at den ikke har en bopæl. Den er ca 1 år og hunkat, og har hverken øremærke eller halsbånd.
Der er ikke mange folk i skoven til dagligt, og det er super nemt blot at køre derind. Der ligger ikke en gård indenfor en radius på ca 800m. Dertil undrer det mig, at den ikke har skiftet position siden i går, og at den lå gemt i et krat.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fundet rastløs kat
  • #2   4. aug 2016 Jeg er godt klar over, at den har været i kontakt med mennesker før. Jeg undrer mig bare over dens opførsel. Altså at den har gemt sig væk fra stierne hvor hundene ikke kunne komme hen, og den fortsat var, hvor jeg efterlod den i dag

• #4   4. aug 2016 først laver du en fremlysning - sæt et billede på
    sæt dem op i området i div butikker, busstopsteder mm
    skriv at folk har 3 dage til at henvende sig ellers bliver den overdraget til internat

sørg for at hold øje med den - altså daglig besøg i de dage

du kan også forsøge at sætte et fremlysningshalsbånd på med dit nummer

kontakt et internat i dit område, og fortæl hvad du har fundet - men lad være med at sig at du foder den. nogle internatter har nemlig den mening at så er det folks eget problem

jeg tror ikke på at det er nogens kat - jo det HAR været nogens kat, men NOGEn har valgt at smide den
    det er nemlig ret typisk her om sommeren. folk skal på ferie mm, og så ryder katten ud.

det er faktisk ret typisk på den måde du fortæller at den sidder samme sted - for nu 2. dag. den er ikke kendt i området og derfor er det mere sikkert at blive et samme sikre sted.
    har selv arbejdet på internat i mange år, og det er bare typisk
    har da også selv fået nogle katte på den måde. Krumme var smidt af hos naboen, som så bare er en sportshal. her holdt de 3 katte sig lige i området, altså hos os, og vores to naboer.

så du bør gøre noget.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 164 Svar: 3.366
    #5   4. aug 2016 Hvis den ikke kan finde hjem, skal du som du gør selvfølgelig give den noget mad, så den får kræfter til måske at kunne finde hjem smiley Mærkeligt at den er det samme sted. Måske er der nogen grimme mennesker der har dumpet den i skoven og det kunne måske havde sket i går siden den ikke er blevet tynd smiley

• Janne.*

#6   4. aug 2016 Du kunne tage et billede og sætte den til fremlysning på FB. Der må være en gruppe derinde der er lavet til den by du bor i .. smiley

• #7   4. aug 2016 HCS: nej, jeg har ikke bare tænkt mig at tage den. Jeg har i forvejen 3, hvor den ene er kommet til skade i dag og er syg med medicin. Jeg smider ikke bare en ny i flokken, når der ikke er "balance" i den i forvejen. Jeg har aldrig mødt en kat, som var så kontaktsøgende, at jeg måtte i nærheden af dem. Selv mine egne som er glade for alle mennesker, kan du ikke komme i nærheden af, når de er på vandring. Derfor synes jeg den opfører sig mærkeligt.

Tak til jer andre for råd smiley

• #8   4. aug 2016 Nu har jeg efterlyst den i "byens" gruppe smiley

• CVR.
    CVR. Tilmeldt:
    feb 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 12
    #9   4. aug 2016 Jeg fodre katte på havnen, det er katte som intet hjem har. De kommer til mig - men ikke til andre. Hvis jeg var dig ville jeg lade den gå.
    Hvilket svar vil du gerne ha, ønsker du at beholde katten?
    Det lyder ikke optimalt, jeg ville fange katten ind og få den aflivet.

• #10   4. aug 2016 Jeg syntes du skal gøre som Anja anbefaler..
    Det er fint at du har sat den på byens FB gruppe men det er altså ikke nok, lav også nogle papir A4 ark med efterlysning som du sætter op i det lokale supermarked, på tankstation og evt smider i nogle postkasser i området,for der er altså folk i dagens Danmark som ikke er på Facebook, jeg kender ret mange der ikke er på sociale medier og i alle aldre ikke kun ældre mennesker.

Jeg tror din formodning om at katten er dumpet er rigtig på det du beskriver, det tyder ikke umiddelbart som en kat der er på vandring, men søg alligevel for det kan være en familie der er på ferie så ændre katte ofte mønster hvis de bliver passet af andre eller hvis det er nogle ansvarsløse mennesker der mener katten kan klare sig selv mens de er på ferie.

• #11   4. aug 2016 Min erfaring er, at ens fornemmelse som regel holder stik, når man fornemmer, at en kat er i nød. Det der også kunne tyde på det i dette tilfælde er, at katten er i en skov langt fra beboelse, dens adfærd med at sidde og mjave/kalde, og at den fulgte med jer. Desværre er det slet ikke usandsynligt, at katten er dumpet - enten af sin ejer eller af en ondskabsfuld nabo. smiley smiley smiley

Jeg synes det er rigtig fint, at du fodrer den. Det har jeg også gjort de få gange, hvor jeg har været usikker på, om en kat er blevet væk hjemmefra eller bare har været ude på spadseretur.

Hvis det ender med, at du skønner det er bedst at aflevere katten til internat, så tjek dievorter, så du er helt sikker på, at den ikke har killinger et sted i skoven.

Hold øje med efterlysninger på Dyrenes Beskyttelse og Dyreværnet og div. efterlysningsgrupper på facebook. (noget rod at der er så mange steder, men sådan er det smiley )

Tak for at du viser omsorg for katten smiley . Jeg håber på happy end!

PS: Du skal fremlyse katten - ikke efterlyse den smiley

• Janne.*

#12   4. aug 2016 Kan du se om det er en hunkat, for den kunne enten havde født et sted der, siden den er på samme sted i skoven eller killingerne er døde eller spist af et andet dyr... Eller den kan være drægtig. Kun en tanke. Stakkels kat smiley Håber det bedste for den.

• #13   4. aug 2016 ud fra billedet så er det en hunkat

min af mine veninder havde en kat i samme farve - lidt andet rødt mønster, og hver gang de var til udstilling så var det, nåå sikke en sød gråstribet du har. nop for hun havde en rød cirkel i nakken..

prøv at se om du må løfte hende op for at se om nogle der drikker hos hende.

men umiddelbart vil jeg også mene at der er noget som er sket igår eller max tirsdag. ellers begynder de at gå mere rundt. det her er noget helt nyt for hende, og derfor bliver hun på samme sted

• #14   5. aug 2016 Jeg vil IKKE få katten aflivet. Den fejler intet, andet end den virker ensom. Dertil vil jeg heller ikke bare lade den gå alene, hvis den ikke har et hjem. Mit spørgsmål går ikke på, hvorvidt jeg vil have katten eller ej, men hvad jeg kan gøre.

Igen, mange tak! Jeg får hængt noget op i morgen, så håber jeg det giver pote.

Det er en hunkat, ja. Jeg har mærket den over det hele, og den har ikke dievorter (heldigvis)

• #15   5. aug 2016 Jeg tænker det måske kan være at hun blot er "sat af" i skoven for at klare sig selv af nogle, der ikke ville have hende mere smiley

• #16   5. aug 2016 Hun var det samme sted, som jeg efterlod hende i går. Hun var altså ikke gået tilbage igen. Hun er nem nok at tage op, men føler sig utryk når hun bliver "holdt". Hun er stadigvæk meget kontaktsøgende. Fremlysning er også i gang smiley

• #17   5. aug 2016 Jeg tror altså, at jeg ville kontakte et dyreinternat - eller Kattens Værn - først som sidst (og bede til, at der er plads til hende!). Det lyder nemlig desværre MEGET til, at hun er blevet sat af derude i skoven smiley
    Og hvis det er hendes egen ejer, der har dumpet hende (og sådan er det oftest) så nytter fremlysning jo aldeles intet. Der er jo åbenbart heller ingen efterlysninger af hende smiley

• Janne.*

#18   5. aug 2016 Prøv at ringe til dyreværnet i Rødovre og forklarer at der er en lille forladt kat i skoven. Tror nemlig også som Tinka skriver, at en fremlysning desværre ikke hjælper . smiley Her er deres telefon nr.

Islevdalvej 85 Rødovre
    44 94 66 95
    Lukker kl. 17.30

• #19   5. aug 2016 du kan også prøve at ringe 1812 - bare ikke sig at du foder den

• #20   5. aug 2016 Jeg har kontaktet de forskellige, men ingen gider tage hende, da hun ikke er syg eller i dårlig stand, "kun" forladt.
    Nu har jeg 20 timers vagt i weekenden, så jeg håber at finde en løsning inden mandag, ellers må jeg finde på noget andet. Evt. selv finde hende et hjem.
    Jeg forlader hende i hvert fald ikke, nu hvor jeg har fundet hende. Det kan mit hjerte ikke rumme smiley

• #21   5. aug 2016 Vil Kattens Værn ikke hjælpe?!

• #22   5. aug 2016 Kattens Værn har jeg overset smiley
    De bliver selvfølgelig kontaktet i morgen.

• #23   5. aug 2016 Ja gør det, de MÅ da hjælpe! (håber de har åbent i weekenden).

• #24   5. aug 2016 Du er et godt menneske, Cecilie smiley

Selvfølgelig skal den hverken aflives eller overlades til skæbnen. smiley smiley

• #25   5. aug 2016 Åh tak! Mit hjerte kan bare slet ikke bære, at den lille my sidder alene i skoven, uden kærlighed. Man kan virkelig mærke, at den mangler kærlighed/ tryghed. Selvom man ikke kan redde ethvert dyr, kan man i det mindste sørge for, at nogen sørger for at den får den rette hjælp. Jeg føler pligt til at gøre noget for den, da den virker så hjælpeløs. smiley

• #26   6. aug 2016 Jeg har lige et spørgsmål..
    Vi fik hende i transporter forleden, med meget få problemer. Hun var nem nok at få ind i og lukket bag sig, men hun panikkede da hun sad derinde. Endnu mere, da jeg løftede den. Hvad kan man gøre for at berolige hende? Hun havde mad derinde, men det var tydeligvis ligegyldigt for hende. Da hun blev lukket ud igen, kunne hun ligeså fint kravle ind i den igen efterfølgende, uden problemer. Det er altså ikke et problem at få hende indfanget, hun er bare super svær at få transporteret, uden hun banker rundt inde i den.. Der er ca 10 min til bilen fra hvor hun er, hvilket jeg synes er en meget lang vej, hvis hun er panisk smiley

• #27   6. aug 2016 Der er ikke så meget at gøre, andet end at gøre turen så kort som muligt og snakke beroligende til hende,det er ikke unormalt at katte panikker i små lukkede rum, særligt hvis de har haft nogle traumer med det, og det ved man jo ikke om hun har. Det er godt turen kun er 10 minutter det skal hun nok klare.

• #28   7. aug 2016 du lægger et tæppe hen over kassen, sådan at der er mørkt i den.
    det beroligere katten.
    kv kattefangere bruger det, og vi brugte det også når vi havde genudsætningskatte inden de skulle ud igen (et par dage)

• #29   8. aug 2016 Jeg håber du snart finder en løsning, og dejligt du forsøger, men jo længere hun er i skoven jo sværre bliver det for hende, at blive transporteret, og hun kan midste troen på mennesker, og hun bliver mere usikker.
    En skam du selv har de katte du skal have, og ikke har et sted hun kan være midlertidig.
    Jeg krydser finger for en god løsning på det hele, om du så skal finde en katte fodre i byen, som kan hjælpe hende, så er det bedre end skoven, selv på landet, har man fundet ud af, at 50-80% af det kattene spiser er foder givet af mennesker, og sådan en lille kat som pludseligt bliver læsset af i skoven, er helt afhængig af hjælp, hvem ved hun har måske været indekat, siden hun bliver så trofast hvor du forlader hende, så i mine øjne må hun have været meget afhængig af sine mennesker, en kat som har vejret vandt til udelivet, ville være mere undersøgende overfor de nye omgivelser, og måske være så heldig, at finde beboelser, hvor der var chance for mad.

• #30   8. aug 2016 Tusinde tak for hjælpen, allesammen! Jeg er virkelig glad for alle de positive kommentarer og den gode hjælp. Det har virkelig været rart, at nogle har kunnet hjælpe.
    Jeg har ikke været hos hende i weekenden, men hun sad alligevel hvor vi efterlod hende, endnu engang. Fremlysninger har intet hjulpet, så i dag eller i morgen bliver hun samlet op, og får sig et nyt kærligt hjem hos en veninde. Katten har fortjent det bedste, hvilket jeg har sat mig ind for at sørge for, resten af hendes dage.
    Hun kommer et smut forbi en dyrlæge inden, så hun kan blive tjekket for chip, fjernet tæger og fundet ud af, om hun er steriliseret inkl. hendes rigtige alder. smiley

• #31   8. aug 2016 Hvor er det fint at du har fundet et godt hjem til hende.
    Når hun nu bliver samme sted som du efterlod hende så tyder alt på at hun er blevet dumpet den stakkel. smiley
    Så det er fantastisk at du har hjulpet hende, selvfølgelig kan hun være blevet væk, men så håber jeg hun er chippet, det er hun nok desværre ikke og så er det jo dejligt at du har en veninde der gerne vil give hende et forever hjem smiley

• Janne.*

#32   8. aug 2016 Åhhhh en dejlig opdatering, det varmer mit hjerte såå meget kan du tro. smiley Har gået og tænk på den lille mis der bare sidder der i skoven, Åhh har helt tårer i øjnene, Tusind tak for du tager dig at en hjælpeløs kat, hvor er det hele dejlig at høre smiley Glæder mig til vi måske får lidt opdatering om hvordan det går og kommer til at gå med den lille misser i fremtiden. smiley

• #33   8. aug 2016 Hun ligger bare i sengen og slapper af. Hun var lidt forskrækket i starten, men faldt hurtigt til ro. Hun er meeeget træt (det er der ikke noget at sige til), så nu får hun lov til bare at sove så lang tid hun vil.
    Hun er hoppet lige i hjertet på mig, så jeg er så ked af hun ikke bliver her. Men samtidig lykkelig over, at jeg ved hvor hun er, og ved hun får det godt

profilbillede
  • #35   9. aug 2016 Jeg er vant til kattejammer rundt omkring, så jeg startede egentlig ikke med at tage det så sindssygt tungt. Min ven, som ingen katteerfaring har, ville alligevel tjekke op på den. Jeg traskede så igennem en masse brandnæller og myg for at komme ind til hende. Hun var så forskrækket og bange. Jeg er SÅ glad for, at han synes vi skulle ud og gå en tur i skoven og tog det så pænt, da jeg ikke kunne efterlade den derude.
    Flere fra byen har været ude og lede efter hende, men ingen har kunnet finde hende. Jeg er bare lykkelig for, at hun nu ligger i varmen og sover. Hun er nærmest faldet helt til, og er ikke Obs på, når hunden kommer ned mod værelset mere. Vand og kattebakke er dog ikke interessant, men heldigvis har vi været igennem det flere gange herhjemme og ved hvad vi gør smiley
    Det bliver hårdt at skulle af med hende, selvom det er nødvendigt smiley

• Johnny R
    Johnny R Tilmeldt:
    apr 2014

Følger: 1 Katte: 1 Svar: 1
    #36   9. aug 2016 Hej med jer..
    Nu skriver jeg aldrig herinde, men læser ofte med, dette er således første gang jeg har behov for at ytre mig med et indlæg.

Jeg tager hatten af for et menneske som dig Cecilie S, det har jeg kun respekt og rosende ord over for.

Jeg kan satme blive så harm over den slags afstumpede personer der kan finde på at efterlade et dyr på denne måde.
    Danmark har hårdt brug for et dyrepoliti med reelle straffe og sanktioner til de der behandler dyr dårligt.

Jeg håber du vil opdatere lidt fremover i denne tråd, om denne flotte kat falder til i sit nye hjem.

Igen, Stor ros for dit dyrehjerte. Jeg havde gjort det samme.

• #37   9. aug 2016 Jeg vil se, om jeg kan huske at opdatere. Men én ting er sikkert; jeg vil følge hende og hendes liv, uanset hvor hun lander. Lige nu står hun til hjem med anden kat, men hvis ikke hun fungerer, vil min nabo med glæde overtage hende. Hvilket jo ville gøre mig meget gladere, da jeg altid kan banke på og hilse på hende smiley

Vi har hårdt brug for nogle, der kan straffe de sindssyge mennesker, der efterlader deres dyr til skæbnen! Mit hjerte kan slet ikke bære, at der render flere dyr rundt i naturen, som burde sidde i varmen hos deres ejer og blive fodret. Man "underskriver" en livslang (dyrets) kontrakt, når man anskaffer sig et dyr.

• #38   15. aug 2016 Ingen har efterlyst hende, og ingen har reageret på fremlysningen. Hun var heller ikke chippet.
    Hun er faldet super godt til i sit nye/ midlertidige hjem, med en anden kat. (Midlertidigt, i tilfælde af, at nogle skulle savne hende). Hun reagerer stadigvæk på høje lyde/ pludselige store bevægelser, men hun har det super godt. Hun har også været udenfor, og kom allerede tilbage efter nogle få timer.
    I dag har hun været hos dyrlægen igen for at få sundhedstjek og blive chippet. Hvordan det er gået, ved jeg ikke endnu.
    Alt i alt, så har hun det rigtig godt! Jeg kunne ikke ønske noget bedre for hende.
    Jeg kan ikke takke jer nok for hjælpen. Jeg havde sikkert endt med at lade hende sidde i skoven, hvis ikke jeg havde fået nogle råd smiley jeg besøger hende i denne uge, så jeg kan se hende igen. Hun er mit lille mirakel smiley

• #39   15. aug 2016 det er super godt at hører smiley

• #40   15. aug 2016 Hun har været udefor en stor omvæltning og et stort tillidsbrud så det er helt normalt at hun nemt bliver nervøs ved høje lyde og hurtige bevægelser, det vil hun nok gøre et godt stykke tid, måske altid, for man ved jo ikke hvad hun har været udsat for desværre, hun kan jo have været mishandlet en gang.

Men hun er i hvert fald faldet til når hun udviser den tillid at ko med retur efter at have været ude, så har hun da accepteret sit nye hjem.
    Det er så fi t det du har gjort, jeg tvivler meget på at der skulle dukke en ejer op, hun har fundet sit nye forever hjem, og det er jeg vis på at hun er meget glad for.

Dejligt at hun fik en ny chance, en chance som du gav hende smiley

• #41   25. sep 2016 Følte lige for endnu en opdatering, nu hvor der er gået så lang tid..
    Ingen efterlysninger eller reaktioner på fremlysninger. Hun blev vurderet til at være ca 1 år, og ikke-steriliseret. Hun har det endnu fantastisk, og har fået sig en storebror som hun elsker højt. Så længe hun har det godt, er jeg glad!

profilbillede
  • #42   26. sep 2016 hvor ser hun bare fin ud smiley
    godt med en positiv slutning smiley

• #43   26. sep 2016 Hun ser velnæret og glad ud.
    Det var så godt du gav hende en chance da du fandt hende i skoven og hun i dag har et godt og trygt hjem og så endda ha fået sig en storebror og det går super mellem dem.
    Dejlig opdatering smiley

• #44   26. sep 2016 Kære Cecilie.
    Det var så tydeligt fra starten at det var en dumpet kat.
    Det er så flot et stykke arbejde du har gjort og jeg ville sikkert have gjort det samme.
    Stort kram til sådan en som dig der har hjertet på rette sted smiley

Kommentér på:
Fundet rastløs kat

Annonce