{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Hvornår bliver en hankat kønsmoden? {{forumTopicSubject}}

Sad lige og læste om sammenførring af katte. Vi har lige fået en hankilling på 12 uger og har i forvejen en kastrat på 2 år. Vi skal jo helst have killingen kasteret inden den bliver køsmoden, men hvornår bliver den egentlig det? Dyrlægen mente at det var godt at kastrere den når den var 5 mdr. men der snakkede vi slet ikke omkring kønsmodning, så kom til at tænke på hvornår den blev det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvornår bliver en hankat kønsmoden?
  • #1   7. okt 2006 Min hankat Buster er begyndt at vise interesse for hans søster, Jasmin;

http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=15894

Han er knap 5 måneder, og dyrlægen sagde at han ikke ville kasterere før han var 6 måneder, men jeg har ringet og snakket med ham, og nu har jeg endelig fået en tid i næste uge.

Buster viser da interesse for at dominere Jasmin og han prøver at lave 'øvelser' til at parre hende, men han kan vist ikke helt finde ud af det.... Heldigvis for det er bestemt ikke meningen at de skal have killinger

• #2   7. okt 2006 daffy var ca 5½ mdr da han blev kønsmoden

• #3   7. okt 2006 Lundkvist - er fem måneder sen kasteration... ??? Når dyrlægen ikke vil tidligere.. han ville være sikker på at stenene var faldet ordentlig på plads..

• #4   7. okt 2006 Takker det vil sige at det kan variere lidt fra kat til kat, så skal jeg nok også senest have det gjort når han er 5 mdr., hvis de bedst muligt skal kunne enes. Dyrlægen mente nemllig jeg skulle vente en 3 uger med første vacination, så den nåede og falde lidt på plads inden og så ville det passe fint med at få den kastereret ved anden vacination, så der må den være knap 5 mdr.

• #5   7. okt 2006 Jeg kan bare slet ikke forstå hvordan min dyrlæge vil vente så længe, med den begrundelse at stenene skal være faldet på plads i en alder af 6 måneder... Så fordtår jeg virkelig ikke at man kan gå ind og kasterere en kat når den er de 13-14 uger.... Man skal vel også kunne se hvad det er man skal fjerne/skære over derinde....

Kommentér på:
Hvornår bliver en hankat kønsmoden?

Annonce